er der forskel på iphone og smartphone?

Hej der er altid nogle her der er gode til at hjælpe. Jeg skal have udskiftet min gamle nokia asha og har set lidt på smartphone og iphone.

Men hvad er forskellen på de to om der er det ene eller andet?

hvad mærker skal man vælge eller ikke vælge?

Jeg vil helt have en nokia eller en der minder meget om en nokia.

Har set lidt på nokia lumia 1000 men ved ikke om det skal være en lumia og hvilken model det skal være af lumia.

Har også set til på appel modellerne

Hjælp søde mennesker jeg er tabt i det her land, vil gerne kunne tjekke mine mail osv. på min mobil og tjekke skoleintra. osv. det er ikke så meget spil da jeg ikke er den der spiller men bruger min telefon som kalender, kamera, og nu gerne mini pc eller hvad jeg skal skrive.

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

I-phone er også en smart-phone.

Den største forskel er, set med mine øjne, at I-phone er et Apple-produkt der kun virker i Apples miljø. Der er en udbyder, og der er et sted man kan hente app's.

Næsten alle andre smrt-phones benytter Android styresystemet. Der er masser af udbydere - og mange af dem har lavet mere eller mindre heldige varianter af Android. Der er igen kun et sted at hente sine app's - til gengæld er godkendelsesproceduren før en app kommer i udbud mindre restriktiv.

Jeg har selv Android, men har i anden sammenhæng arbejdet meget med I-phone. I mine øjne er der ikke den store forskel i praksis. Apple sælger dog en del på navnet/designet. Funktionalitet og hardware er der ikke den store forskel på til praktisk anvendelse. Gennemgående er Android modeller dog væsentlig billigere - og det var afgørende for mit eget valg.

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)