TDC-bondefangeri

TDC-bondefangeri.

Jeg har netop, inden tilmelding, gennemlæst betingelserne for Automatisk Kortbetaling.
Som jeg før har været udsat for, prøver TDC også i denne forbindelse at narre kunderne.
Som jeg forstår de lidt kringlet udformede betingelser, sker der følgende:

Regningsbeløbet trækkes automatisk fra min bankkonto på dagen for betalingsfristens udløb. Regningen ("meddelelse", kalder TDC det) får jeg tilsendt på mail eller SMS, senest 24 timer EFTER at beløbet er trukket på min konto.

Jeg kan afvise betalingen, men det skal ske senest dagen INDEN betalingsfristens udløb !
Det er typisk at TDC først sender regningen, når det er for sent at gøre indsigelser.

Man kan sikkert altid, inden betalingsfristens udløb, logge ind på Mit TDC og se hvad regningen vil komme til at lyde på. Dette vil givetvis være TDC's selvretfærdige undskyldning for at denne procedure er ok, men man satser jo her helt klart på at kunderne glemmer at gøre dette i tide.

En sådan fremgangsmåde er det man i daglig tale kalder bondefangeri.

Mvh
Handy

PS Hvis jeg har misforstået fremgangsmåden, kan I hos TDC i stedet for tage det som et udtryk for at I burde revidere formuleringen af "Tillægsvilkår for Automatisk Kortbetaling", fordi den er for kringlet formuleret.

1 Kommentar

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints 2515 har modtaget fra andre medlemmer.

hej handy!

nu er dette et forum for brugere af TDC- så jeg syntes at du skal kontagte tdc kundeservice og få en afklaring på dit problem.!!Glad humørikon

mvh.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P