OnePlus + og 4G

Jeg har en OnePlus+ mobil, der ifl. specifikationerne skulle kunne benytte 4G på følgende bånd:

LTE bånd 1/3/4/7/17/38/40

Jeg har googlet lidt og kan konstarere at TDC understøtter flere bånd, men vil koncentrere sig om bånd 20 med 800 MHZ. OnePlus understøtter derfor ikke bånd 20.

Vil jeg have problemer med at udnytte mit abonnement med 4G hos Telmore, som jo er underafdeling i TDC?

Erik

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stefan har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej ErikMNielsen

Jeg kunne se, at du ikke havde fået noget svar.

Hos de udbydere der bruger TDCs netværk, er der ikke nogen forskel på 4G-frekvenserne.

/Stefan

Jeg kan ikke få min på 4g, de steder som jeg kunne med min nokia lumia 930.

Hej StefanK

Tak for svaret.

Mit spørgsmål skulle egentlig have været:

Kan jeg med en OnePlus 1 med et korrekt 4G simkort gå på 4G nettet, eller er jeg uheldig at have en mobil, der kun understøtter de 4G frekvenser som TDC ikke understøtter?

Erik

Hej TDC - jeg vil gerne vide om jeg med Jeres net kan køre 4G på en Oneplus One?

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

trådstarteren har oplyst at OnePlus+ bl.a. understøtter LTE bånd 7. Og bånd 7 er netop det 2600 MHz bånd som TDC råder over.

Så det er ikke der udfordringen ligger. Udfordingen kan ligge i, at 2600 Mhz er så kortbølget, at det har forholdsvis lav rækkevidde. Det kræver, at man er ret tæt ved en mast.

Jeg har fået forklaring via venlig kundeservice, der havde fat i mobilteknik: OnePlus understøtter flere kanaler 4G/frekvenser. TDC har i starten installeret få master på 1800 og 2600 Mhz, som OnePlus kan bruge. Der var vist 13 master i alt med 1800 - lidt flere på 2600.

TDC har imidlertid valgt at udbrede 4G med 800 Mhz. Den frekvens har OnePlus One ikke. Derfor kan man i praksis ikke anvende 4G i Danmark med OnePlus One på TDCs mobilnet.

Hej Erik,

Der er desværre ingen forskel. 
Jeg er personligt super glad for min OnePlusOne! Håber du bliver glad for din :-)

Mvh
Kasper Thomsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)