Længden på XDSL kablet ved bredbåndstelefoni

Kære alle....

Håber at nogen kan hjælpe mig her. Har fået TDC HomeTrio med Fiber og har foreløbigt kun sat Internet + bredbåndstelefoni op. TV kommer lige om lidt.

Jeg tilslutter en almindelig "fastnet telefon" som tidligere anvendtes på en god gammeldags kobberlinie (i min tidligere bolig). Den tilsluttes i det grå XDSL stik på min HomeBox. Ringer jeg på mit nummer er der hul igennem og telefonen ringer. De grønne telefonstik virker ikke til dette formål selvom installationvejledningen angiver at det grønne "Telefon 1" stik skal anvendes ved direkte tilslutning.

Nu sætter jeg så det trebenede stik som XDSL kablet udmunder i - på en forlænger - og så virker det ikke længere i den anden ende af forlængeren. Forlængeren er vel små 30meter og baseret på kategori 7 kabel med skærm etc. Der er fuld gennemgang og meget meget lav modstand i kablet.

Jeg ringer nu til TDC og for at vide at kablet mellem XDSL stikket og den fysiske telefon ikke må overskride 0,5m? Det lyder helt skævt i mine ører - og homeboxen er placeret i et teknikskab i et helt andet rum end der hvor telefonen skal anvendes.

Kan det virkelig passe at Homeboxen skal placeres på tæt på telefonen (eller trådløs base) at den overholder de 0,5 m? Jeg kunne lave trådløs base ved homeboxen - men der er ganske meget beton og signalet vil blive dårligt.

Håber der er en løsning på det her problem - på intet tidspunkt gennem bestillingen og vedledningerne er dette nævnt !!

På forhånd tak,

LMK_TDCFiber

1 Kommentar

Bare ignorer overstående - der var tale om en fejl 40 :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)