Hvem her har Fiber Internet og hvad syntes i om det? | YouSee Community

Hvem her har Fiber Internet og hvad syntes i om det?

Omdømme 7
Badge +3
Hej, Jeg har haft Fiber i ca. 9 år og har i den tid kun oplevet, det var nede i 30 minutter en nat...

Har i skiftet tilbage til Yousee, fordi i har haft problemer med Fibernet?

8 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +4
Hej Jorn-Hansen

Jeg har fiber, og har haft det i 2½ år nu. jeg skiftede væk fra Yousee for at få fiber. Yousee kunne ikke levere det jeg havde brug for (ja. jeg er it-nørd). det var først og fremmest prisen der fik mig til at skifte. Yousee ville have over 400,- kr./måned for at give mig 100/50 fiber, og jeg SKULLE have TV ved dem, ellers ville det koste mig 5000,- (ja fem tusinde) at få lagt fiber ind, og så SKULLE jeg bruge deres homeboks. Og det var jeg ikke interesseret i. Før fiber havde jeg 10/2 på telefonlinjen, og egen router, altså ingen homeboks. Jeg undersøgte markedet, og og endte ved Hiper. De leverer mig 1000/1000, ingen TV, og det kostede 795,- at få det lagt ind, og det koster nu 299,- /måned. Og de har IPv6 (det har Yousee ikke). Og jeg har min egen router på deres medieconverter (fiber til RJ45, kun konverter, ingen modem, ingen router, kun mediekonverter). Og det har kørt klippe stabilt. Der har være 2 gange hvor det har været væk i et par timer, men det var begge gange fejl ved deres leverandør (Måske Yousee? det er deres fiber jeg får det på 🙂 ).

-Brian
Omdømme 7
Badge +3
Hej, ikke for at reklamere, jeg fik det fra SE og skulle ikke betale noget at få det lagt ind, jeg bor i rækkehus så de andre fik også Fiber lagt ind til døren, på samme tid.

Men her kan vi ikke få 1000/1000 fra Hiper...
Omdømme 7
Badge +7
Vi er på vej til fibernet fra andels.net, men det ser ud til at tage lang tid endnu før der sker noget. Der er nok fordi, der er ikke er nok tilmeldt. Vi skal betale 200 kr. om måneden for en 200/200 forbindelse, og man skal selv stille med router eller man kan leje en.
Omdømme 5
Badge +1
Jeg kan godt få fiber (DONG nettet), men nøjes med Coax fra YouSee. Jeg har ikke brug for symmetrisk bredbånd.
Det er værd at få med, at Yousee også tilbyder symmetri over coax. P.t. op til 500 Mbit/s. Men jeg tror ikke, de kan matche 200/200 til den pris. 🙂
Omdømme 5
Badge +1
Jeg er bekendt med, at man for 50 kr om måneden kan få symmetrisk hastighed hos YouSee op til 500 Mbps, men som sagt har jeg ikke brug for det. Det er ikke mig, som havde fået tilbud fra Andels.net med 200/200 for 200.
Omdømme 7
Badge +3
Hej, Nu var mit Fiber lige nede i 10 minutter, måske fordi jeg nu lige har fået 600/600 hastighed.
Omdømme 6
Badge +2
Nu er det vær at bemærk at fiber er langt mere stabilt end coax, ligeledes er svartider meget lavere.

Coax er et delt medie og deles med alle tilsluttet samme ø på timeshare basis. Routeren skal ud og forhandle med nettet inden der kan sendes og modtages.

Fiber er du alene på indtil du rammer fiberswitchen. Dermed er den del af vejen langt bedre sikret imod instabilitet. Det giver højere stabilitet og bedre ydelse f.eks. ved spil og surf.

Når det er sagt, så findes der også leverandører, der alene via dårligt opbyggede net, kan leverer elendig kvalitet over fiber.

Besvar