Mailopsætning


Hvordan får jeg konfigureret min mail til Samsung Galaxy 5

Har prøvet med den opsætning på siden men den virker ikke


11 Kommentarer

Omdømme 1
Hej Mimse

Hvilken side og hvilke fejl får du?

Jeg følger jeres opsætning og når jeg kommer til at den skal godkende indgående server

siger den at det mislykkedes. Det samme sker hvis jeg prøver udgående server.

Måske det er mig der gør forkert for kunne heller ikke da jeg havde en Samsung G 2

Omdømme 1
Hej Mimse

Jeg er  også kunde. 

Jeg tror det er denne side du har forsøgt dig med. Jeg har kontroleret det der står og det er mangen til det der står på min samsung galaxie s2. http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=30023

Jeg tror det går galt med dit logon. Det er ikke dit tdc-login, men dit serverlogin.

Email adressen er dit brugernavn og du skal bruge det pasword som du oprettede dengang du oprettede din mailadresse.  Hvis du ikke kan huske det password, kan du gå ind på webmail (samme logon som til forum) og oprette et nyt pasword sådan:

Log ind på webmail http://mail.tdc.dk/
Klik indstillinger - klik password.
Der kan du oprette et nyt password, til dit postpogram.

Hvis du har andre enheder(pc) skal du huske også at rette paswordet der, ellers vil din pc ikke hente dine mail. 

Mit serverlogin ???

Det tror jeg ikke jeg har gemt nogen steder hvis altså det er det jeg har brugt

da jeg fik mailen.

Jeg har kun mail hos TDC  men har tidligere haft TV og bredbånd.

Valgte at beholde min mail og fik et abonnement der kun vedrører dette.

Hvis det er det jeg bruger for at logge ind på Web mail så er det jo noget andet.

Lis

Omdømme 1
Nej Lis

det er ikke det du logger på webmail med.  Det er dit TDC-login.  Det er også dit tdc-login du bruger når du logger her på forum.

Du skal

 Logge ind på din webmail http://mail.tdc.dk/
Klik indstillinger - klik password.
Der skal du oprette et nyt password, til din samsung telefon og hvis du har en mailklient på din pc, der henter mail på tdc's server..

Så starter du fra begyndelsen på den side jeg har sat link til,

Der hvor du bliver bedst om at skrive dit brugernavn, skal du skrive din mailadresse.

Paswordet er det pasword du lige har oprettet.

Prøv at gå frem efter billederne på siden. Glad humørikon

ps. fortvil ikke - der er mange der ikke ved der skal bruges et andet login end det der bliver brugt til forum, selvbetjening og webmail.

Omdømme 1
Hej Lis og mimse - Fik I det til at virke? :-)

Det er kun mimse der kan markere tråden for løst.

Glad humørikon Hej.

Jeg har desværre været indlagt så har ikke haft tid og overskud bagefter til at prøve det men vil

kigge på det og vende tilbage igen

Jeg fatter det ikke. Jeg kommer til trin 6 og så er det slut.

Den vil ikke godkende de oplysninger jeg giver.

Min  e-mail adresse - den kender jeg jo godt.

Brugernavn :  siger det skal være min e-mailadresse

Kode :  Er den jeg bruger når jeg logger ind på webmail fra andre steder

og sikkert også den jeg bruger for at logge ind på denne side

Pop3 som der står skrevet

Og så mislykkedes det .

Kunne heller ikke med min Galaxy 2 - der opgav jeg også

Kommer der ikke snart en automatisk opsætning til Galaxy S 5

Jeg synes det er temmelig irriterende at jeg ikke kan få mail på min telefon.

Vi er nu 4 der har prøvet og det er ikke lykkedes endnu. Gal humørikon

Og vi er ikke novicer hvad telefon og mail angår

Omdømme 2
Jeg kan dårligt forestille mig, at der nogensinde kommer automatiske opsætninger til den slags.... Og det viser sig altid, at det er noget man liiiiige har overset eller misforstået.

Den nemmeste måde at få det til at virke på, er at gå udenom den indbyggede mail-klient. Det kunne du f.eks. gøre ved at oprette en G-mail konto. Så logger du på din TDC-mail fra en computer, og sætter en regel der videresender alt post til din nye G-mail. På telefonen går du ind og henter G-mail app'en - og så kører det....

Badge

Jeg købte en Galaxy S21 Ultra 5 G i januar 22. Der har altid været problemer med opsætning af sin webspeed.mail på den. Jeg kunne som andre ikke indsætte mit password (og her taler jeg om det korrekte fra min webspeed.konto.).

For at få det til at virke brugte jeg en workaround, nulstillede min webspeed.dk konto på mobilen, hvor gang jeg skulle indlæse nye mail.

For 3 uger siden skiftede jeg password på Yousee mailkontoen via dette link “Er du i tvivl om koden til din mailadresse, kan du oprette en ny ved at klikke på "Skift kode til dit mailprogram" på denne” side: https://selvbetjening.yousee.dk/email

Jeg ændrede det på min mailkonto på PC uden problemer, men på mobilen vil den ikke godtage mit password på kontoindstillinger. Jeg kan indsætte password på både indgående server og udgående server. Når jeg siger OK får jeg en popup besked :  “Log på xxxxxxx@webspeed.dk     Log på”, og så kommer jeg ind på kontoindstillinger til serveropsætn ing igen.

Jeg bliver dæl…. så irriteret over at det skal være så svært at lave noget der duer, også for Samsung mobilkunder. Jeg er f…. ligeglad hvor fejlen ligger og hvem der skal lave det. LAV det, så det duer. Da jeg havde en Iphone var der ingen problemer, så overvejer at købe en sådan igen. For Samsung kan åbenbart ikke finde ud af det.

Samsung kan heller ikke finde ud af gruppebeskeder, hvis andre i gruppen har Iphone. Jeg kan oprette en gruppe, og sende, men når jeg får svar fra en i gruppen, kan jeg kun se svaret fra den ene, og kan ikke se de andre i gruppen har fået samme svar. Er det en af de andre i gruppen de har oprettet gruppen, ser jeg ikke samtalen i gruppen, kun det som er sendt til mig selv.

Mvh. Jbtm

 

Besvar