Fup opkald

Jeg vil gerne have blokeret et nummer til vores fastnet, som bliver ved at ringe til os. Er der mulighed for det? Vi vil gerne snart have fred...

De ringer med indisk accent og påstår at de er fra Microsoft og at vi har virus. Vi har både talt venligt og bestemt og mindre venligt til dem, men de bliver ved at ringe os op flere gange dagligt. Jeg ville derfor gerne have blokeret deres linje til os - hvis det ikke er muligt, er vores eneste mulighed vel at få nyt nummer?

Mange tak for gode råd omkring denne irriterende situation Humørikon frustreret

7 Kommentarer

Noget af det mest simple du kan gøre, er det som mange andre af os gør. Hvilket er ikke at besvare opkaldet, når du kan se det er dem der ringer!
Det er kun et spørgsmål om tid, før de selv bliver trætte af at ringe! ;-)
Ud over det kan du evt. oplyse TDC om hvilket nummer det drejer sig om, og håbe på at andre gør det samme. For i så fald tager TDC affære, og spærrer for nummerserien!
Held og lykke med det.. ;-)
Disse fubmagere - som udgiver sig for at være fra Microsoft, er så snu, at vi ikke kan se hvilket nummer der ringes fra. Spørger man så TDC om hjælp, findes der lige så mange svar som de har ansatte.

Det gennemgående svar er; TDC kan ikke spærre for udenlandske indgående opkald, men man må kontakte det politiet - som måske kan hjælpe!

Politiet kan selvfølgelig ikke hjælpe, da man ikke kan oplyses et telefonmummer (hemmeligt) og politiet i øvrigt ikke har adgang til TDC`s telefoncentraler.

Taler man så med en tekniker fra TDC, kan der godt spærres for disse opkald, ved at spærre telefonnumre med begyndelsesnumre +45 (landekode til Danmark)

Men kundeservice hos TDC er desværre ikke nået så langt endnu i deres kundepleje, at de gider at hjælpe deres abonnenter, som i stedet opsiger deres fastnet og finder andre muligheder...

Jeg har netop fået et opkald fra en Engelsk talende med kraftig Indisk accant, som fortalte at det var meget vigtigt og at de havde modtaget rapporter fra min computer om en alvorlig Virus, -- men det kunne de hjælpe med og det var gratis fordi de arbejdede for microsoft, så jeg skulle bare starte et progrm på min computer og så ville hans kollega lede mig gennem.... 

Desværre har jeg en fastnet uden nummerviser og TDC skal have nummeret der kaldte op. ---- Hvis man bare kunne komme igennem til TDC, kunne de vel se hvilket nummer der har ringet ?

Måske skulle TDC istedet for at give en falsk tryghed, oplyse deres kunder om hvad man skal huske ?

F.eks. at selv Microsoft ikke kan læse folks telefon numre udfra Ip addresser. Eller den måde de gør det, altså de vigtigste plattenslager tricks.  Det kunne da hjælpe.

Det var faktisk den løsning jeg valgte - at opsige mit fastnet abonnement. Når jeg nu ikke kan have den i fred og kun bruger for 10-15 kr/md. Og fastnet telefonen koster mig 154,-/md.

Så nu er jeg blevet Oister-kunde til 9,-/md med 30 minutters taletid og 25 SMS'er hvilket jeg aldrig bruger alligevel. Men det er udelukkende fordi de har gode muligheder når man tager udenlands. Ellers havde jeg blot valgt et taletidskort hvilket i længden er endnu billigere. Mit behov for telefoni og at være til at få fat på er meget lille. Telefoni er ikke noget som stresser mig i min fritid.

Alle som ikke har synligt nummer svarer jeg så ikke på mobilen. Jeg har selv slået nummervisning til når jeg ringer ud og jeg ringer det så også kun til folk som forventer at jeg ringer til dem.

Jeg blev meget træt af forbrugerundersøgelser, og avisabonnementer, og ikke mindst "Microsoft Department of Windows" eller "Technical Department of Windows". Jeg må tilstå at jeg af og til drev gæk med dem fordi nogle af dem er så sjove at lytte til - jeg tænker altid på Peter Sellers, når jeg får dem i røret. På det seneste her før jul 2014, begyndte de at lægge beskeder på min telefonsvarer hos TDC, og da "det koster Danmarkspris" for mig at aflytte dem, så trak jeg stikket og gik mobil.

De der indere er også ret dumme og forstår ikke at man ikke må og kan installere ting på sin arbejdsgivers laptop, som i øvrigt har en udemærket antivirusbeskyttelse. Og de forstår heller ikke, når man siger at man benytter Linux på egne computere.

-Mikkel

1. TDC's webside Stop svindel
  2. Anmeld nummer 
  3. Hold dig opdateret om it-sikkerhed
  4. Sikker online-adfærd
  5. Tove gi'r gode råd
  6. Fup sms

1. Tråde her i forum: Sund fornuft nødvendig
  2. Fremmede i ens pc
  3. og mange flere

Det er fint at du, mikkelbreiler - har fundet en anden løsning, men det er altså ikke tilladt at reklamere for andre udbydere her i forum. Derfor indberettes dit indlæg for forumteamet.  

Redigeret tilført:

Jeg tog fejl. Dit skriv om Öister er oplysning og ikke reklame. Beklager. 

Nej, selvfølgelig kan TDC da ikke se hvem der kalder op.

Men hvis du skylder penge til TDC - så kan de såmænd finde din afdøde mosters mankbog til dig, minus det skyldige til TDC forståes

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)