Svar

brevpost

gebyr for brevpost 01.07.14 - 31.12.14 174,00 kr på sidste regning. ????? Forklaring udbedes.

icon

Bedste svar af honse4 9 september 2014, 10:01

har fået svar i dag. Der er tale om en fejl. Beløbet modregnes næste regning.

Se original

13 Kommentarer

Ja det kunne jeg sgu også godt tænke mig at få svar på Trist humørikon

Regningen betales via pbs og jeg får ikke tilsendt breve fra TDC.

Så det er simpelthen for groft at blive afkrævet et gebyr på 29,-/md for INGENTING Trist humørikon

Min genbo på 88 år har fået samme brev med teksten: "Gebyr for brevpost 01.07.14-31.12.14 174,00 kr"

Hvad er det for noget.

FORKLARING UDBEDES

ELIAS2012

Der er åbenbart tale om et gebyr som alle TDCkunder for fremtiden afkræves, hvis de ikke afstår fra at få fysisk post fra TDC og i stedet tilmelder, at al fremtidig kommunikation skal foregå pr mail

Har også fået en regning med "Gebyr for brevpost på kr. 174,00".

Hvordan slipper man for det gebyr? Og hvorfor svarer TDC ikke på spørgsmål stillet i TDC Forum? Ja, og hvorfor er deres website i det hele taget så kaotisk at finde rundt i, hvis man har kritiske spørgsmål? Så svar dog!

Jeg har også fået en regning med "Gebyr for brevpost på kr. 87,00". men jeg betaler over automatist kortbetaling, og jeg får heller ingen breve.

Stjæl bare mine penge TDC.!!!

Hvorfor svarer i ikke på indlæggene herinde...????

Venlig hilsen Stefan  

Forklaring vedr "Gebyr for brevpost" udbedes venligst

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle

Jeg kan se at i ikke har fået noget svar, det er nu ikke så underligt, da dette er et Kunde til Kunde Forum og vi almindelige kunder ikke kan svare på den slags spørgsmål.

Prøv at stille spørgsmålet på TDC's  Facebook side, det kan være at i så får et svar.

Jeg ved godt at ikke alle har en profil på FB,men dem af jer der får svar kan jo så skrive det på Forum, så alle kan blive orienteret omkring dette med regningsgebyr.Blinkende humørikon

hilsen Bente.

har fået svar i dag. Der er tale om en fejl. Beløbet modregnes næste regning.

Er også blevet opkrævet gebyr for brepost selv om jeg ikke modtager brevpost. Jeg har derfor bedt TDC fremsende korrekt regning, men de vil kun refundere beløbet ved næste opkrævning. Meget dårligt af TDC!

Ja, jeg har så et par mdr senere fundet ud af at jeg betaler 29,- pr måned i brevpost som det så flot hedder selvom jeg har fået alt over nettet de sidste mange år. Gjorde opmærksom på dette hos TDC pr. dags dato, men fik bare at vide at det havde jeg fået en meddelse om sidste år i maj måned og så var det jo ligesom op til mig selv at stoppe snebolden inden den rullede sig dejligt stor. Jeg tjekkede så i mine regninger fra sidste år - og ja der var en meddelelse i April om nye gratis premiere film hver måned og i Maj måned gjorde TDC opmærksom på man fra 1. september 2014 ændre TDC’s generelle vilkår og abonnementsvilkår for internetadgang via xDSL eller fiber hos TDC. Dette medfører blandt andet ændringer for TDC Mailkonto.At hvis du ikke loggede ind i 180 dage,ja så gik dine oplysninger tabt.Jeg har virkelig vendt og drejet den her og jeg kan ikke se noget som helst om brevpost. Det kan ikke have noget at gøre med den lukning af mail, for TDC har da hele tiden vidst hvor de skulle sende regningen hen. Jeg synes det her er lige et nummer for groft, at tage penge for en "service" man ikke har bedt om. "Jamen gebyret det dækker over vigtige forsendelser som ordrebekræftelser og omlægninger i abonnementet" sagde damen fra TDC og det skulle jeg altså have bekræftet sidste år i Maj.Jamen kære lille dame jeg har for lang tid siden oplyst Jer om at jeg ikke ønskede at modtage brevpost og ved den henvendelse blev I også oplyst om min e-mail...men hun kørte bare videre... i forbindelse med ..... og så videre, men hun kunne da afmelde gebyret fra i dag...flot gestus ikke og hvilken mail måtte hun skrive: prøv at hør her dame, I kan sagtens finde ud af at sende min regning til mig over nettet så hvorfor I behøver en mail igen ved jeg ikke men I skal ikke begynde at sende alt Jeres reklame igen. Hun fik tilsidst den mail jeg har brugt de sidste 10 år og jeg skal så bare finde mig i at TDC har pumpet mig for brevpost siden Juli 2014. Men jeg kan da godt se at hvis der er 100.000 mennesker der er blevet pumpet for 2-300,-kr fra sidste år af, så begynder det sgu at ligne noget. Ikke i orden TDC

Hej Daybreaker

Jeg kan sagtens forstå du er ærgerlig over de spilte penge, men det er altså også os selv der må holde os orienteret om hvad der foregår.  Alle kunder har fået en mail men besked om de nye gebyrer.  Vi  kunne læse det på TDC's startside i flere uger før det blev en realitet, og TDC opfordrede til at tilmelde sig kortbetaling.

Citat: Jamen kære lille dame jeg har for lang tid siden oplyst Jer om at jeg ikke ønskede at modtage brevpost." citat slut

Jeg tjekkede dengang om jeg var tilmeldt kortbetaling, det burde du jo nok også have gjort, så selvfølgelig er du skuffet over at have overset advarslerne i dagspressen hvor det blev livligt debateret.

finans.tv2

Ældresagen

Politikken

BT

Jyllands Posten  og mange andre steder. 

Jeg så også udsendelser om de gebyrer i tv2 news i dagene op til og efter.  

Her kan du se gebyrerne. TDC's  side   

Jeg er fuldstændig enig i at det gebyr på 29 kr. er helt hen i vejret, men jeg mener altså også at TDC har gjort hvad der var muligt for at informere kunderne, om brevgebyrerne sidste år.

Kære Maja Superbruger

Nu er der jo nogle der har andet at lave end at tjekke sit mafialignende teleselskab man har brugt i 10 år i tide og utide, jeg arbejder i udlandet så det er ikke lige til at følge med i dagspressen altid. Nu er det sådan at de sidste mange år er al kommunikation mellem mig og TDC foregået over nettet, ordrebekræftelser, nyheder osv. al min betaling foregår pr. pbs. De har 2 mailadresser de kan sende min post til, så jeg synes ikke det kan være svært for TDC at finde ud af jeg ikke modtager brevpost, men selvfølgelig gør man kunden til synderen - igen. Det er jo ikke første gang jeg har måttet hen at afmelde gebyrer der så bare er tabt indtil du finder ud af det. Det svarer jo lidt til at der står en tyv nede på gaden og råber; "Hvis du ikke har låst dine ting inde den 1ste så kommer jeg og stjæler dem fra dig". Da jeg så kommer hjem et halvt år senere finder jeg ud af jeg glemte at låse mit udhus, står tyven så og griner og mener han gerne må beholde det han nåede at stjæle, fordi jeg var glemsom. Men jeg kan da godt se fidusen i det her, en 200 - 300,-kr pr. kunde indtil de finder ud af det. lige meget hvordan TDC vender og drejer det her lugter det slemt af tyveri....!

Det bekræftiger mig i, at det er en god ide, at holde øje med sine regninger 1 gang om måneden i selvbetjening, uanset om man er hjemme eller uden for landets grænser, så uforudsete beløb kan opdages i tide.  Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)