spærring af uønskede indgående opkald på fastnet (IP9

Hvorfor kan man ikke spærre/blokere for uønskede, indgående opkald på fastnet telefon (IP) hos TDC?

Det gælder både numre, man kan se, men så sandelig, og i særdeleshed, også "hemmelige" numre, hvor man ikke kan se hvem der ringer. Det er jo services, der kan anvendes på almindelige mobiltelefoner.

Mvh

Massimo

9 Kommentarer

Hej Massimo

Det er sandt nok, at man ikke kan spærre for indgående opkald på hverken almindelig fastnet telefoni eller ip-telefoni.

Det er muligvis teknisk muligt at udvikle en spærring for indgående kald til IP-telefoni. Mig bekendt er der ingen udbydere, der udbyder det, og det skyldes ganske enkelt, at der ikke er et marked for en sådan tjeneste. Der er ganske enkelt så få kunder, der har behov for en sådan tjeneste, at det slet ikke løber rundt udvikle eller udbyde den.

Jeg håber det besvarer dit spørgsmål Glad humørikon

Hilsen Niels

Vi har før benyttet Telenor som telefoni udbyder. Her kan man blokere for anonyme opkald. Dette savner jeg ret meget at man kan det samme hos TDC. Vi modtager typisk flere opkald om dagen fra en anonym og der heller ikke svar når man tager telefonen. Så kom ind i kampen TDC :-)

Niels

Det er vel snarere fordi teleselskaber ikke ønsker at begrænse opkald, som jo er det de lever af. Mit bud er at ca. halvdelen af alle abonnenter ville blokere for hemmeligt nummer hvis de kunne. Personligt ville jeg gøre det lige på stedet.

Waoo kan gøre det.

http://www.waoo.dk/~/~/media/Files/Kundeservice/Telefoni/Telefonivejledning_Sept_2011_Web.ashx

Det kunne jo så godt være en grund til at skifte væk fra TDC, når de nu ikke kan/vil give muligheden.

Hej DanmarkHansen

Tusinde tak for tippet. Glad humørikon

Det indlæg kan jeg bruge til at linke til, hvis andre kunder ønsker oplysninger ang. dette.

Ja, jeg melder mig her. Det er rigtigt træls med de anonyme opkald. Jeg afviser dem, men det er da noget bøwwwl. Der er flere teleselskaber, der kan det der som standard ydelse. Hvor svært kan det være, eller er det salgspolitik. Dette kan let være årsagen til at jeg forlader TDC og vælger et andet selskab.

Latterligt svar. Det er fordi I tjener penge på at folk ringer til hinanden, så derfor er I selvfølgelig ikke interesserede I at man kan blokere nogen, for så tjener I færre penge på opkald. Lad være med at bilde folk noget forkert ind.

Ja, selvfølgelig skal de tjene penge - mange! - Men jeg er hos Yousee - der kan man spærre i 5 forskellige kategorier.

Tast stjerne 33 stjerne > kat. 1 -2- 3 - 4 - 5 - de sidste 4 cifre i dit telefonnummer # - sådan - og hør meddelelsen - vupti !

VH Tonni.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P