Dælens Telefon sælgere

Jeg har været så dum at være med i et epanel, hvor jeg svarede på spørgsmål der omhandlede alt lige fra politik til hospitals klovne, og nu bliver jeg kontaktet mindst 5 gange dagligt af mennesker, der ringer med skjult nummer til mig og min familie, for at sælge os det ene og det andet. Jeg har skrevet mig på robinsonlisten på borger.dk, som skulle give os en eller anden form for navne og addresse beskyttelse, men er der virkelig ikke mere man kan gøre for at få opkaldene til at ophøre??

Tak på forhånd.

Mvh. Gammelby

1 Kommentar

Omdømme 4
Hej Gammelby

Jeg kan ikke svare dig officielt, men fortælle hvad jeg selv gør.

Jeg tager ikke min telefon, hvis ikke den som ringer viser nummer! Slet ikke i arbejdstiden. Har jeg en aftale, så svarer jeg selvfølgelig. 

Det gør, at langt de fleste uønskede kald, ikke kommer igennem. Jeg bruger så min telefon svarer til at ringe tilbage til dem, jeg gerne vil tale med, der ringer til mig, uden at vise nummer.

Du har meldt dig på Robinsonlisten. Desværre er det ikke alle, som respekterer denne - og det behøver de i dit tilfælde tilsyneladende ikke, ved det du selv har meldt dig til Trist humørikon

MEN - der er stadig håb Glad humørikon

Hvis du tager telefonen og det er en som vil have dig til at svare på spørgsmål, eller vil sælge dig noget, så skal du sige "nej tak", men ikke lægge på. Tværtimod skal du bede om at dit nummer bliver fjernet fra deres liste. Dette sikrer du, at medarbejderen gør. Der altid en mulighed for dette i deres system, det skal der være, fordi det ikke er lovligt at ringe til dig igen, nogensinde, hvis du udtrykkeligt har bedt om at blive fjernet fra listen - uanset du tidligere har givet samtykke. Dette har hjulpet mig - jeg har gjort dette konsekvent de sidste mange år og der er ikke mange telefon sælgere som ringer mere. 

Hvis du erfarer at der er et selskab, der ringer på trods af, du har bedt om at få fjernet dit nummer fra deres liste, er du nød til at klage over pågældende. Hvem du klager til, ved jeg ikke. Det må du prøve at google. Noget siger mig dog, at det er forbruger ombudsmanden, men det er jeg ikke sikker på.

Held og lykke - det tager tid, men hjælper efter noget tid. Helt sikkert vil du kunne nedbringe antallet af opkald fra 5 gange dagligt.

Alternativt, så kunne du jo lyde beruset hver gang nogle af dem ringer. Sige ting der ikke er sammenhæng i og svar usammenhængende på spørgsmålene. Mon ikke de hurtigt så får dig "Blacklistet" Meget glad humørikon

Jeg havde en, der på et tidspunkt ringede 18.20 - konsekvent. Husker ikke hvad han solgte. Men 4. gang han ringede, var jeg venlig og imødekommende og sagde jeg gerne ville hjælpe. Men at jeg gerne lige ville have hans nummer, så jeg kunne ringe senere. Privat nummeret, så ville jeg ringe i aften ved midnatstid. Han blev så fornærmet at han smækkede på - og ringede ikke mere Blinkende humørikon

Husk, at dette ikke er TDC råd - men mine egne.

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P