Iphone 4 mail

Jeg har sat min Iphone 4 op jf. TDC anvisning, men jeg kan ikke sende mail fra min mobil.

Jeg bliver ved med at få en fejlmeddelelse : serveren tillader ikke relay-forsendelser.

Hvad gør jeg?

venligst Ole

31 Kommentarer

jeg har samme problem...

Nogen der har en løsning??

Nu fandt jeg ud af det. Jeg havde jo sat et 3 simkort i (indtil mit nr er overført fra 3)og så kan jeg ikke bruge TDC outgoing SMTP, men skulle bruge 3´s vejledning fra 3´s hjemmeside.

Så ved ikke om du har et TDC simkort i eller det er et andet teleselskab.

@tnp007 - nej jeg har et TDC sim kort og har været TDC kunde længe! Men det glæder mig at du har fået løst dit problem.
@Ole

Sørg for at bruge asmtp.mail.dk, så burde der ikke være nogen problemer uanset udbyderGlad humørikon

Tjek også at den er sat til at bruge henholdsvis brugernavn og kodeord, samt sat til at sende via port 587.

Ligeledes må den ikke bruge ssl.

Se evt TDC vejledning til opsæting af mailGlad humørikon

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20063

Jeg har lidt samme problemer.

Når jeg når til punktet "mobildata" så er det bare en on/off knap. Jeg kan ikke komme ind og vælge værdier, såsom APN osv osv. Er der nogen der ved hvad der er galt??

Nedenunder "Mobildata" ligger "Mobildata netværk" gå ind i den og indstil APN osv

Hejsa.

Niks, det gør der ikke. Nedenunder ligger Data-roaming, og under igen ligger VPN efterfulgt af WI-FI

Jeg har de samme problemer som Ole1966. Også når jeg bruger asmtp og har fulgt TDC's vejledning.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle

Tak fordi I har valgt at stille jeres spørgsmål inde på TDC Forum.

Jeg vil gerne bede jer prøve at gennemgå vejledningen, som i finder i mobilmanualerne: http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/manual/

Hvis i vælger Apple iPhone 4 og skriver "email" i søgefeltet, så kommer der en startguide til manuel opsætning.

Hvis dette ikke afhjælper problemet, er I meget velkommen til at skrive herinde igen.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

Hej Martin

Det så ellers lovende ud med navnet på en ny server for udgående post. Fejlmeddelelsen er nu at jeg bliver afvist af serveren.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej JMO

Den fejl du får, tyder på fejl i enten brugernavn eller password.

Jeg vil derfor bede dig tjekke, at du bruger din mailadresse som brugernavn, og at mailpassword er rigtig.

Du kan få tjekket din mailpassword ved at kontakte Hotline på 80 80 80 47.

Hvis dette ikke afhjælper problemet, er du meget velkommen til at skrive herinde igen.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

Hej Martin Tak for dit svar. Alt ser rigtigt ud og jeg kan hente mails men ikke sende
Hej Martin

Jeg har nu konstateret at jeg kan sende mails når jeg er på 3g nettet, men ikke når jeg er koblet på via min trådløse forbindelse hjemme.

Hvordan kan det være?

Ole

Omdømme 2

Hej Ole

Når du er på det trådløse forbindelse derhjemme, kan du så surfe rundt på internettet?

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

Ja

Omdømme 2

Hej Ole

Jeg er nødt til at undersøge videre.

Indtil da, har jeg fundet et link til et andet forum, hvor de havde samme problem. Der skulle de ind og angive brugernavn og password under den udgående server:

http://www.mobildebat.dk/archive/index.php?t-175952.html

Jeg vender tilbage.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

@ Martin

Jeg har nu fået problemet løst.

Under den udgående server, var der behov for at bekræfte brugernavn og adgangskode. Jeg kan nu sende og modtage mails både via wifi og 3g.

Tak for assistance.

Ole

Omdømme 2

Godt at hører Ole

Det var så lidt :-)

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

Jeg har samme problem. Det er helt nyt efter opdatering af Iphone4.

Dit forslag virker ikke umiddelbart. Jeg har tdc mailudbyder, og telenor mobiloperatør.

primær server smtp.dk, uden brugernavn og adgangskode

Sekundær:

1 smtp.gprs-connect.dk port 25 uden brugernavn og adgangskode

2 asmtp.mail.dk port 587 med brugernavn og adgangskode

3 smtp.dk med brugernavn og adgangskode

4 mail.telenor.dk uden brugernavn og adgangskode

5 mail.sonofon.dk uden brugernavn og adgangskode

der har ikke været problemer før

????????????????????????

Hej,

Endelig kan jeg sende mails fra min TDC mail, det vigtigt at der står brugernavn og adgangskode (selvom der står at det er valgfrit) så derfor virker denne:

asmtp.mail.dk port 587 med brugernavn og adgangskode

for mig. Endelig det har så også bare taget 2 måneder nu og lange timer i telefonen i ventetid og support fra TDC. Så efter support i dag i telefonen endnu engang med TDC var svaret kig på vores forum så finder du nok svaret og det gjorde jeg.

Godt nytår Glad humørikon

Synes jeg vil bidrage med at jeg har boket med det problem siden november måned. Ikke at kunne sende mails når jag var på WiFi.

Det er nu løst, ved at følge strengen i som i har kørt med om samme problem.

Herligt. Her vil jeg da gå ind igen såfremt jeg får problemer.

Jeg har også problemer med at sende mails (webspeed) via min iphone. Kan sagtens modtage, men får beskeden ved forsøg på at sende "afsenderadressen "min e-mail adr" blev afvist af serveren. Er sat op med asmtp@yousee.dk, serverport 465 (kan se på yousee's hjemmeside, at de skriver, at man skal benytte port 587, men så får jeg beskeden "SMPT-serveren asmtp@yousee.dk svarer ikke. Kontroller netværksforbindelsen, og at du har skrevet de rigtige oplysninger i feltet "Server til udgående post".

Har talt med Yousee-Support, men de kunne ikke hjælpe, da de sagde, at de ikke havde decideret support af iphone-mailopsætning. Håber at få hjælp herigennem.

Hilsen

Gitte

Hej

Mit problem er at jeg ikke har nok APN-kanaler. Jeg har en til mobildata og en til mms. Jeg har dog et ønske om også at have en til TDC-mobiltv.

Er der en der ved hvordan man får en ekstra, kan se i vejledningen at det er muligt med flere...?

Er det muligt Martin ???

For at kome til at sende fra din iPhone, skal du følge anvisningen fra TDC for opsætning slavisk. når du skal angive brugernavn og adgangskode vid godkendelse for udgående mails, skal du bruge din e-mail adresse som brugernavn, uanset om du eller bruger dit kundenummer ved starten.

Håber det virker, det var det der gjorde at jeg kom igang. :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)