Opsigelse af fastnettelefon, men bibeholdelse af Internetforbindelse?

Har lige skrevet til Tdc kundeservice, men kan se svartiden er ca. 10 dage, så måske det går hurtigere at spørge her. Glad humørikon

Har pt. hele pakken hos Tdc. Altså fastnet og Internetforbindelse. Er ikke klar over om det kaldes en bredbåndsforbindelse her langt ude på landet, men jeg har en Tdc router (som jeg forbikobler, for at bruge en af Apple Extreme).

Det jeg ønsker er at opsige min fastnettelefonforbindelse, men bibeholde min Internetforbindelse via Tdc kablet (telefonledningen) som går ind i huset. I denne forbindelse har jeg flere spørgsmål:

1. Kan jeg opsige min fastnettelefon men bibeholde min Internetforbindelse under nuværende form?

2. Kan jeg på nogen som helst måde slippe for Tdc routeren, så jeg ikke behøver at forbikoble den (det er jo tåbeligt den står og bræmder strøm af, når jeg ønsker at bruge en Apple Extreme?

3. Kan jeg få en Internetforbindelse via et andet selskab, via den telefonledning, der går ind i mit hus (dette kan være aktuelt, hvis jeg ikke kan slippe for Tdc egen router)? Jeg kunne godt tænke mig at få den nye netværksteknologi 802.11ac, via den nye Apple Extreme, der gør Wifi op til 3 gange hurtigere, men hvis jeg bliver begrænset af Tdc egen router er det jo spild af penge at købe en ny extreme.

4 Kommentarer

Hej TeledkNOT,

Tak for dit indlæg Glad humørikon

Det vil godt kunne lade sig gøre at have bredbånd, uden telefoni.

Du kan se priser mm. her -> http://privat.tdc.dk/internet/

Du vil ikke kunne slippe helt for vores Homebox, men du kan godt bruge din egen Apple Extreme.

- Husk blot at sætte den efter vores Homebox og deaktivere wifi i homeboxen, hvis du gerne vil bruge Apple Extreme.

Se evt. denne: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23703

Hilsen

Betine

TDC kundeservice

Tak for dit svar, men jeg er stadig i tvivl. Det link du henviser til, giver en pris på 314,-kr pr. måned (jeg er kommet frem til jeg har Tdc Homeduo Secure, men jeg kan kun finde Tdc Homeduo på dit link). Dette betyder vel 942,-kr. i kvartalet, men min regning ser således ud:

Abonnement Antal Periode/Dato Inkl. moms

TDC HomeDuo Secure 1 01.04.13 - 30.06.13                               1.362,00

TDC Viderestilling alt valgt 1 01.04.13 - 30.06.13                               0,00

TDC Ekstraservice 1 01.04.13 - 30.06.13                                         60,00

Service inkl. i business bredbånd 1 01.04.13 - 30.06.13                 -168,75

Service inkl. i business bredbånd 1 01.04.13 - 30.06.13                   -56,25

Abonnement i alt                                                                       1.197,00

Og her er der altså modregnet 225,-kr. (Service inkl. business bredbånd), hvilket reelt vel betyder at mit abonnement normal vil være 225,-kr. dyrer???

Så hvordan kan jeg se de reelle difference på jeres priser. Hvis jeg fx. kun ønsker br4edbånd, men stadig jeres anti virus (gætter på det er det "Secure" betegnelsen dækker over)?

Og sidst men ikke mindst kan jeg få bredbånd via en anden udbyder og derved slippe for jeres Honebox. Jeg ved godt i næppe ønsker at svare på dette spørgsmål, men i har med 100 % sikerhed svaret ;-)

Jeg opsiger min fastnet telefon og beholder internettet tlf.xxxxxxxx
Tom Jensen

Redigeret af Stefan 041016 - fjernet telefonnummer
Bruger62 skrev:

Jeg opsiger min fastnet telefon og beholder internettet tlf.xxxxxxxx
Tom Jensen

@Bruger62
Det kan du ikke i et brugerbaseret forum.
Ring til kundeservice eller læs på denne side hvordan du skal gøre::
https://kundeservice.yousee.dk/abonnement/oplysninger/opsigelse-af-abonnementer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)