Svar

Fup mail??

• Usikkert link fjernet og sendt til StinaC. /MajaH
Jeg har i dag modtaget denne mail... ser den ikke underlig ud? Nogen der vil bekræfte / afkræfte at det er fup?

Hej!

Vi meddele dig, at din regning er betalt to gange, og det er på grund af en teknisk fejl.

Når du bekræfter oplysningerne på kortet, vil vi refundere din konto
  detaljer :
     ..................................................................

Ordrenummer :   00-12820191078118
      Mobiloperatør  : TDC
      Betales af   :  Kreditkort
      Status       : Venter på tilbagebetali

.................................................................

Baggrund af dette, for sikre, din tjeneste er den ikke afbrudt, vil vi gerne invitere dig at bekræfte     og opdatere dine faktureringsoplysninger i dag.

TDC - Privat - Mit TDC - Mere - Sikkerhed  -  SIDE TILBAGEBETALING

Tak for din tillid,
   Se dig snart på www. tdc.dk 

icon

Bedste svar af giweo 16 september 2013, 13:21

Jo, det er fup - hvis du kører musen hen over TDC linket, kan du se at linket sender dig et andet sted hen end på TDC server:  

Clipboard01.jpg

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Jo, det er fup - hvis du kører musen hen over TDC linket, kan du se at linket sender dig et andet sted hen end på TDC server:  

Clipboard01.jpg

Tusind tak for svar Lars :-)

Jeg har i dag d. 16 september modtaget lignedende mail, som ovenstående. 

Hej anlaschat.

Personlige oplysninger, såsom mail-adresser er desværre ikke tilladt at poste her i forum. Står mailadressen i et indlæg kan jeg fjerne den, men ikke når den står i en signatur.  Mailadresser fjernes for at  beskytte den enkelte bruger mod misbrug af personlige oplysninger, samt alle forum brugere imod interessen fra diverse svindlere, som høster sådanne oplysninger.

Jeg vil derfor bede dig om at finde på en ny signatur. På forhånd tak.

Forøvrigt - tak for advarslen. 

Bare i orden :-)
Ej det er løgn
Muddi. Jeg ville klart spærre min konto, hvis du har opgivet private oplysninger, såsom personnummer og bankkontonummer!!
Hej Muddi.

Jeg suplerer lige det foregående svar. Det er helt klar et godt råd, som jeg også ville benytte mig af i første omgang.

Nu ved jeg ikke hvor meget du har oplyst, men hvis du også har oplyst dit cpr.nummer, kan det blive noget værre noget. Ikke fordi jeg vil gøre dig bekymret, men mere så du kan træffe dine forholdsregler.

TDC skriver på denne side:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_bb_sik_phishing

Er skaden sket?

Hvis du er faldet for et phishingforsøg eller har været udsat for identitetstyveri, bør du reagere omgående.

• Det er først og fremmest vigtigt, at du melder tyveriet til politiet. Kontakt også folkeregisteret i din kommune og bed dem notere tyveriet på dit CPR-nummer.
  • Har du givet dine kontooplysninger fra dig eller opdager, at der er trukket beløb, som du ikke kender til, skal du omgående melde det til din bank.
  • Er svindlen sket overfor andre firmaer, skal du straks kontakte dem.
TDC henviser også til Digitaliseringsstyrelsen:

http://www.digst.dk/Arkitektur-og-standarder/Identitetstyveri/Hvis-skaden-er-sket

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)