iPhone 5S og iPhone 5C

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

• Ulf
  • Tidligere administrator
  • 755 kommentarer
Så kom der nye iPhones!

Vi har lavet denne tråd for at du altid kan finde nyeste spørgsmål og svar om dem - og selv stille dem, du synes mangler.

Vi fylder løbende information i denne tråd, efterhånden som både spørgsmål (fra jer) og svar (fra hhv. os og Apple) triller ind, så husk at abonnere, hvis ikke du vil gå glip af noget.

Billeder

iPhone 5S

iPhone5S

iPhone 5C

iphone 5c

Spørgsmål og svar

Q: Hvornår kommer de?

A: De er kommet - kig ind i vores webshop - klik her Glad humørikon

Q: Hvornår kan jeg bestille dem?

A: Fra 25. oktober kl. 00.01. 

Q: I hvilke farver?

iPhone 5S: Sort, Sølv og Guld.

iPhone 5C: Blå, Hvid, Lyserød, Gul og Grøn.

Q: Hvor meget lagerplads er der i iPhone 5S og iPhone 5C?

iPhone 5S: 16gb, 32gb og 64gb.

iPhone 5C: 16gb, 32gb.

Q: Hvad koster den hos TDC?  

A: Klik her Kat glad

Q: Vil jeg kunne købe den med rateafbetaling?

A: Jeps, kig på ovenstående link.

Q: Kan iPhone 5S/5C køre 4G på TDC's mobilnet?

A: Ja. (Både 800mhz og 2600mhz). Tjek her, om dit abonnement indeholder 4G hos TDC.

Q: Hvornår kommer iOS 7?

A: Den 18. september 2013. Understøttede enheder er iPhone 4 og nyere, iPad 2 og nyere, iPad Mini og iPod 5. generation eller nyere. Husk at downloade opdateringen via WiFi.

Q: Jeg vil gerne have alle de tekniske detaljer!

A: Det er ikke et spørgsmål  Men her er et link til Apples officielle specifikationssider:

iPhone 5Shttp://www.apple.com/dk/iphone-5s/specs/

iPhone 5Chttp://www.apple.com/dk/iphone-5c/specs/

Vi opdaterer løbende dette indlæg med spørgsmål, svar, og ny information - stay tuned!

23 Kommentarer

Super :-)

Q: Hvornår kommer iOS 7?

A: Den 18. september 2013. Understøttede enheder er iPhone 4 og nyere, iPad 2 og nyere, iPad Mini og iPod 5. generation eller nyere. Husk at downloade opdateringen via WiFi.

Bemærk lige at:

iOS 7 understøtter desværre ikke Omstilling

Bemærk, at der er forskel på Omstilling og Viderestilling. iOS 7 understøtter Viderestilling, som er den funktion, der automatisk viderestiller opkald, der ikke bliver besvaret, fx til telefonsvarer.

Scale Mobil kunder forventes ikke at være omfattet af iOS 7 begrænsningen.

Omdømme 3

Tak for præciseringen, abeol Glad humørikon

/Ulf
Min Iphone "falder ud" og personens tale i den anden ende bliver forvrænget når jeg samtaler, som om antenneforholdene er dårlige. Jeg må bede personen i den anden ende om at gentage det der netop er blevet sagt. Irriterende

Det problem havde jeg ikke med min forrige telefon af andet mærke!

Hvad sker der mon! Og hvad kan gøres

http://erhverv.tdc.dk/element.php?dogtag=e&id=24220

Er det kun erhverv, der er ramt.

Nej det er ikke kun erhverv. 

Det er heller ikke kun TDC som har problemet.

Telia, Telenor og 3 har også problemmer. 

http://epn.dk/teknologi2/computer/article5986356.ece

Jeg har nu en Iphone 5s købt på frigivelsesdagen i Hamburg, er den version der understøtter TDC netværk. MEN jeg har endnu ikke oplevet at kunne køre 4G/LTE, har endnu kun haft E og 3G stående i mit display. Det er uanset at jeg har været i Århus, Odense samt kørt hele vejen på motorvej mellem de byer og naturligvis andre steder, så jeg burde have ramt en LTE antenne et sted. Jeg har naturligvis slået LTE til på min telefon. Men er der andet der skal gøres ?? Evt. noget som TDC skal gøre før det virker ??

Omdømme 3

Hej hornung123,

Den mest sandsynlige forklaring er, at du ikke har et af de abonnementer, der giver adgang til vores 4G-net. Det er nemlig ikke er alle TDC Mobil-abonnementer, der inkluderer 4G - du kan få et overblik her: http://go.tdc.dk/fyejd

/Ulf

Ja Ulf du har ret... Det viser sig at TDC som de eneste selskab i DK forlanger ekstra penge for 4G/LTE, så selvom jeg har haft TDC i over 20 år, var det så lige dråben for mig.... Jeg har lige ventet i over 20 minutter på telefonen til TDC erhverv for at finde ud af at jeg skulle betale for at få 4G.... MEGET overraskende.... Så nu finder jeg mig et andet sted... MEN tak for svaret....

Omdømme 3

Første indlæg er opdateret med følgende info: 

Q: Hvornår kommer de?

A: De nye iPhones bliver sat til salg 25. oktober 2013 kl. 00:01 i fire udvalgte TDC Butikker på Købmagergade i København, Aarhus, Odense og Aalborg, samt på tdc.dk. For at sikre den bedste og hurtigste ordrehåndtering vil der ikke være nogen venteliste.

Vel mødt Kat glad

/Ulf

Men... kommer de kun på lager i disse 4 butikker? Eller kan man d. 25. ved normal åbningstid regne med at der er nogle få på lager i andre butikker?
Omdømme 3

Hej Marsel,

Den første sending af 5S kommer kun til de fire nævnte TDC Butikker – sendingen af 5C bliver fordelt til alle vores butikker.

/Ulf

Omdømme 3

Update: Så kan du tilmelde dig iPhone 5S/5C, og se hvilke butikker, der holder åbent: https://www.facebook.com/tdc/events

/Ulf

Hvis man allerede er kunde og gerne vil se om man er heldig at få fingere i den over nettet, hvordan skal jeg så gøre? For kan ikke få lov til at købe nogen mobiler på hjemmesiden uden at skulle oprette mig som ny kunde?

Hej

Er så heldig at få fingerne i en iphone 5s men lte/3G forbindelse driller og jeg håber nogen kan hjælpe.

Jeg har erhvervsabbonnoment og burde have adgang til lte (håber det er korrekt) men det er endnu ikke lykkedes at fange et netværk. Og det mærkelige er, at har jeg 4g slået til på telefonen får jeg tit kun E-netværk. Slår jeg så 4g netværk fra hopper telefonen ovenpå 3G netværk. Meget mærkeligt. Er det muligt at hente nye operatørindstillinger eller er der andet galt. Håber nogen kan hjælpe.
Er du sikker på at der er 4g på dit abonnement?

Hvad er dit telefon nr. 

sende det evt. anj@tdcerhvervscenter.dk - så kan jeg se hvilke services der er på dit abonnement

med venlig hilsen 

Anders

Hej Anders

Mail sendt.

/Henrik

Hej Henrik, du bliver som mig nok skuffet TDC har som det eneste selskab valgt at tage penge for LTE/4G, så derfor skal du betale et månedligt gebyr for at kunne udnytte LTE på din nye Iphone 5s. Og det kan man så vælge at gøre selvom dækningen af 4G måske ikke dækker der hvor du evt. kunne have brug for det.

TDC tager lidt penge for 4g dækning 

til gengæld er TDC også den eneste operatør som har forpligtet sig til landsdækende 4g dækning. 

Kat meget glad

Hvornår får i iphone 5s Space Grey 16 GB. igen
Det viste sig, som nogle også skriver, at jeg ikke havde LTE på abbonnomentet. Så langt så godt.

Jeg oplever dog stadig store problemer med E/3G-netværk. Telefonen hopper mellem de to. Hvis jeg kun er på E-netværk, og slår 4G til, hopper telefonen over på 3G-netværk men efter kort tid hopper den tilbage på E-netværk. Slår jeg så 4G-netværk fra på telefonen, hopper den på 3G-netværk. 

Meget irreterende...måske kunne det afhjælpen med en opdatering af operatørindstillingerne?

Hvilken model sælger TDC? 

Er det?

iPhone 5s
Model A1457

Vil denne også fungere med LTE/4G i Danmark?

iPhone 5s
Model A1533 (GSM)

jeg har bestilt en 5S gold i tdc mobilshoppen d. 20/11, men jeg har ikke modtaget den endnu Trist humørikon jeg vil så gerne bare beholde ordren, men da jeg ikke kan få noget tidspunkt på hvornår den ankommer, så vil jeg gerne vide hvordan jeg kan aflyse min ordre? jeg kan jo gå ned i min lokale tdc butik og købe den, eller værre endnu gå i elgiganten og købe den. Da jeg ikke har nogen mobil lige pt, så skal jeg bare have en NU.... hvordan vil I takkle den?? syntes det er skuffende at i ikke kan få en tilsendt til mig..

Håber på svar på hvordan det løses.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P