Svar

samsung galaxy tablet, brug af gps under udlandsrejser

Har fået oplyst hos TDC, at man kan slå wifi og 3g netværk fra og fjerne simkortet i tablet inden man rejser ud, så skal man kunne bruge gps under rejse uden at blive takseret for det. Er der nogen der kan bekræfte dette ? Sker der noget når man tager simkortet ud, skal der angives imei nr. osv. når det sættes i igen ?  Kan man undervejs sætte simkort i og benytte tablet på wifi, når det er muligt ? Da ferie er nært forestående, vil jeg blive glad for et hurtigt svar Glad humørikon

icon

Bedste svar af BrianHHansen 28 juni 2014, 11:22

Hvis du tager dit SIM kort ud, kan du ikke få en regning fra TDC (Det vil være det samme som at slukke for 3G, men for at være på en sikre side, så du ikke kommer til at tænde ved en fejl. Tag simkortet ud Glad humørikon ). Men du kan stadig bruge WIFI hvis der er et sådant i nærheden, med mindre du vil spare på strømmen, så kan du godt slukke den også. Hvis du tænder WiFI igen, sker der ikke andet end den vil fortælle dig at der f.eks. er et WIFI i nærheden. Men husk at her kan det koste, hvis Hotellet, eller Hotspottet vil have penge for det. Men det er IKKE TDC der kræver dette. Det er lokalt. Det er KUN 3G der koster hos TDC.

Når du sætter dit Simkort tilbage i tabletten når du kommer tilbage til DK, sker der det du også skal gøre når du har haft tabletten helt slukket. Indtaste din SIM pinkode, så skulle det gerne køre igen. Glad humørikon

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvis du tager dit SIM kort ud, kan du ikke få en regning fra TDC (Det vil være det samme som at slukke for 3G, men for at være på en sikre side, så du ikke kommer til at tænde ved en fejl. Tag simkortet ud Glad humørikon ). Men du kan stadig bruge WIFI hvis der er et sådant i nærheden, med mindre du vil spare på strømmen, så kan du godt slukke den også. Hvis du tænder WiFI igen, sker der ikke andet end den vil fortælle dig at der f.eks. er et WIFI i nærheden. Men husk at her kan det koste, hvis Hotellet, eller Hotspottet vil have penge for det. Men det er IKKE TDC der kræver dette. Det er lokalt. Det er KUN 3G der koster hos TDC.

Når du sætter dit Simkort tilbage i tabletten når du kommer tilbage til DK, sker der det du også skal gøre når du har haft tabletten helt slukket. Indtaste din SIM pinkode, så skulle det gerne køre igen. Glad humørikon

Jeg fik løst mit problem, fik det råd, at slå Mobildata fra under indstillinger og så downloade en gratis udgave af et GPS program. Jeg fandt "Navigator Free", som jeg efterhånden fandt ud af at bruge. Man kan downloade kort for de lande/landsdele man ønsker, så man ikke downloader alle de kort app'en har, men kun dem man har brug for. Jeg har med stor glæde kunnet bruge app'en undervejs både i Tyskland og Frankrig, til hoteller, hvor der er dagligvareforretninger og banker o.s.v. Så super godt og gratis uden netadgang. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)