Hvor ser jeg dataforbruget?

Hej forum

Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde en samlet oversigt over mit dataforbrug - i den aktuelle periode. Jeg har endda lige fået en aktiveringskode, så jeg kan se mit forbrug udspeciferet, men her kan man kun se dataforbruget pr. brug/gang (hvad end det dækker over:5 min, 15 min?). Hvis jeg ville, kunne jeg tælle dataforbruget sammen på specifikationssiden, men det ville være et noget omfattende arbejde. Dvs. dataen er der jo, den skal bare summeres op.

Hvor ser jeg mit samlede dataforbrug i den aktuelle periode?

3 Kommentarer

Hej

Jeg har fundet en tråd til dig, som jeg yns du skal læse.

/t5/Telefoni-og-mobil/%C3%98nske-om-oplysning-om-forbrug-ved-mobil-abonnement/m-p/89753#M10879

Tak for svar Maja.

Det tangerer jo til en sag for forbrugerombudsmanden. Man kan da ikke have en grænse, men ikke lade folk se deres forbrug, det giver jo ingen mening. Det giver kun mening, hvis man med vilje vil snyde folk til at købe mere data en man har brug for Overrasket humørikon

Men som sagt, så ligger data på siden, den skal bare tælles sammen. Derfor har jeg lavet en lille "bookmarklet", som kan lægge tallene sammen. Resultatet ser sådan her ud:

For at "installere" bookmarklet'en, skal du åbne dette link (forumet tillader ikke linket direkte, derfor denne eksterne side) og trække linket på siden over til dine bogmærker.

Du kan også tilføje et bogmærke manuelt, med denne kode som URL:

javascript:(function(){s=document.createElement('script');s.type='text/javascript';s.src='https://gist.githubusercontent.com/tougher/025c88a7c47b5f15741e/raw/8ca1c93c28364e3e260e10e9682a027158dcc5f7/gistfile1.js?'+parseInt(Math.random()*99999999);document.body.appendChild(s);})();Når du vil se dit dataforbrug, åbner du specifikationssiden og trykker på bogmærket. Hvis du ændre i perioden skal du trykke på bogmærket igen.

Forumet laver en fejl i bookmarklet-urlen, så den ikke er helt korrekt.

: skal laves om til et almindeligt kolon :

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P