Svar

iPhone 4 er simlåst ved en fejl

• Deltager
  • 3 kommentarer
Min datter har ved en fejl lavet et eller andet ved hendes iPhone, så den nu er sim låst.

Dvs. at vi ikke kan gå i iTunes og gendanne telefonen, da iTunes skriver at "find min iPhone" skal være slået til for at den kan gendannes og beder os i iCloud-indstillingerne på telefonen og gøre dette.

hmmm.... lidt af et dilemma, når vi nu ikke kan komme ind i telefonen - hvordan gør vi så?

Nogen friske ideer?

mvh. Gitte

icon

Bedste svar af 2515 7 januar 2014, 14:28

hej gitvil.

er så løbet rundt i begreber om dit oprindelige spørgsmål! har efterfølgende fundet ud af,at det er kun apple der kan låse den op?? sorryTrist humørikonhåber så inderligt at i får den op at kører igen.Glad humørikon

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints 2515 har modtaget fra andre medlemmer.

hej gitvil.

dette jeg har fundet her, kan måske hjælpe dig videre!

Oplåsning af Iphone:

Langt de fleste iPhones som ikke er købt hos TDC, er SIM-låst. Telefonen vil som oftest komme med meddelelsen "Ugyldigt SIM-kort" eller "Indsæt gyldigt SIM-kort". Oplåsning af iPhone foregår ikke ved at man indtaster en simlåsekode i telefonen som ved andre mobiltelefoner, i stedet er det mobiloperatøren som telefonen er købt hos, der skal sørge for oplåsningen hos Apple (bemærk; dette kan i nogen tilfælde tage op til 48 timer) når dette er gjort skal du tilslutte telefonen til iTunes for opdatering, herefter får du en meddelelse om at telefonen er blevet låst op.

mvh.2515

Det er desværre ikke helt dette.

Telefonen er købt i Bilka uden abonnement og herefter har vi isat et TDC-simkort

Så der er ikke noget fordækt over dette :-)

Den har også virket fint lige indtil hende den 11-årige gjorde et eller andet...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er IKKE en SIM-lås hun har sat til. Det kan hun nemlig ikke....

Det er derimod en låsekode på telefonens oprativsystem. Ideen med den er at hvis telefoenen bliver hugget - så kan tyven ikke rigtig bruge den. Desværre er det jo så også sådan, at hvis man så slev sætter en kode på, og derefter ikke kan huske den - så er man lidt på den. Der er forskellige guider på Apples supportsider, og hvis man har svar på de supplerednde spørgsmål som man skal besvare for at oprette koden, så kan man tit redde situationen.

Ellers må man sende den til et autoriseret serviceværksted og have dem til at flashe hukommelsen. Det er ikke en opration der der dækket af garanti.

I bagklogskabens ulideligt klare lys må man så opfordre dig og andre forældre der giver deres børn en I-phone om at sørge for at den slags er sat op og noteret - FØR barnet overtager den....

Vh

Peter

Hej Peter.

Hun har selv været inde og lave en ny kode, efter vi satte den op for hende.

På en eller anden måde har hun fået lavet en kode med bogstaver (spørg mig ikke hvordan) og når hun nu vil tast sin kode, er det kun numre det er muligt at taste. Kan et tastatur på telefonen sådan skifte frem og tilbage mellem bogstaver/tal?

På forhånd tak for hjælpen.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Uha ... det er jeg nok ikke lig den rigtige til at svare på... :-)

Personligt er jeg ikke den store fan af I-phone - og proffessionelt har jeg ikke lige set den version. Men hvis jeg skal skyde fra hoften - så ja - det kan den. Men så er næste logiske spørgsmål jo hvordan man så gør for at komme tilbage til at taste bogstaver igen.... Og den har jeg som sagt ikke lige set.

Lad os håbe der er andre der læser med og har et bud :-)

Via Apples supportsider er der adgang til et forum hvor de rigtige I-nørder sidder. Du kunne prøve der også.

Vh

Peter

Omdømme 2

hej gitvil.

er så løbet rundt i begreber om dit oprindelige spørgsmål! har efterfølgende fundet ud af,at det er kun apple der kan låse den op?? sorryTrist humørikonhåber så inderligt at i får den op at kører igen.Glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Håber måske dette ken hjælpe...

Tak for hjælpen alle her på forum'et. Vi måtte bøje os i støvet og få apple til at låse den op. kostede kr. 299,- men trods alt MEGET billigere end en helt ny smartphone :-)

Omdømme 2

hej gitvil.

du har ret, det er en del kr. men sådan er det! men det hele gik jo så alligevel op, i en højere enhed- til lykke med detHumørikon griner højt

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)