Svar

Betænkelig meddelse.

Kan nogen i dette forum genkende min oplevelse.Fredag aften ville jeg åbne min mailbox app på min Iphone.Inden jeg når dette,popper en meddelse op på skærmen med et vellignende tapet og apple logo
hvorunder der står "Apple har konstateret at du har virus i din telefon.Du bør derfor indstallere vedhæftet
software for at rense din telefon." Jeg valgte at ignorere dette.Hvordan kan apple vide om der er virus i
min telefon? Kan det være "ondsindet"software,eller er det bare mig der ser spøgelser? Jeg har efterfølgende forsøgt at genfinde denne meddelse på min telefon for at lave et screenshot til dette indlæg.Det er ikke lykkedes for mig.HVIS der virkelig er tale om virus,hvordan fjerner jeg det.Er der nogen som har et råd eller kommentar til alt dette. Mvh.Arne.
icon

Bedste svar af tigerdyret2301 18 marts 2015, 03:36

Har set det du mente Blinkende humørikon og mener alle opdateringer er med

men kig lige dette først

https://support.apple.com/da-dk/HT201252

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej
Har aldrig hørt Om virus på en iPhone.
Jeg tror der er an app der prøver at sælge en ydelse som ikke er helt ren..
Appel tester normalt alle app inden de får lov til at komme ud..
Hej Tigerdyret2301.
Tak for dit svar.Jeg tror at du har ret i at det er en app som bærer skylden.Når jeg åbner min app som hedder "mailbuzzr"er der fornylig kommet noget der ligner en lille proceslinje i bunden af skærmen hvor der blinker et brevikon.Når jeg åbner det kommer virus advarslen.Jeg har et skærmfoto af det,men jeg kan ikke se nogen mulighed for at indsætte det i mit indlæg.Det er sat op på en sådan måde at det foregiver at komme fra Apple.MEN prøv at tage et kig på det her: http://web-com.dk/advarsel-falsk-besked Eller prøv at søge på: Falsk advarsel om Trojan-SMS-Virus på din Iphone Den besked/advarsel du ser på siden er den samme som optræder på min Iphone.Jeg har iøvrigt læst i Apple Support Communities at enhver advarsel med Apple logo om virus i Iphone er falsk.Jeg er meget interesseret i at vide hvordan det er kommet.Men jeg er endnu mere interesseret i hvordan jeg får slettet den besked.
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Der er ikke kommet noget ind på telefonen med mindre du trykker op afhjælp problem... Der åbner du så en bagdør til iOS enheden...
Hvis du vil være helt sikke.. Så gendan mobilen
Til Tigerdyret2301.
Takker igen for svar.Jeg vil følge dit råd om at gendanne telefonen.Det har jeg ikke prøvet før.Jeg tænker på alle de opdateringer der har været i tidens løb,kommer de med i en ny installation? Min 4s er efterhånden 3 år gammel.Fandt du siden jeg henviste til? Jeg har opdaget at mit link kun viser en tom side.Men man kan google sig frem til det.
Omdømme 2

Har set det du mente Blinkende humørikon og mener alle opdateringer er med

men kig lige dette først

https://support.apple.com/da-dk/HT201252

Hej Tigerdyret2301
Her til slut vil jeg bare tilføje at jeg har set dit link.Jeg har printet vejledningen ud,så kan det ikke gå helt galt under installationen.Jeg er meget taknemlig over at du har brugt tid på at svare mine indlæg. Hej.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)