Spam SMS

Jeg er begyndt at modtage SMS beskeder fra +44 numre, som fortæller at jeg er den heldige vinder af 5mio pund.

Det er selvfølgelig svindel, men det er temmelig træls at modtage beskeder i tide og utide.

Da numrene der bliver sendt fra er forskellige, kan jeg ikke bare blokere nummeret i telefonen.

Jeg talte i telefon med Jeres support tidligere, som bad mig kontakte politiet i stedet, men politiet siger de intet kan gøre ved den slags, og at det må være udbyderen som sørger for at spam bliver blokeret.

Er det muligt for TDC at opsætte et spam filter på sms'er, som man evt. selv kan tilmelde sig?

Ordlyden i SMS'erne er ens, så det bør være ret ligetil at fikse.

Jeg har skrevet beskeden herunder..

"Your Number has been Chosen to receive 5,000,000 Pounds by European Union Award. Email your name and number to WIN@EUGRANT9.COM to collect. Keep Confidential"

Her er en anden:

"CONGRATULATION.....Your mobile number was selected as a winner of £1,000,000.00 on FREE LOTTO with Draw number (#98181) email dealleen@yahoo.com for claims"

2 Kommentarer

Hej mnyhjem

Hvis det var så ligetil, var det nok sket for længe siden. Blinkende humørikon

Jeg har ladet mig fortælle, at der ikke er meget der er ens i de forskælligege header's - så det er vist ikke sådan lige til at standse.

Du kunne jo gøre lige som jeg, melde nummeret / numrene til tdc på den side de har oprettet lige til det samme. Linket har jeg sat i det indlæg jeg skrev for et par timer siden, hvor jeg også var den "heldige" vinder..

/t5/Telefoni-og-mobil/Advarsel-om-fup-sms/td-p/97290/jump-to/first-unread-message

Tak for svaret Glad humørikon

Jeg ville ønske beskederne (i stedet for blot headerne) også blev screenet så.. Dette betytet intet for privatlivet, og det er sådan spamfiltre virker på emails..

Jeg kender til flere andre, som også har modtaget denne slags beskeder, og TDC's forslag med at man jo bare kan skifte telefonnummer, er jeg ikke enig i.

Jeg håber fortsat der kommer en løsning, og i mellemtiden vil jeg benytte mig af dit link Glad humørikon

Jeg synes iøvrigt det er træls, TDC kundesupport ikke fortalte om dette link da jeg ringede til dem.. Hvis nogen fra TDC læser dette, kunne det være fint at videresende folk til dette link, i stedet for politiet, da de ikke kan gøre noget (siger de selv). Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)