Køb af ny mobil, til anden person

Hejsa,

Min mand og jeg ønsker begge at udskifte vores nuværende mobiler.
Vi regner med at købe nye mobiler i den lokale TDC butik, da vi pt. har alt samlet hos dem i forvejen.

Vi er dog ofte forhindret i at komme afsted på samme tid, pga vekslende arbejdstider, så for at undgå 2 x tur/retur, og 2 x ventetid, spørgsmål fra TDC medarbejderen osv, ville det være oplagt at den ene af os køber 2 nye mobiler med det samme.

Men er det muligt at købe en ny mobil for en anden person, der ikke er med, og ikke kan skrive under på noget ? (Hvis en underskrift i det hele taget er påkrævet i dag, hvor så meget kan købes i online butikker).

Vi foretrækker at købe mobilen i den fysiske TDC butik, da vi så kan få mobilerne med, og kan få svar på de spørgsmål vi måtte have, med det samme.

Derfor: Kan min mand eller jeg købe en mobil til den anden, uden vedkommende er med ?

På forhånd mange tak

3 Kommentarer

Jeg følger lige med på denne tråd, da jeg står i en meget lignende situation. Så glæder mig til at høre svaret fra TDC, eller en anden der kender noget til problematikken.
Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

Nu er det ikke TDC i kommunikerer med her - så dem skal i ikke forvente svar fra.

Dette er et bruger til bruger forum, og jeg er ikke fra TDC :-)

Men jeg vil da gerne sige, at det kan man ikke hvis det indebærer, at man også køber et abonnement. Det er helt generelt, at man ikke kan købe en fremtidig forpligtelse (som et telefon abonnement er) på andres vegne. Det kunne misbruges i stor stil.....

Men der er jo ikke noget i vejen for, at man køber to telefoner uden abonnement. Det svarer til at købe to liter mælk med hjem til naboen (en iphone er bare lidt dyrere....)

Når man køber på nettet, så oplyser man navn og adresse. Og sætter et flueben i at man accepterer betingleserne. I disse betingelser fremgår det f.eks. at man tegner et abonnement. Det er den måde man klarer det på ved netsalg.

Så svaret afhænger simlethen af, hvad det er i vil have sammen med telefonen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

det vil jeg mene du kan...

Men der skal foreligge en fulmagt med cpr nummer og diverse andre oplysninger fx addresse osv...

(har lavet abb om for min mor(ældre dame) og diverse andre ting) 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)