Svar

Voicemail

• Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg har fået installeret TDC Home Trio Basic og dermed også Voicemail.

Det forekommer mig at være et helt åndssvagt system.

Telefonen ringer to eller tre gange og går derefter over til Voicemail.

Vores hus og område er så stort, at det næsten er umuligt at besvare et opkald på den korte tid.

På hjemmesiden TDC.dk  er det ikke muligt at sende en mail direkte til TDC.

Ved at trykke 0-9-firkant på vores fastnettelefon er der ingen mulighed for at ændre i indstillingerne for Voicemail.

Det er heller ikke muligt at afbestille det eller slette det.

Hvis nogen ved, hvordan man får denne besked igennem til TDC, så hjælp mig! - for det her kan jeg ikke leve med!

icon

Bedste svar af Angelika 9 september 2010, 15:22

Hej an

Tak fordi at du har valgt at bruge vores forum.

Du kan styre din voicemail fra din telefon. Fra din fastnet skal du blot ringe 80222222 eller *9#.

Ønsker du at ændre ringetiden inden telefonen viderestiller til voicemail, skal du taste 7 for "andre muligheder" og efterfølgende 3 for "ændring af ringetid før svar".

For at slå din voicemail til eller fra skal du ringe til samme nummer, og blot trykke 2 for at slå voicemail fra (og 3 for at slå den til igen).

Du kan se hele vejledningen her: 

[u]http://download.tdc.dk/pub/tdc/privat/kundeservice/telefoni/10320_Fastnet_voicemailguide.pdf[/u]

Se original

18 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Angelika har modtaget fra andre medlemmer.

Hej an

Tak fordi at du har valgt at bruge vores forum.

Du kan styre din voicemail fra din telefon. Fra din fastnet skal du blot ringe 80222222 eller *9#.

Ønsker du at ændre ringetiden inden telefonen viderestiller til voicemail, skal du taste 7 for "andre muligheder" og efterfølgende 3 for "ændring af ringetid før svar".

For at slå din voicemail til eller fra skal du ringe til samme nummer, og blot trykke 2 for at slå voicemail fra (og 3 for at slå den til igen).

Du kan se hele vejledningen her: 

[u]http://download.tdc.dk/pub/tdc/privat/kundeservice/telefoni/10320_Fastnet_voicemailguide.pdf[/u]
Jeg har lige prøvet din vejledning, men den virker desværre ikke.

Jeg kører med bredbåndstelefoni samt duet. Er der en anden vejledning der gælder der?
Venligst

Naya

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Angelika har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Nabra

Når du har bredbåndstelefoni skal du bruge denne vejledning:

http://ravenclaw.opasia.dk/pub/tdc/privat/kundeservice/telefoni/10321_Bredbaandstelefoni_voicemailguide.pdf

Giver det dig ikke løsningen, hører jeg gerne fra dig igen, herinde på forum.

Tak for det, men så vidt jeg kan se er det ikke muligt, at indstille hvor mange gange den skal ringe inden den går over på voicemail. Er dette ikke korrekt?

Venligst

Goddag!

Jeg har også bredbåndestelefon.

Min voicemail virker heller ikke Gal mand

Har fulgt vejledningen på linket herunder (som i øvrigt ikke kunne åbnes i Outlook!)

http://ravenclaw.opasia.dk/pub/tdc/privat/kundeservice/telefoni/10321_Bredbaandstelefoni_voicemailguide.pdf

- men der er tilsynelandende ikke mulighed for at slå voicemail til/fra eller bestemme "ringetid" !?

Uanset hvad.... jeg har ingen voicemail på min bredbåndstelefonTrist mand

Løsning.... ?

Hej

Jeg har også bredbåndstelefoni, og har også et ønske om at kunne ændre på svar-tiden på voice-mail. Hvis det kan lade sig gøre med et fastnet-abonnement, bør det vel også kunne lade sig gøre med bredbånd-abonnement.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle

TDC har to former for fastnettelefoni: Almindelig (analog) fastnettelefoni samt Bredbåndstelefoni.

Det er muligt at ændre ringetiden til Voicemail ved begge løsninger.

Har man en almindelig fastnettelefon, skal man ringe til 80 22 22 22 fra sin fastnet, hvilket er beskrevet ovenfor af Asokol.

Har man Bredbåndstelefoni, skal man logge ind på sin Selvbetjening via Mit TDC for at styre sin Voicemail. Dette går jeg igennem nedenfor.

I sin Selvbetjening (se skærmbillede nedenfor) kan man – under punktet ”Viderestilling” – aktivere/deaktivere sin Voicemail. Dette gøres ved at sætte et flueben ud for den funktion, man gerne vil have.

Vælger man her ”Viderestilling – manglende svar”, får man mulighed for at sætte ringetiden til enten 16, 20 eller 24 sekunder.

Selvbetjening.jpg

Hvis I har spørgsmål til oprettelse af TDC Login og tilmeldelse til Selvbetjening, se dette link.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5887

Håber dette svarer på jeres spørgsmål, ellers er I velkommen til at kommentere dette svar.

Venlig hilsen

Martin alias strellev

TDC Forum moderator

Hej

Jeg har duet og har lige skiftet fra analog til bredbåndsløsning OG jeg har samme problem med at opkald for hurtigt går på telefonsvarer! Den foreslåede løsning er ikke mulig med duet, man kan ikke vælge "til Voicemail" kun til "til andet nummer" under Viderestilling.

Vh..../Jens.

Hej !!

Jeg har samme problem med bredbånd og duet. Der er ikke muligt at slå woicemail fra. Der må findes en anden løsning for jeg kan heller ikke leve med at det ikke kan lade sig gøre at nå at svare telefonen når den ringer. 

Tak for vejledning. Fungerer fint! Download PDF - den giver hurtig mening og dermed forståelse!!

Glemte at nævne jeg er HOMETRIO kunde og har analog telefonforbindelse!

Kære venner kan i ikke se at tdc tage røven på folk uanset hvad, du skal betale for at have telefonen til at ringe 3-5 gange for så gå den nemlig på telefonsvaren og det koster dig kroner, man kan ikke bare sætte tid hvor længe telefonen skal ringe uden at det koster noget, tdc taget røven på folk helle tiden og deres regninger bliver hver dag stor og stor og man kan bare ikke komme udenom tror mig for jeg er en af dem som sider fast med deres lort og ikke kan kome udenom, selvom jeg havde telefonisk aftale med flere af dem og idag er jeg bundet bare fordi jeg ikke kan bevise at det har de lovet mig telefonisk. o i øvrit sæte de prisen op for min bredbånd med 50 kr mere om måneden og det står nemlig ikke på min aftale (kontrakt) da jeg så ringer og bråker mig over det, ja men det kunne de godt tage fra og det gjørde

de nemlig også men samtidig min internet forbindelse kom ned  fra 20mbit til 10mbit dvs. forbindelsen halveret og så kan jeg stå her hope og danse hvor meget jeg vil for det hjælper ikke for de gøre hvad det passer dem best.

Kort sagt TDC er noget pis gå væk fra dem da må være en grund til at de kommer på tv fordi de snyder folk  alt hvad de kan.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej samy

Jeg ked af at du har haft en dårlig oplevelse med TDC.

Hvis du har et problem du gerne vil have hjælp til hører vi meget gerne fra dig her i forum.

Hilsen

Tiden er gået... men problemet viser sig også for mig! Vi har fået en vejledning længere oppe i tråden - den virker ikke hos mig med HomeDuo.

Jeg ønsker bare ligeså simpelt at slå voicemailen fra... ønsker den ikke - finder den unødvendig og overordentlig meget irriterende!

Hvordan slår man den fra? :->

Jeg er ligeså frustreret som mange af de øvrige brugere. Jeg har HomeDuo, og uanset, at jeg ingen viderestilling har overhovedet, så var min telefon sat til viderestilling til Voicemail efter 0 ring. Fik det ændret via Helpdesk til 5 ring, så nu kan folk da få fat i mig. Uanset hvilken af ovennævnte instrukser jeg følger, kan jeg ikke ændre, dvs. fjerne viderestillingen selv. Hvis jeg vil slå viderestilling ved manglende svar til, så kan jeg kun sætte samtalen videre til "andet nummer", ikke voicemail.

Ja, det er fustrerende med alle de forskellige løsningsmodeller der gives på sammen spørgsmål? Der er en model til hvert abonement har man på fornemmelsen Humørikon flov Måske findes løsningen... men hold da ferie hvor er det forkvaklet!

Så, nu har jeg løst gåden mht. voicemail - efter et besøg hos TDC-butikken og derfra et ring til hotline. Når man som jeg har HomeDuo, så kan man ikke selv slå voicemail fra. Man skal ringe til hotline og få dem til det.

Nu håber jeg det løser sig! Humørikon flov

Udmærket vejledning, MEN når man taster 7, får man denne besked:

"Det indtastede er ikke gyldigt"

.. hvad gør man så ????????????

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$