Sms meddelelser

• gkn
  • Deltager
  • 1 kommentar
Jeg modtager meget tit sms meddelelser fra et "solcenter" beliggende et eller andet sted i København.
Da jeg bor i Århus er jeg fuldkommen uinteresseret i disse københavnertilbud.
Desværre kan man ikke svare på sms'erne og der vises ingen navn/adresse i meddelelsesdetaljer.
Hvordan får man afbrudt disse spam sms'er ????
Mvh
Gunnar K. Nielsen

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Sådan ”blokerer” du på iPhone

1. Opret en ny kontakt og kald den ’Ignorer dette opkald’ eller noget lignende.

Tryk på + ikonet under kontaktdatabasen og list de uønskede numre som telefonnumre.

2. Sæt ringetone og alarmer til stille

I den nyoprettede kontakt kan du finde en stille-ringetone (hvis ikke du har én så se hvordan du laver en længere nede). Sæt Vibration og Beskedtone til ’Ingen’

3. Tilføj nye uønskede numre når de kommer ind

Næste gang du får et opkald fra et uønsket nummer, kan du efter det er ringet ud tilføje nummeret til en eksisterende kontakt.

Alt i alt er dette en mere besværlig og underlig måde at arbejde rundt om problemet. Telefonopkaldet kommer stadig igennem, men generer dig ikke og sms’er kan du ikke helt undgå endnu.

Android

Der er mange muligheder for at blokere numre via apps, men vi har valgt tre ud, som kunne være et kig værd, hvis du har et nummer du gerne vil have blokeret.

Mr Number

- Blokerer sms og opkald

Brugervenligt og med gode brugeranmeldelser ligner denne app et godt bud. Du kan liste enkle telefonnumre eller konkrete landekoder, så opkaldene fra eksempelvis Marokko kan blive effektivt stoppet. Stopper også sms og du kan slå de ukendte telefonnumre op.

Call Control

- Blokerer opkald

Med over 5 millioner brugere over hele verden er denne app også et godt bud. Her bliver der endda også blokeret telefonnumre automatisk, som er blevet rapporteret af andre, så du ikke selv behøver at opmærksom på alle numre.

Call Blocker

Eller meld numret til tdc...

Vi havde slettet meddelelsen og måtte derfor vente til der kom en ny, hvilket er sket i dag. Så nu prøver vi om "mr. Number" virker. Det er jo ikke til at vide, da der jo ikke er et synligt nr. Ved sms'en, ligesom den ikke kan besvares !
Hej tigerdyret2301

Altid dejlig når kunder gider hjælpe andre kunder,

bare sørgeligt at det ikke altid bliver værdsat. Trist humørikon

Hvor er det en fin vejledning og hvor er det godt du skrev den. Andre kan helt sikkert bruge den. 

Derfor giver jeg dig en velfortjent ros, ved at klikke på "Synes godt om"

også ros til gkn for en tilbagemelding. 

Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8