Fup opkald fra Indien - bliver jeg nødt til at opsige mit fastnetabonnement for at slippe for dem?

Vi bliver flere gange om ugen ringet op fra et call center i Indien (lyder det til ud fra deres accent). De påstår at ringe fra Microsoft, men det hopper vi selvfølgelig ikke på og smækker røret på med det samme.

Det er dog efterhånden blevet så stor en gene, at jeg seriøst vil anbefale TDC at gøre noget for at afhjælpe problemet. Ellers mister I snart os som kunder og sikkert også en masse andre, som bliver træt af den chikane.

Vi har begge to mobiltelefoner hos et andet selskab og får aldrig fup opkald på disse, så efterhånden gider vi nærmest slet ikke tage fastnettelefonen, når den ringer, da størstedelen af opkaldene her er fup opkald.

Jeg har ledt efter en mulighed for at se en liste over indgående opkald i selvbetjening, men der er der tilsyneladende ikke, så enten skal jeg bare acceptere fup opkaldene eller vælge at droppe fastnetnummeret. Kan det være rigtigt, TDC???

Det er da i hvert fald ikke nogen god måde at beholde sine kunder på.

Mvh René Pedersen

10 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det skal lige siges at dem der ringer fra "Microsoft" ringer til en nummerserie, og så er det tilfældigvis jeres nummer imellem. TDC kan ikke gøre ved disse opkald. Min mor og far er også ramt, men de har IKKE TDC. Alle bliver berørt på et eller andet tidspunkt. Men der er et par ting man kan gøre, hvis de ringer. Først selvfølgelig bare smid røret på, men det plejer desværre ikke altid at hjælpe. Hvis man har nummerviser, lad være med at tage telefonen. Især hvis man kender numrene på dem der normalt ringer. Ellers er der et par alternativer her:

1. Tage telefonen, Sige "Just a moment, i have to get my Computer..." Læg telefonen. Gå ind til TV'et, og sætte sig til at se alle Ringenes herre film... I Extended udgave selvfølgelig!

2. Tage telefonen, og sige "jeg snakker ikke engelsk, snak venligst Dansk." Og bliv ved med at snakke dansk til dem.

3. Sige: "Thank you for bringing that to my attention! I will immediately contact my Doughter/Son/Husbond/Wife Who works for Microsoft, He/She will take care of that. Goodbye.." Og læg røret på

4. Sige "Sorry. That cant be my compter, I Do not have windows, I only have Ipad/Android Tablet. Goodbye" Og læg røret på.

5. Sige: "CIA/FBI Field office, how may i direct your call?"

6. Lægge telefonen ned til ens kat der spinder.

Eller som det sidste sige til dem: "I know you are NOT Microsoft. So Fu.. Off!" Evt. Hvis man er til det lidt mere flinke: "I Know you are not Microsoft, If you call again, i will just hang up." Hvis de så ringer igen. Så bare læg røret på. Evt. gentag en af mulighederne.

Hilsen

Brian

Er det ikke muligt at man kan blokere alle numre fra udlandet, så kun numre med +45 går igennem ?

Jeg har samlet nogle link her. Se bl.a hvad Tove har svaret i hendes telefon. /t5/L%C3%B8st-og-Fast/Fupopkald/m-p/151930#M3698

Opkald fra 0019905 kan godt være fra Indien - og de udgiver sig for at være fra Microsoft

Det er fup - og hvis man siger til dem, at de skal bevise, de er fra Microsoft, så lægger de ofte på (indrømmelse !)

Alle bør indberette dettte - og andre fupnummre - på www.tdc.dk/fupopkald, så omfanget kan blive synligt og opkaldet forhåbentlig blokeret centralt.

Da disse fupopkald foretages ud fra forud planlagte lister har det intet med TDC, Yousee, Telenor eller andre teleselskaber at gøre, men er rent tilfældigt.

Der er kun én ting at gøre: Lad være med at svare, når det nummer kommer frem på displayet. På et eller andet tidspunkt bliver de trætte af os og begynder på en ny nummerserie.

Det nytter ikke, hverken at skifte nummer - eller selskab, for så bliver man bare kontaktet, når dén nummerserie bliver ringet op.

Altså: Tag den med ro - og betragt de ekstra ture til telefonen som et tillæg til dagens motion !

- og indberet så hvert enkelt opkald !!!

Tak til alle der har svaret.

Jeg synes dog desværre ikke, det er nogen god løsning at begynde at snakke med svindlerne, og vi har ikke nummerviser, så vi ved ikke, hvornår det er dem, der ringer og kan heller ikke se nummeret bagefter.

Men nu har det stået på i over 1 år efterhånden og ofte ringer de flere gange om ugen, så enten ringer de seriøst til visse nummerserier, eller også er vi havnet på deres topliste på en eller anden måde.

Jeg efterlyser stadig, at TDC vil gå mere aktivt ind i sagen. Gerne som foreslået af Jan10 med en løsning, så man kan spærre for kald fra udlandet - eller alternativt med en mere aktiv indsats mod de numre, de ringer fra. For når vi kan få flere kald om ugen fra dem over mere end 1 år, så må de jo enten skifte numre utrolig tit, eller også gør man bare ikke noget for at spærre for deres numre.

TDC, vil I ikke komme et svar til dette indlæg?

Venlig hilsen

René Pedersen

homer13 skrev: 
Jeg synes dog desværre ikke, det er nogen god løsning at begynde at snakke med svindlerne, og vi har ikke nummerviser, så vi ved ikke, hvornår det er dem, der ringer og kan heller ikke se nummeret bagefter.

TDC, vil I ikke komme et svar til dette indlæg?

René Pedersen

Hej René 

Når ikke du kan se nummeret kan du heller ikke melde det.

Når du skriver i forum er det andre kunder der forsøger at hjælpe, og med mindre vi skriver noget forkert, eller de har en bedre løsning, skal du ikke forvente at TDC kommer med input. 

Hvad med at oprette et billigt mobilabonnement?  Min mand har et sådan hos Telmore til hans lille nokia mobil.   Vælg det der hedder Telmore basic på Telmores side.  

Der står også "Læs mere"  om det abonnement.

Det koster lidt, men en ny enkel og billig mobil, kan måske opveje det renderi du har frem og tilbage til fastnettelefonen. Du kan jo stadig væk bruge din fastnet til at ringe op fra, men vær obs på at der er et mindste beløb om måneden, som du skal ringe. Tror nok det er en 50'er. 

ps: Husk at den mobiltelefon ikke må være en smartphone, som skal hente data, for så koster det en krig, når diverse app opdateres om natten. 

Hej Maja,

jeg ved godt, at jeg ikke kan melde nummeret, når jeg ikke har nummerviser - men jeg mener ikke det kan passe, at jeg skal betale for en nummerviser bare for at slippe for at tage imod fupopkald. Så vil jeg hellere opsige fastnettet.

Mon ikke TDC godt kan se, hvem det er, der ringer til mig hver uge fra udlandet, hvis de vil?

Vi har allerede mobilabonnementer hos et andet selskab - og der oplever vi som nævnt ingen problemer. Vi har beholdt fastnettet som en del af bredbåndet og bruger det primært til opkald til familien og lignende.

Mon ikke TDC følger lidt med i, hvad der skrives her på forummet - det ville jeg i hvert fald gøre, hvis jeg var dem. Og jeg opfordrer også kun dem til en melding, fordi jeg ikke synes, jeg har fået en løsning ved svarene hidtil.

Mvh René

Til orientering valgte jeg at indsende sagen med fupopkaldene til TDC's kundeservice, hvilket dog kun resulterede i 2 meget vage tilbagemeldinger om, at man ikke kunne gøre noget ved det, og jeg selv måtte anskaffe mig en nummerviser og melde numrene ind til dem.

Det har jeg ikke tænkt mig at gøre, så nu har jeg i stedet sendt en klagesag til  TDC via dette link:

http://tdc.dk/kontakt/klage/andet/

Her har jeg bedt om en løsning på problemet eller en tilbagemelding på, hvad det vil betyde for min abonnementspris, hvis jeg opsiger fastnettelefonien.

Jeg vil være ked af at opsige fastnettelefonien, men hvis TDC ikke vil komme ind i kampen og tilbyde en seriøs løsning på problemet, så må det blive konsekvensen.

Jeg vil gerne opfordre andre, som også generes af fupopkaldene til også at klage til TDC, så vi forhåbentlig sammen kan få dem til at indse, at det er et problem, de må tage seriøst og gøre noget ved.

Det er ikke mit indtryk, at de gør det nu, når vi i over et år har modtaget flere opkald om ugen fra de samme svindlere.

Jeg er også på nippet til at opsige mit abonnement. TDC er fuldstændig lige glad med, at vi ikke kan slippe for disse svindlere. (Jeg KAN jo ikke raporttere svindel numre, når der ringes op fra hemmeligt nr...) Jeg har bedt om, at ALLE udenlandske opkald blokeres til min tlf. - men det kan /VIL de ikke ... Vi kan sende en mand til månen, men vi kan ikke blokkere for alle udenlandske opkald til MIN tlf.! ???

Jeg tror kun, at TDC forstår ét sprog, - som homer13 skriver: Så må vi jo trække stikket ud til TDC/fastnet.

Så slipper jeg for at lade mig gå på af disse opkald - OG sparer en masse penge  Glad humørikon

med venlig hilsen JR

Hej

Jeg har af nysgerighed ringet til to andre konkurerende selvskaber og ingen af dem har myndighed til at at lukke for opkald til deres kunder.  

Drop den fastnet,  så du kan slippe for de opkald.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)