Huawei Y300 wifi problem

Hej

Jeg har netop anskaffet mig en Huawei Y300 mobil, købt i TDC butikken i Århus. Det er en fin telefon, til en fornuftig pris. Jeg har dog problemer med wifi i vores hus. Mit wifi derhjemme er en del af vores Home Trio setup, og altså også fra TDC. Hvis jeg tænder for wifi på min Y300, fungerer de fleste af de apps, jeg normalt bruger slet ikke, eller meget dårligt. TDC Play appen afslutter under opstart, eller vil ikke afspille musik. Andre gange melder appen "netværksfejl". Opdatering i Facebook appen tager urimeligt lang tid. Outlook appen smider mig af kontoen konstant og man kan ikke logge på igen hvis wifi er tændt. Andre mobil telefoner, som forbinder til vores netværk, oplever ikke samme problemer. Forbinder jeg til andre wifi netværk med min mobil oplever jeg ikke samme problemer. Jeg har kontaktet teknisk support som mener, at der er et problem med netop den telefon (Huawei Y300) og TDC boksen (wifi) som man får når man har Home Trio pakke. Ham jeg talte med, havde ingen forslag til en løsning af problemet. Nu kunne jeg godt tænke mig at høre, om der er andre derude, der har et lignende setup og i så fald, om de også har problemer. Jeg kunne også godt tænke mig, lige at lufte min harme over at TDC tilsyneladende sælger produkter, der ikke fungerer sammen, og desuden ikke er behjælpelig med en løsning, når en kunde henvender sig med et problem.

Mvh John

6 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BH81 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har ingen aning om hvad der kan være galt, men N standarten var ikke færdigudviklet dengang hvor routeren kom frem, så der kan være problemer med forskellige chipset. Det er også sådan med andre produkter, så prøv evt at slå den over på kun at køre G netværk..

log ind i routeren http:192.168.1.1 brugernavn admin

trådløs -> SSID1 -> trådløs indstilling

Jeg har et meget tilsvarende problem på en TDC HomeBox router. Telefonen holder på wifi-forbindelsen i op til et halvt minut, og så dør forbindelsen. Så kan jeg på telefonen slukke for wifi og tænde igen, og så har man endnu et halvt minuts tid med forbindelse.

Den ser ud til at virke fint på andre wifi netværk, så det ser ud til at være kombinationen af Y300 og TDC HomeBox, der ikke kan sammen.

Hvis nogen kender nogle tricks, så er jeg meget interesseret i dem...

Mvh. Jesper

Hej Donkermand og Jesper.

Jeg har det samme problem med, at kombinationen Huawei Y300 og TDC homebox ikke fungerer. Jeg kan ikke gå på nettet trådløst og har fået det samme svar fra en medarbejder på hotline: Gå på TDC Forum og se, om der er en løsning der. Det er der så ikke.

Jeg synes også, at det er for dårligt, at TDC sælger noget som ikke kan arbejde sammen.

Jeg har prøvet at søge på 192.168.1.1 og kommer så ind på noget meget teknisk, som man næsten skal være ingeniør for at forstå. Der står noget om, at man kan prøve at skifte kanal på sin router, da fejlen kan skyldes at der er "trådløs støj" fra noget andet udstyr, men hvor havner man så, hvis man kommer på afveje?

MVH

Henning 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej bmol,

har ikke en Huawai selv, men vil alligevel komme med nogle forslag/kommentarer.

Hvis problemet kun opstår med Homebox, så ligger fejlen selfølgelig der. Men man skal ikke skifte kanal, med mindre det er et problem for alle enheder, altså andre computere og telefoner i huset. Har de også problem med WiFi-forbindelsen, så er det en god idé at skifte kanal.

Men inden man skifter kanal, er det jo også godt at vide, til hvilken kanal. Har du en PC, kan du f.eks bruge inSSIDer, til at finde ud af, hvilken kanal, der er mindst brugt i dit område. Mener også at, den findes som App til Android-telefoner.

At skifte kanal på Hombox: TDC har lavet en vejledning her

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23678

Længre op i tråden skriver BH81: "jeg har ingen aning om hvad der kan være galt, men N standarten var ikke færdigudviklet dengang hvor routeren kom frem, så der kan være problemer med forskellige chipset. Det er også sådan med andre produkter, så prøv evt at slå den over på kun at køre G netværk..

log ind i routeren http:192.168.1.1 brugernavn admin

trådløs -> SSID1 -> trådløs indstilling"

Har du prøvet det?

Til sidst - jeg bliver virkelig harm, hver gang jeg læser at, Kundeservice henviser til TDC´s kunde-forum. Kundeservice-medarbejdere er ansatte med løn, der skal svare på spørgsmål vedr. de produkter TDC sælger.

Kan en enkel service-medarbejdere ikke svare, så er det en pligt, at finde ud at, hvem i virksomheden, der kan - ikke bare kaste bolden videre til andre kunder. Det er uprofessionelt og en meget dårlig service, efter min mening.

Så, hvis du ikke selv kan løse problemet, ring til Kundeservice igen, be om at få tale med en kvalificeret medarbejdere, måske nogen i Teknisk Support.

Håber du finder en løsning

Mvh

Der er ihvertfald ikke noget generalt problem med Huawai Y300 vi har 2 af den slags her i huset og og har slet ingen problemmer med dem det er efter min mening en go telefon som jeg kun kan anbefale og de går lige på vores Homebox wifi men derfor syntes jeg stadig væk at man skulle finde en anden producent af router/Homebox altså ikke Sagem hvad med netgear de er bedre der er så mange klager over Sagem men ingen hos TDC der lytter gad vide om TDC får dem gratis af Sagem siden vi altid skal ha den

Hej iMac.

Jeg er enig med dig i, at fejlen ligger i Homeboxen. Da jeg forsøgte at få hjælp hos TDC i Ballerup centret, hvor jeg iøvrigt blev henvist til hotline, prøvede jeg centrets gratis internet, og det virkede perfekt. Det fortalte jeg så til TDC-medarbejderen på hotline. Hans løsning var så at gå til TDC Forum, men det er da ret utilfredsstillende, at TDC's kunder selv skal finde ud af at løse tekniske problemer.

Jeg har prøvet at logge ind på routeren og skifte frekvens, men det gav intet resultat.

Det hele startede med, at jeg ikke kunne komme i min bank herhjemme. Så prøvede jeg at slukke for WIFI, og så var der intet problem, bortset fra at det gik langsomt.

Dit råd om at ringe til kundeservice igen har jeg tænkt mig at følge. Jeg vil faktisk henvende mig hver dag indtil de finder en løsning, som kan glæde mig og sikkert mange andre med kombinationen Huawei y300 og TDC homebox.

Mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P