FUP opkald - Ring ikke til disse numre!

• Rettet overskrift så alle kan bruge tråden. /MajaH
  • oprindelig overskrift: besvar ikke tlf 0044207048771  
opkald fra tlf 0044207048771 er fra et fup firma... svar ikke og giv dem ikke nogen informationer. Læg bare på hvis du er kommet til at svare!

Håber TDC kan spærre for dette nummer!!!

6 Kommentarer

Hej M34viby

Tak for din oplysning.

Mon vi nu skal til at have en ny bølge at svindlere fra telefonnumre?

Jeg har fundet er indlæg skrevet af Ulf, som jeg tillader mig at kopiere ind her under.

I det indlæg er der et rødt link hvor du og andre kan melde numre til TDC.

Jeg tilføjer lige lidt til din overskrift, så andre også kan bruge/se din tråd Blinkende humørikon

-------------------------------------------------------

citat fra Ulf:

• Vi har netop lanceret http://tdc.dk/stopsvindel og http://tdc.dk/fupopkald som et led i vores kamp mod svindel på måde mail, sms og telefon. Jeg copy-paster vores pressemeddelelse ind: 
  •  
  • Er du en af dem, der modtager fup-opkald, fup-sms’er eller fup-mails på din mobiltelefon, er der nu hjælp at hente. Teleselskabet TDC lancerer nemlig hjemmesiden tdc.dk/stopsvindel i kampen mod de opfindsomme IT-kriminelle.
  •  
  • Via hjemmesiden kan du indberette mystiske telefonnumre og desuden hente råd og vejledning, om hvordan du skal reagere, hvis du bliver udsat for forsøg på svindel.
  •  
  • - Sitet er rettet mod helt almindelige internetbrugere og mobilbrugere, siger Lars Højberg, der er teknisk sikkerhedschef i TDC.
  •  
  • De IT-kriminelle forsøger hver dag at lokke penge, kontonumre og andre personlige oplysninger ud af danskere, og ifølge TDC er stigningen af svindelnumre i voldsom vækst.
  •  
  • - I TDC oplever vi dels, at der hele tiden kommer nye typer af svindel til, og dels at omfanget af svindel lige fra fup-opkald, fup-sms og såkaldte phisingmails er i kraftig stigning, siger Lars Højberg.
  •  
  • Et af de nyeste påfund fra de IT-kriminelle, er de såkaldte Wangiri-opkald. Her modtager ofret et opkald på sin mobiltelefon, men der bliver lagt på, inden man når at svare.
  • Ringer man tilbage til nummeret viderestilles man til et kraftigt overtakseret nummer i udlandet.
  •  
  • - Typisk er det en robot, der står og sender alle disse opkald af sted. TDC har mulighed for at spærre for disse kald, men det kræver, at vi får kendskab til de numre, der ringes fra, siger Lars Højberg.
  •  
  • TDC opfordrer alle danskere, der har ubesvarede opkald fra mistænkelige numre på deres mobiltelefoner til at give dem videre til TDC. Det kan gøres på tdc.dk/stopsvindel eller på tdc.dk/fupopkald.
citat slut.

Jeg har i dag modtaget en sms fra nr. +881835212016

hvori der stod : "Ringe til mig hurtigt ! " og så nummeret.
Dette skal man ikke besvare.

Mvh
PoulArne

Jeg har i dag modtaget en sms fra ovenstående telefonnr. med besked følgende besked "ring til mig hurtigt!". Undgå at besvare dette opkald. Jeg var desværre ikke opmærksom på landekoden, så det er kommet til at koste mig et opkald til Chile = 14,30 kr.

Jeg har flyttet jeres indlæg til denne tråd, se venlligt mit svar længere oppe.

Jeg retter øverste indlæg til FUP opkald.  

Er selv uforvarende gået i fælden og har fået ringet tilbage til en telefonsvarer. Nu vælter regningerne ind på email fra Vodafone og Deutsche Telekom på flere hundrede Euro hver. Anbefaling: Ring ikke til +6499284811

Jeg savner i høj grad råd om, hvordan jeg skal forholde mig i situationen. Har naturligvis ingen intention om at betale for ingenting, idet regningerne forekommer at være ligeså automatisk genererede som telefonopkaldet. Men alligevel - vildt ubehageligt!!

Hvad gør jeg, ud over at melde nummeret som fup her hos TDC?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Det er en kedelig melding, men det er meget firkantet sagt dit eget ansvar at være varsom med hvilke numre, du ringer til.

Vi gør alt vi kan for at lukke for opkald til disse numre fra vores net, så snart vi kan konstatere at der er tale om svindel, men vi hjælper ikke med kompensation for opkaldene

/Ulf

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P