Svar

manglende 4G på nyeste ipad, trods tilvalg

Hej, jeg har fik oprettet 4G som tilvalg til mit mobilabonnement for nogle uger siden. Jeg fik samtidig oprettet datadeling og fik tilsendt et simkort til min Ipad Mini Retina, så jeg kunne komme på nettet med den, rundt omkring... MEN, ligemeget hvor jeg er henne i min by (kalundborg), bliver der ved med at stå 3G oppe i hjørnet. Jeg har slået 4G til på ipad mini'en (retina, den nyeste) under indstillinger, ved ikke hvad jeg ellers skal gøre...udover at ringe ind og opsige det.

Nogle forslag?

icon

Bedste svar af spiff24x1 11 marts 2014, 15:22

PROBLEM LØST!!!...fik fat på en medarbejder der fortalte at siden min iphone 4S ikke understøtter 4G, kan man ikke lave 4G datadeling til en Ipad mini retina... Så det står og falder med een's mobiltelefon, uanset om det er ipad man vil køre 4G på. Nu kommer 6'eren vel "snart" på gaden, og så kommer 4G nok til at fungere til den tid...

Se original

13 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Der kan være mange grunde.

• Mange brugere på 4G nettet
  • dårlig dækning
  • Indenfor kan div. elektronik forstyre + væge 
Prøv at slukke den helt og tænde igen.. går den på 4G kortvarigt men ikke blive på er der mange der er på og den bliver sendt ned på 3G

Hej tigerdyr, tak for dit svar :-) Jeg har prøvet at koble på i hele byen, indendørs som udendørs, og rundt omkring i centrum. Ifølge dækningskortet burde der jo være god dækning. Har også prøvet som du har skrevet at lukke ipad ned, men den hopper på 3G med det samme, har ikke set skyggen af 4G, ikke engang et par sekunder.

Begynder at tvivle på om de overhovedet har aktiveret mit 4G, selvom der direkte står på kvitteringen at jeg har bestilt det, + at man har en måned gratis - som jeg er ved at opbruge.

Måske en TDC medarbejder kunne komme på banen her, og gennemtjekke mit abonnement?

Lige en update: ringede til TDC, medarbejderen påstod hårdnakket at jeg har 4G, han ville derfor genstarte det, og jeg skulle lige genstarte ipad'en og vente ca 5 minutter, så ville det fungere...men det gjorde det ikke. Har lukket ipad 10.000 gange siden, netop været på en lang tur rundt omkring i kalundborg - men der står stadig kun 3G oppe i hjørnet.

Kan det tænkes at de har lavet rod med det sim-kort jeg fik tilsendt? blev nødt til at rykke for det, da jeg ikke modtog det første gang?

Nogen forslag inden jeg skifter teleselskab?

PROBLEM LØST!!!...fik fat på en medarbejder der fortalte at siden min iphone 4S ikke understøtter 4G, kan man ikke lave 4G datadeling til en Ipad mini retina... Så det står og falder med een's mobiltelefon, uanset om det er ipad man vil køre 4G på. Nu kommer 6'eren vel "snart" på gaden, og så kommer 4G nok til at fungere til den tid...

Hej Spiff24x
Tak for din løsning, vil du vær rar at klikke på knappen ude til højre for dit indlæg?
Hejsa

Det undrer mig lidt at dette skulle være svaret. Jeg talte idag med kundeservice og fik at vide at 4G ikke er en del af datadeling. Dvs. ekstra simkort går kun på 3G (indtil videre). Det skulle efter sigende være "noget teknisk". Det undrer mig lidt hvad det kan være?

Jeg har en iPhone 5 med mit hoved simkort og en iPad Mini Retina, som jeg forventede at kunne bruge på 4G netværket, men det kan jeg åbenbart ikke (endnu).

Jeg fandt også dette tekst ved at Google lidt - se evt. link længere nede. 

Generelt for abonnementerne
Tale afregnes pr. minut og ved taleforbrug ud over de inkluderede minutter er prisen 89 øre/minut samt en opkaldsafgift på 35 øre før rabat. I MobilMix koster sms 0,40 kr., mms 2,40 kr. og intern tale 0,89 øre/min uden tilvalgspakker og før rabat. Opkald til voicemail takseres til 1,25 kr./min før rabat uden en Budgetpakke. Der er ikke 4G hastighed på det ekstra datadelings-simkort. 

http://www.tdcerhvervscenter.dk/produkter/abonnementer/tdc%20erhverv%20mobilpakker/ekstra

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Jeg vil lige rette et par misforståelser her i tråden.

4G, kræver, at det udstyr, der har det sim kort, som er åbnet for 4G, kan håndtere 4G.

Dvs, at en iPhone5, ikke under nogen omstændigheder, kan håndtere 4G hos TDC. Den kan håndtere det hos andre udbydere, fordi de bruger et andet frekvensbånd til deres 4G. Dette skyldes, at Apple valgte en netværks Chip til iPhone5, som arbejder 4G i samme frekvensområde 3G bruger. Derfor har de udbydere, der bruger det lave frekvensområde kunnet tilbyde 4G til iPhone5. Hos TDC har vi det høje frekvensområde, til 4G. (teknisk mener vi hos TDC at det fungerer bedre). 

På iPhone5S og præcis den iPad mini med Retina kan der benyttes 4G hos TDC. Det ved jeg, fordi jeg selv har købt en iPad mini Retina (Jeg er Apple menneske og har kun Apple computere/telefoner/udstyr hjemme. Denne iPad mini retina er det bedste jeg har købt nogensinde, den er så dejlig. Men det er en helt anden snak Blinkende humørikon)

Min iPhone er en iPhone5. Mit "hovedkort" sidder i min iPhone, men jeg har fået et bi-kort, et såkaldt datakort, som er i min iPad. Og så er der slået 4G til på nummeret. Det kan selvfølgelig kun virke på iPad'en, fordi den har det nødvendige netværkschip, sådan den kan virke med TDC frekvenser i 4G. Min iPhone har "det gamle" netværks chip og kan derfor ikke.

Selvfølgelig kan man ikke ved datadeling, pludselig få iPad, eller andet udstyr til at køre 4G, når den som modtager signalet ikke kan. Teknisk sker der det, når man datadeler, at den forbindelse, som - i dette tilfælde iPhone5 - har, blot lavet om til WiFi/Bluetooth/kabel og sendt videre. Dvs at iPhone blot kommer til at virke som en router, der deler sin eksisterende forbindelse.

Derfor er det også rigtigt, når du får besked om at 4G ikke er en del af datadelingen. Men det er rigtigt, hvis du har en iPhone5. Hvis du har en iPhone5S eller en iPad mini retina - eller en iPad Air Retina, som du datadeler fra, vil du kunne datadele 4G.

Pas på ikke at forveksle hvad udstyret kan, med hvad abonnementet kan. Hvis du ikke har 4G inkluderet, skal du tilkøbe dette. På din iPad mini retina, skal du så have et sim kort, hvor 4G er slået til. Så kan du allerede nu benytte dig af 4G, hvis du har det rigtige abonnement.

Så altså spiff24x, du kan ikke forvente, at du kan sende 4G "igennem" en telefon, der ikke understøtter 4G, til en enhed, som gør. Hvis din iPad understøtter 4G, skal du have et sim kort, der har et abonnement, hvor 4G er aktiveret. Så vil det virke og du kan dele den anden vej, sådan at din iPhone pludselig får 4G hastighed, fra din iPad. Men den kan ikke selv håndtere 4G.

og msaylor, hvis du vælger et abonnement, der er 4G på, vil din iPad mini retina fungere med 4G.

Jeg oplever ind imellem meget høje hastigheder på 4G. De steder hvor der ikke er koblet så mange andre på, med 4G, bliver det pludselig fiber hastigheder. Dette er både godt og skidt, man kan lynhurtigt få brugt rigtigt mange MB ved datadeling. Satte min computer på og så en films en dag. Det brugte 3,7 GB, fordi hastigheden var så høj, at computeren blot skiftede op i HD. Så man kan hurtigt blive fattig, medmindre man har en god dataplan.

Apple tillader desværre ikke, at man streamer en film direkte på iPad, selvom den er 4G. Hvis jeg skal se film fra iTunesStore, må jeg stadig datadele fra min iPhone5, der blot har 3G, fordi Apple så bliver snydt til at tro, det er WiFi, ikke mobil data. Men efter min oplevelse med filmen i HD, forstår jeg det bedre. Desværre er det også gældende for store App's. Her ved man i forvejen hvor meget man henter, så her burde det være en option.

Håber det giver mening?

God fornøjelse med det. Fedt når det virker, men kræver omtanke.

Hilsen

Tak for dit indlæg Patrick, det sætter virkelig tingende i perspektiv.

Jeg ringer op som intetanende kunde, spørger direkte TDC's sælgere om jeg kan komme på 4G med datadeling, med det udstyr jeg nu engang har (de fik både iphone modellen og ipad modellens navne). "YES, det kan man", ifølge sælgerne. Derfor valgte jeg at stole blindt på deres knowhov- og regner selvfølgeig ikke med at blive bondefanget, hvilket jeg så er blevet 2 gange -  plus 4 opkald til support, hvor til sidst en venlig sælger spørger deres teknikkere... Som du nu slår det op, her sort på hvidt, patrik - burde den første sælger have forklaret mig i telefonen med det samme, heldigvis mistede jeg ikke penge på deres stunt - 4G er jo gratis den første måned, fik dog alm 3G datadeling ud af det, og et længere foredrag om home trio...Nå ikke flere negative vibes... Når jeg en dag får købt ny iphone (6 evt.) vil jeg ringe til tdc og bestille det igen.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

spiff24x

Hvilken iPad har du?

Hilsen

mini retina

Omdømme 3

Med, eller uden cellular data?

/

Ipad mini retina, 32gb, til simkort. Det skal lige siges at 3G fungerer helt fint, med det simkort jeg har fået tilsendt til datadeling. Jeg har dog forstået dit indlæg Patrick, og går ud fra at 4G kommer til at fungere når jeg får min iphone 4S skiftet ud med en iphone 6...når den en dag udkommer. Mvh.

Omdømme 3

Hej spiff24x

Jeg har ikke forklaret mig godt nok...

Eller også, har jeg ikke forstået godt nok.

Hvis du har en iPad Mini, med Retina og mulighed for at sætte et sim kort i, kan du allerede nu få 4G Meget glad humørikon

Som jeg skriver tidligere, skal du henvende dig til Kundeservice og få lavet et abonnement, der har 4G indkluderet. Derudover skal du have et sim-kort til iPad'en, som har 4G. 

Vupti - hopper den på 4G, når der er dækning. Hvis ikke, er der noget galt Humørikon frustreret

Er der det, kan vi hjælpe dig her på forum, men de 2 andre ting skal først være på plads.

Når så du har 4G på iPad, kan du internetdele fra den - og derved få høj hastighed på din iPhone - gennem iPad Blinkende humørikon

Det virker, jeg bruger det selv og er meget glad for det. Det er helt fantastisk at have fiber hastighed, trådløst! 

Hold gerne fast her på forum og fortæl os, hvordan det går Glad humørikon

God fornøjelse

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)