Svar

ågerpris?

• Deltager
  • 2 kommentarer
Hej kan det virkelig have sin rigtighed, at man skal betale mere end kr. 15.000,- for at få installeret en telefonlinje ?

icon

Bedste svar af Ellingen 5 november 2014, 06:34

Hvis der skal graves i offentlig vej - og det er et sted hvor der er andre kabelejere (el, telefon, antenne, naturgas vand, lysledere osv.) så skal der altid være en mand i rendegraveren og en der går med en skovl nede i renden, og holder øje med hvad det er man graver i. Ellers dækker entrepenørens forsikring ikke, hvis man kommer til at beskadige andres kabler.

Så normalt skal der to mænd på.

Det bliver rigtig dyrt hvis man f.eks. også skal tage fortov op.

Men som sagt er det svært at sige noget om når man ikke kender de konkrete forhold - men man får forbavsende lidt for 10 - 15.000 kr. For år tilbage arbejdede jeg på et projekt hvor der ligeledes var tvivl om prisen, og der belv indhentet tilbud hos en alternativ entrepenør. Det viste sig at TDC's egen pris var ca 40% billigere end andres priser. Dengang var der således ikke noget at udsætte på TDC's pris.

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

Det korte svar er ja.....

Der er noget der tyder på, at der er rigtig meget gravearbejde i opgaven? Men ellers giver du ikke så mange detaljer om sagen, så det kan være svært for os andre at kommentere nærmere.

...og ja, der er ca. 23 m fra vej til hus, men selvom man graver selv (gravearbejdet er sat til mere end kr. 10.000,-, så sparer man jo ikke alverden (ca. 3.000,- oplyst).

Jeg synes bare, at det er helt ude i hampen fordi TDC er de eneste, som kan komme til på adressen!!!

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

Som jeg skrev tidligere - så er det svært at komme med "løsningen" uden at kende de aktuelle forhold.

Men du skriver der er 23 m på din grund.... Men du skal ikke bare betale til skel. Du skal betale hele vejen til nærmeste telefonskab. Og hvis den nu står 100m henne af vejen - så skal det somænd nok passe.

Med mindre du selv er entrepeneør og har de nødvenidige forsikringer, så får du nok ikke en gravetilladelse til offentlig vej, så der skal en proff. på.

Har du kigget på om 4G er en mulighed?

...det fremgår ikke af tilbuddet, at der skal graves i off. vej, så det kan jeg ikke udtale mig om, men oplyst af TDC er der ikke 100 m til nærmeste skab.

Og hvor mange mand skal der være om det for det kan da ikke være for 1 mand og en maskine ?

Håbløst at få en "deal" med TDC !!!

Omdømme 1

Hvis der skal graves i offentlig vej - og det er et sted hvor der er andre kabelejere (el, telefon, antenne, naturgas vand, lysledere osv.) så skal der altid være en mand i rendegraveren og en der går med en skovl nede i renden, og holder øje med hvad det er man graver i. Ellers dækker entrepenørens forsikring ikke, hvis man kommer til at beskadige andres kabler.

Så normalt skal der to mænd på.

Det bliver rigtig dyrt hvis man f.eks. også skal tage fortov op.

Men som sagt er det svært at sige noget om når man ikke kender de konkrete forhold - men man får forbavsende lidt for 10 - 15.000 kr. For år tilbage arbejdede jeg på et projekt hvor der ligeledes var tvivl om prisen, og der belv indhentet tilbud hos en alternativ entrepenør. Det viste sig at TDC's egen pris var ca 40% billigere end andres priser. Dengang var der således ikke noget at udsætte på TDC's pris.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)