email synkronisering

Hej,

Er der nogen, der har løsningen på følgende problem vedr. synkronisering af email.

Jeg har jo en email på tdc-web. Den tilgår jeg også via PC og windows live mail samt fra min ipad.

MEN som det er nu skal jeg slette mails 3 steder, når jeg rydder op.

Jeg ville gerne have opsat det hele, så der sker synkronisering, når jeg sletter mail fra ét af de tre tilgange.

Hvis det ikke kan lade sig gøre, vil jeg gerne kunne gøre det fra et bestemt af de tre steder, helst PC (live mail)

Hvordan sætter man man det op?

Bedste hilsner Nuser!

3 Kommentarer

Hej Nuser

når du åbner din Live mail, henter det program alle nye mail der er landet i indbakken på din webmail. 

I egenskaber for Livemail kan du på fanebladet avanceret vælge om de meddelelser der er hentet til din livemail skal skettes på tdc's server, så dine andre enheder ikke kan hente de samme mails. 

Når du åbner en af dine andre enheder kan du også i den enhed gå ind i indstillinger og vælge om de mails skal slettes på tdc's webmail efter hentning, så din Live mail ikke henter de samme mail. 

Med det vil jeg bare sige at WLM og din ipad skal indstilles efter det behov du har.   

Er du på WEBMAIL og sletter mail der når du har læst dem, eller flytter dem væk fra webmails indbakke, kan dine andre enheder ikke finde dem, og kan derfor heller ikke hente dem.

Sikke en forklaring  Overrasket humørikon  Giver det mening?

Sådan ser det ud i windows live mail. 

opsætning+gemkopi-2.jpg

I Ipad må der også være en mulighed for en lignende indstilling. 

Kære MajaH

Tak for hurtigt svar. Jeg tror det giver mening, men ikke den mening jeg har brug for, tror jeg Glad humørikon

Jeg vil gerne have, at alle mails er tilgængelig alle steder fra. Det er sletningen, jeg gerne vil synkronisere. Det vil sige, at når jeg rydder op i mailbakken via live mail eller webmail eller via ipad, så fjernes mail hele vejen rundt, så at sige, så jeg herefter ikke kan se dem, uanset ad hvilken vej jeg går ind i mailbakken.  Det vil være tilstrækkeligt at jeg kan gøre dette fra ét af mine tilgange, f.eks. live mai eller webmailen.

Som det er nu, skal jeg rydde op tre steder. Det er surt....

er det muligt?

bh

Nuser1

Hej

Det kan du ikke med en pop3 opsætning, fordi de mails der bliver hentet ned på hver af dine enheder, ikke er forbundet med hinanden.  TDC tilbyder kun en pop3 opsætning.  

Derfor er det nødvendigt at du går ind i indstillinger på WLM og i iPad og stiller dem til at slette mails på din tdc webmail, når mails er hentet ned til din enhed. 

Microsoft og Google tilbyder imap opsætning i deres gratis mailtjenester. 

pop3=mails hentes af en mailklient på en server

imap=hele mailkontoen ses i mailklienten. 

Nærmere kan jeg vist ikke forklare det. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P