Svar

Smartphone data-spærring ???

Trist humørikon Jeg er noget overrasket over mit dataforbrug.

Jeg lige har købt en brugt smartphone, Samsung Gio GT-S5660.

Jeg har ikke et abonnement med dataforbrug, og bruger den kun derhjemme på mit trådløse bredbånd.

Nu viser det sig, at jeg har brugt for 150,00 kr. data hvor jeg troede det var gratis på det trådløse net.

Nu vil jeg gerne have ændret mit abonnement, så jeg spærre for data. Men på mit abonnement kan

jeg kun oprette "Spærring for roaming", er der så spærret for data ?

icon

Bedste svar af PeterA1 11 november 2013, 13:27

Nej.... Det er der ikke...

Men det koster nu heller ikke noget at bruge dit eget trådløse net. Det du betaler for at at telefonen kobler automatisk op til mobilnettet for at holde kontakten. Jeg kan ikke huske prisen - men da jeg selv gjorde det samme for nogle år siden mener jeg det var 25 kr. hver dag den havde haft kontakt. Så det blev også dyrt.

Det nemmeste er at gå ind i telefonen og slå Mobil-data fra. Så har du også muligheden for at åbne hurtigt igen hvis du pludselig får brug for det mobile net. Så kobler telefonen kun op til dit eget wi-fi - og det er der ikke afgifter på :-)

Vh

peter

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nej.... Det er der ikke...

Men det koster nu heller ikke noget at bruge dit eget trådløse net. Det du betaler for at at telefonen kobler automatisk op til mobilnettet for at holde kontakten. Jeg kan ikke huske prisen - men da jeg selv gjorde det samme for nogle år siden mener jeg det var 25 kr. hver dag den havde haft kontakt. Så det blev også dyrt.

Det nemmeste er at gå ind i telefonen og slå Mobil-data fra. Så har du også muligheden for at åbne hurtigt igen hvis du pludselig får brug for det mobile net. Så kobler telefonen kun op til dit eget wi-fi - og det er der ikke afgifter på :-)

Vh

peter

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Mener det nu "kun" er 9 kr pr dag.. men bare slå mobildata fra i indstillinger....

Glad humørikon Jeg har fået svar fra TDC, de mener, når mobilen er gået i standby mode og den aktiveres igen, kan den fra fabrikantens side indstillet til at slippe wifi og bruge telefondens data. Nu har TDC lukket for internet, nu er jeg spændt på, når jeg kommer hjem, om jeg så kan bruge wifi derhjemme.

Tak for svar.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P