Svar

Mobil data og snak til og fra Indien

Jeg skal snart på en rundrejse i Indien i 6 uger. Jeg har min bærbare pc med og kan på de fleste opholdssteder komme ind på deres wi-fi net.

Jeg har også min Sony Ericssom Xperia X8 smartphone med på rejsen. Jeg har for øjeblikket slået data trafik fra.

Men hvor meget behøver jeg egentlig at skulle bruge min mobil for at holde kontakten med Danmark?

Jeg er bange for at komme hjem til en kæmpe regning på mobil trafik.  Jeg er usikker på, om det også koster mig penge ikke blot at sende men også at modtage sms fra DK.

Jeg kan jo bede pårørende i DK om at bruge e-mail, som jeg så kan tjekke på den bærbare pc. Og så kun i nødsituationer bruge sms eller mobil-opkald. Jeg kan også tjekke danske aviser og andet via min bærbare pc.

Jeg efterlyser gode råd fra jer, som har været på rejser udenfor EU.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Jørgen L.

icon

Bedste svar af JPL1 15 februar 2014, 12:41

Tak til tigerdyret2301 for dit svar.

Det at bruge Spype havde jeg ikke tænkt på. Selv om jeg faktisk var i Spype forbindelse med min datter, da hun var i Indien i 2007. Dengang husker jeg, det virkede ok. Så jeg har nu genetableret en Skype konto. 

Jeg lader spørgsmålet stå åben indtil mandag i tilfælde af, at der skulle være flere gode råd fra jer, som har været på rejser udenfor EU.

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Har en kammerat der er i New Zealand og det lettest at købe nummer og taletid/data i det land du skal til..

Få  lavet skype kontagter på dem du snakker meget med...

Dette er hvad jeg har hørt fra min kammerat derfor måske ikke det billgste...

Tak til tigerdyret2301 for dit svar.

Det at bruge Spype havde jeg ikke tænkt på. Selv om jeg faktisk var i Spype forbindelse med min datter, da hun var i Indien i 2007. Dengang husker jeg, det virkede ok. Så jeg har nu genetableret en Skype konto. 

Jeg lader spørgsmålet stå åben indtil mandag i tilfælde af, at der skulle være flere gode råd fra jer, som har været på rejser udenfor EU.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)