Svar

Af og bekræftning af nogle myter

• Deltager
  • 0 kommentarer
Nu vil jeg gerne have be eller afkraftet nogle myter omkring hvad der er muligt og ikke muligt mht. sporing af mobilen.

Kan man spore en mobils placering på en bestemt tid & dato i fortiden, eller kan man kun spore hvor den er når den er blevet brugt til opkald, sms, data mm. ?

Hvad kræves der af tilladelse mm. for en sådan sporing, samt hvem har lov til at gøre det ?

Hvordan spores en mobil, er det kun via masternes placering eller findes der andre måder ?

Hvor mange master er en mobil aktiv på samtidig af gangen ?

Kan en mobil blive aflyttet, når den ikke bliver brugt, men stadig er tændt ?

Bliver vores sms gemt nogle steder, så de kan blive læst efter man selv har slettet den på sin mobil ?

Jeg ser frem til nogle kloge svar, så vi kan få afgjort hvem der har ret ved middagsbordet :-).

icon

Bedste svar af tigerdyret2301 16 januar 2015, 14:07

1. Ja det kan man på alle mærker
2. Du kan spore din egen telefon ellers kræves det en dommerkendelse.
3. På alle nyere mobiler er det via gps (ikke smartphone) via sendemaster
4. En der sendes på men holder kontakt til alle der er signal til da den skifter mast til bedste modtagelse.
5. Teoretisk ja.. Den kan også blive slettet gendannet osv udefra hvis ens iCloud eller Android konto bliver hacket
5. Ja og kan hentes med en dommerkendelse kan ikke huske hvor langt det går tilbage

Se original

2 Kommentarer

simba9 skrev:

Nu vil jeg gerne have be eller afkraftet nogle myter omkring hvad der er muligt og ikke muligt mht. sporing af mobilen.

1) Kan man spore en mobils placering på en bestemt tid & dato i fortiden, eller kan man kun spore hvor den er når den er blevet brugt til opkald, sms, data mm. ?

2) Hvad kræves der af tilladelse mm. for en sådan sporing, samt hvem har lov til at gøre det ?  

3) Hvordan spores en mobil, er det kun via masternes placering eller findes der andre måder ?

4) Hvor mange master er en mobil aktiv på samtidig af gangen ?

5) Kan en mobil blive aflyttet, når den ikke bliver brugt, men stadig er tændt ?

6) Bliver vores sms gemt nogle steder, så de kan blive læst efter man selv har slettet den på sin mobil ?

Hej

1) ....Google kan fortælle dig hvor din telefon er, hvis du har aktiveret plaseringshistorik. (Mener også at google har en side hvor man kan skriver "Find telefon". Jeg har en samsung konto, og fra den konto, kan jeg også finde min telefon.) 

2).....Sikkerheds appen Lookout (som jeg bruger) har indstillinger som kan ringe til din telefon, hvis du har forlagt den, og fra din pc en kan du også slette alt hvad der er i den , hvis den bliver stjålet.

6)... Jeg har lige oprettet min arbejdskonto på min telefon, og nu modtager jeg sms på min telefon og som mail på min arbejdspc.  Om andre kan se vores sms tvivler jeg lidt på, da det må gå ind over brevhemmelighed, men jeg ved det ikke. 

Det er da fine spørgsmål du stiller, så jeg håber andre kan svare meget mere korrekt end mig.  

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

1. Ja det kan man på alle mærker
2. Du kan spore din egen telefon ellers kræves det en dommerkendelse.
3. På alle nyere mobiler er det via gps (ikke smartphone) via sendemaster
4. En der sendes på men holder kontakt til alle der er signal til da den skifter mast til bedste modtagelse.
5. Teoretisk ja.. Den kan også blive slettet gendannet osv udefra hvis ens iCloud eller Android konto bliver hacket
5. Ja og kan hentes med en dommerkendelse kan ikke huske hvor langt det går tilbage

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)