Ingen Garanti på vandtæt xperia z??

Hej Forum

Jeg tabte min "vandtætte" Sony xperia Z igår, på det våde græs. Alle porte på den var lukket, men åbenbart ikke godt nok. (Mine porte er sjældent åbne, da jeg hver gang jeg lader bruger dock'en der fulgte med.)

Vand-indikatorne?? på telefon, som sidder inde bag portene, er blev let røde. Front-og bag kamera er duggede og så vil den faktisk slet ikke starte. DET ER MEGET mærkeligt når telefonen skulle forestille at være vandtæt, eller ihverfald i det mindste vandafvisende.  Den skulle meget gerne kunne klare sådan en tur, når de reklamerer så meget med det. 

Jeg kunne forestille mig at min garanti allerede er røget ved, at vand-indikatorne er blevet røde. Og derefter vil Sony nok sige at det er min egen skyld. 

Men har jeg ret i det, eller hvad gør jeg??

9 Kommentarer

Hej,

Jeg har samme historie.

Brugte min Xperia Z i regnvejr og bagefter duede volumen-knappen ikke. 

Alle porte var lukket.

Har netop fået at vide fra el-giganten at de ikke vil reparere eller erstatte da fugtindikatoren er slået ud.

Det kan godt være at Sony tror at de kan frasige sig garantien ved fugt, men det tvivler jeg på holder juridisk, når deres eget markedsføringsmateriale indgår så meget vand.

Fejlen med telefonen er derfor at den ikke er så vandtæt, som producenten har lovet. De fejl vi oplever er sekundære.

Jeg har tænkt mig at køre sagen, hvis ikke butikken giver sig.

Mvh.
LL

Hej

Det bedst ville jo være hvis i fik en ny telefon, men har i set denne anonce?

http://www.coolstuff.dk/Save-A-Phone-mobilaffugter

Mon det virker? Det lyder næsten, for godt til at være sandt? Overrasket humørikon

Jeg har en xperia z telefon købt fra Komplett.dk - sådan en telefon er vandtæt. Pludselig var der problemer og jeg sendte den tilbage. Jeg fik den retur hurtigt - repareret. Men nej, samme fejl. Jeg sendte den tilbage igen og igen. Nu fik jeg så pludselig at vide at der er vandskade?!? PÅ EN VANDTÆT TELEFON?! Jeg havde kun skyllet telefonen under vandhanen

Nå, ok, jamen lav den, den er 6 måneder gammel.

"Kundeservice" kunne så fortælle mig at der er IKKE garanti der dækker og det vil koste 4000 kr at lave den

IKKE nok med det - hvis jeg ønskede telefonen tilbage skulle jeg betale cirka 400 kroner, ellers beholder de den.

Ja - Komplett.dk er da billige, men HÅB på du ikke skal have den repareret. For de overholder ikke dansk købelov OVERHOVEDET.

Jeg vil opfordre dig til at køre sagen hos forbrugerombudsmanden.

Du får nok ikke din telefon igen foreløbigt, så køb en anden mens sagen kører:

Jeg vil foreslå den her:

http://www.amazon.co.uk/Moto-16GB-Sim-Free-Smartphone/dp/B00ECBREB6

Når du har vundet sagen kan du vælge at få pengene retur i stedet for en ny Xperia Z.

Min egen historie endte i øvrigt med at jeg krævede telefonen tilbage fra el-giganten med henblik på at køre sagen. Som ros til el-giganten skal jeg her tilføje at det altid er gratis at få sin telefon undersøgt. Men da de udleverede den igen, kunne jeg se at den var blevet skadet under reparationen (der manglede en liste i siden). Stillet over for det problem, så valgte elgianten at ombytte min telefon.

Men igen tvivl om at deres taktik er at køre folk trætte og så give op over for forbrugerombudsmanden.

jeg får den kun tilbage hvis jeg betaler dem 400 kr. Ellers beholder de den.

Sidste gang jeg har med komplett.dk at gøre - elendige!

Jeg siger ikke at du skal betale de 400kr. Lad være med det. 

Køb en ny telefon og kør sagen.

Komplett er nok ikke værre end så mange andre.

Din telefon har med 99% sikkerhed været hos Sonys reparationscenter og det er DEM der ikke vil lave den.

Problemet opstår så når forhandleren bare tror at de kan henholde sig til producentens dom, uden at kigge på hvad lovgivningen siger. Og når man har set Sonys reklamer så må man 100% forvente at man kan tillade sig at skylle den telefon under vandhanen, hvis den trænger til det.

De siger de har sendt den til telecare i esbjerg. 

Jeg sendte den ialt 3 gange til dem, og har også fået den tilbage i en pakke sendt fra telecare.dk.

Anyway - jeg ved ikke om man kan vinde den sag over Komplett.dk. De sagde til mig at jeg har haft den under vand UDEN at have lukket klapperne. Det er naturligvis noget vrøvl, de vil bare ikke tage deres ansvar som virksomhed. Aldrig køb hos Komplett.dk

Ok .. telecare -- Sony det er det samme alle steder.

Alle de der steder tjekker altid først efter om fugtindikatorerne er røde. Hvis de er det afviser de reparationen. Og da reparationscentrene bliver betalt for sag, så tjener de mange penge på den håndtering.

Det kan de også slippe afsted med, med alle andre telefoner end lige Sonys. 

Grunden til at du næsten sikkert kommer til at vinde sagen hos forbrugerombudsmanden er at Sony *reklamerer* med at den kan tåle vand.

Det med om klapperne har været åbne eller lukkede, det er op til komplett at *bevise* at de har været åbne.

- og det er ikke et bevis at der er kommet vand ind. Grunden kan lige så godt være at der er fejl på den flap eller at flappen ikke er designet til at kunne holde til at blive åbnet og lukket. Designfejl er også dækket af garantien.

I garantiperioden ligger bevisbyrden hos sælger. Så hvis ikke de kan bevise at du har mishandlet den, så vinder du.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Prøv lige at læse det her..

http://79.125.21.68/referrer.php?region=dk&product=xperia-z#!Water-resistance---Yuga.html

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)