Anden router end Homebox

Hej Alle.

Jeg har TDC Homeduo, en Sagem homebox og bredbåndstelefoni. Jeg vil genre skifte homeboxen til min egen router med indbygget ADSL modem, en Linksys X3000. Denne router kan jeg sagtens få til at virke, men så mister jeg jo telefonidelen. Jeg har nu fået fat i en Linksys PAP2T Voice IP adapter, som før har været brugt op mod TDC's netværk. Derfor håbede jeg, at den var konfigureret rigtigt, men jeg kan ikke få det til at virke. Er også lidt i tvivl om hvordan den tilsluttes rigtigt, og om der skal åbnes nogle porte i Linksys routeren. Er der nogen der kan hjælpe med det ?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh:

Kim Larsen

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej VredeLøg

Her er en vejledning, jeg tror der vil svare på dine spørgsmål:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23709 

Det er vigtigt at understrege, at nogle at de ting, som der vejledes i, ikke er supporteret på Hotline. Så du skal værre sikker på, du forstår hvad det er der står, eller kender en, som kan hjælpe dig undervejs. Går det helt galt, må du nulstille din Homebox og opsætte den som ny!

Du er velkommen til at spørge yderligere, hvis nogle af de ting, som vejledes i, ikke giver mening. I givet fald, må du meget gerne lige linke til det, du vil have hjælp til.

Hilsen

Hej Patrick.

Tak for dit link, men det hjælper mig ikke rigtigt. Jeg vil jo netop udskifte Homeboxen med min egen router, og stadig kunne bruge min bredbåndstelefoni ved hjælp af Linksys PAP2T boksen. Det du linker til er vejledningen til Homeboxen. En af de største grunde til at jeg vl udskifte Homeboxen, er at den ikke understøtter Wake on Wan, samt at WLAN på den, er hamrende ustabilt.

Mvh:

Kim Larsen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen

Jamen - jeg må ikke skrive det virker, det er ansvarspådragende. Men jeg kan fortælle, at jeg har det til at virke hjemme hos mig, ved blot at sætte DMZ host til min egen router. Det spiller og jeg har stadig alle funktionerne i homeboxen. Det vil sige alarm, tlf, Homedisk og TDC TV!

Bagved har jeg så min Apple Airport router og det netværk de leverer. Har blot slået trådløs fra på Homeboxen.

Igen - fordi det virker for mig, er det ikke sikkert det gør for dig. og du skal være obs på at det ikke på nogen måde er supporteret.

Hej Patrick.

Jeg er helt med på, at man kan sætte sin egen router efter Homeboxen, men det er jo ikke det jeg vil. Jeg vil ERSTATTE Homeboxen med min egen router, og stadig bevare min bredbåndstelefoni.

Mvh:

Kim Larsen

Hej Kim.

Jeg har selv prøvet at opsætte min egen router med indbygget modem, for at komme helt væk fra HomeBoxen. Hos mig fungerede det desværre ikke, da jeg har HomeTrio og derfor har behov for at kunne bruge flere typer VPI/VCI forbindelser ad gangen (HomeBoxen har 3 - 1 til TV, 1 til bredbånd og 1 til telefoni). Den router jeg har fra Netgear har understøtter kun én VPI/VCI profil, og det gør de fleste modem routere (har ikke set en der har flere profiler). Da du både vil have bredbånd og bredbåndstelefoni, er du derfor nok nødt til at gå på kompromis, og sætte din router op efter HomeBoxen.

Samtidig skal du være opmærksom på at der eksisterer forskellige typer DSL forbindelser (såsom ADSL, ADSL+2, VDSL osv.). Din router skal understøtte den standard din udbyder (TDC) sender ud til dig, og endvidere skal din router understøtte den type af de forskellige DSL typer der er i Danmark (de er forskellige i f.eks. Tyksland og Danmark, selv om de hedder det samme). 

Alt i alt er du nok nødt til at "trækkes" med begge routere, eller også skal du prøve at opnå at få opsat din egen modemrouter så du kun har bredbånd. Men det er en noget nær umulig opgave, og jeg vil ikke anbefale dig at gå igang med det, da der absolut ikke er nogen garanti for det virker. 

Jeg beklager at måtte komme med en dårlig udmelding, og jeg beklager hvis der er enkelte fejl i mit indlæg. 

Men hvis du alligevel giver dig i kast med det, så skal du have held og lykke.

Venlig hilsen

Jonathan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)