Svar

Nexus 5 >> Intet 4G i Aarhus-Vejle-Fredericia-Middelfart?

Hej, jeg købte en Nexus 5, med store forventninger til TDC's 4G-net.

Den teoretiske hastighed nærer mit håb om at flytte flere arbejds-opgaver fra pc'en til mobilen...

Men den nye Nexus forbliver på 3G, og jeg har endnu ikke registreret at den har fået forbindelse til 4G, i de 4 dage jeg har anvendt den.

- Jeg har snakket med TDC-KundeS., og 4G er aktiveret i mit abonnement.

- Jeg har været opmærksom på forbindelsen i Aarhus, Vejle, Fredericia og Middelfart, men intet 4G.

Hvis I har oplevet noget lignende, vil jeg meget gerne hører om det, så jeg har en

fornemmelse af hvor normalt problemet er...

og ellers ville jeg hører om der var nogle af jer, der sidder inde med forslag til hvordan jeg identificerer problemet, eller bedre endnu... løser dette?

icon

Bedste svar af Esben-S 10 maj 2014, 10:08

Problem Løst...
TDC's 4G er hurtigere end jeg turde håbe på,
og det virker perfekt på Nexus 5 (De 10 første
målinger - med Ookla SpeedTest - i Aarhus og Vejle,
har givet et gennemsnit på 71 Mbps download og
19 Mbps i upload).
Det viste sig i sidste ende, at 4G alligevel ikke var
aktiveret i mit abonnement, selvom jeg havde søgt vejledning i 2 TDC-butikker og snakket over tlf'en med de forskelige serviceAfdelinger flere gange end jeg lige har tal på. De informationer jeg fik oplyst herigennem - angående mit abonnement, samt i sær alternative muligheder eller tilvalg - har en sådan grad af uoverensstemmelse med virkeligheden, at jeg lige så godt kunne have spurgt tilfældige folk på gaden... Man er bedre tjent med at stille sine spørgsmål i forummet, og ellers ændre det man kan igennem selvbetjeningen på tdc.dk

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Esben-S

Jeg forstår det sådan, at du aldrig har haft den til at virke med 4G registreret i den lille menu i toppen af din Nexus 5?

I givet fald, har det ikke noget med din tlf at gøre - hvis du er sikker på den virker med 4G hos TDC? 

Jeg ved at iPhone 5 ikke gør, pga det netchipset som sidder i den, ikke er kompatibel med TDC 4G netværk. Men min iPad Mini virker fint på 4G. Det er forrygende hurtigt, jeg har aldrig oplevet noget lignende. Forleden hentede jeg en HD video på iTunes Store jeg havde lejet, på 4 minutter. Det er helt vildt så hurtigt det kan være. Så vi skal da gøre et forsøg, for at få dig på.

Det med at genstarte har du forsøgt, antager jeg?

Har du forsøgt når du står et sted, hvor du antager der er god dækning, at sætte din Nexus 5 i fly tilstand, vente 15 sekunder også sætte den tilbage online? Dvs, du tvinger den til at roame igen og på den måde logge på det hurtigste/bedst tilgængelige netværk.

Hvis intet hjælper, skal du ringe derhen, hvor du fik slået til oprindeligt og få dem til at tjekke, at dit sim-kort er 4G kompatibelt. Om din Telefon er 4G kompatibel og om alt er som det skal være med dit abonnement. 

Skriv igen herinde på forum, så vi ved om du får det til at virke

Venligst 

Rick Deckard Blinkende humørikon

Aka 

Ja, hej...

Jeg har fra TDC's Kundeservice (pr. telefon), fået at vide at alt - fra deres side - skulle være klar til 4G...

trods dette har jeg dog aldrig været på 4G...

men de har ikke nævnt noget - som du gør her - angående sim-kortet og hvorvidt dette er 4G-kompatibelt... kortet er vist kun ½ år gammelt, men jeg vil lige undersøge det når jeg kommer hjem... er lige på Tenerife i et par uger endnu

venlige hilsner
Esben Sæderup
Problem Løst...
TDC's 4G er hurtigere end jeg turde håbe på,
og det virker perfekt på Nexus 5 (De 10 første
målinger - med Ookla SpeedTest - i Aarhus og Vejle,
har givet et gennemsnit på 71 Mbps download og
19 Mbps i upload).
Det viste sig i sidste ende, at 4G alligevel ikke var
aktiveret i mit abonnement, selvom jeg havde søgt vejledning i 2 TDC-butikker og snakket over tlf'en med de forskelige serviceAfdelinger flere gange end jeg lige har tal på. De informationer jeg fik oplyst herigennem - angående mit abonnement, samt i sær alternative muligheder eller tilvalg - har en sådan grad af uoverensstemmelse med virkeligheden, at jeg lige så godt kunne have spurgt tilfældige folk på gaden... Man er bedre tjent med at stille sine spørgsmål i forummet, og ellers ændre det man kan igennem selvbetjeningen på tdc.dk

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)