Understøtter I ikke Google Nexus 5

Jeg har forhørt mig hos Telmore, og de melder tilbage, at jeres internet ikke understøtter Nexus 5 eller rettere:

"Telefonen blev desværre ikke godkendt til vores netværk og at vi derfor har valgt ikke at føre den.

Det er en længere og kostbar proces at få den godkendt og TDC har valgt ikke at bruge flere kræfter på dette. Det er en telefon der normalt sælger godt i en måned eller to, hvorefter salget falder kraftigt. Vi har derfor ikke tiden med os, da en fejlretning og efterfølgende test vil tage lang tid."

Hvordan kan det være, at telefonen ikke er godkendt til jeres netværk og hvad vil der ske, hvis jeg køber telefonen og sætter et Telmore simkort i?

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis jeg var dig, så ville jeg henvende mig til Telmore, og spørge hvad det er for noget vrøvl...

Selvfølgelig kan de have en pointe i at få service på den, men den understøtter de relevante frekvenser og standareder, så der er ikke noget som helst der skulle tyde på, at den ikke skulle være understøttet.

Men du kunne da være interessant, hvis du gav Telmore lejlighed til at fortælle lidt nærmere hvad de egentlig mener. Især at det skulle være  "...en længere og kostbar proces at få den godkendt..." - det er jo direkte noget pladder. Hvem hulen skulle godkende?

Vh

Peter

Jeg læste en artikel for nogle uger siden hvor der stod, at det efterhånden var mobilproducenterne, som skulle godkende teleselskabernes mobilnetværk. 

Det kunne godt være, at LG eller Google stillede nogle krav til netværket, som TDC desværre ikke lever op til?

Jeg har sendt en mail til Telmore, hvor jeg forhåbentlig for et ordenligt svar.

Jeg har nemlig glædet mig rigtig meget til at få fingrene i denne telefon.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Ja - det må jo så stå for den pågældende artikelforfatters egen regning :-)

Der er skrevet masser af sludder i div. artikler gennem tiden. Det bliver det ikke nødvendigvis korrekt af :-)

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)