Advarsel om fup-sms

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

• Ulf
  • Vismand
  • 298 kommentarer
Vi advarer mod en fup-sms, der i øjeblikket cirkulerer, hvor du bliver lovet en gratis gave, hvis du følger et link og indtaster dine oplysninger. Vi opfordrer til IKKE at reagere på sms'en - husk, at hvis det lyder for godt til at være sandt, så det det som regel også Glad humørikon 

/Ulf

7 Kommentarer

Hej

Nu også mms.

/t5/Telefoni-og-mobil/Mysktiske-MMS-er/td-p/97374/jump-to/first-unread-message

Problemet er ikke stort når man har et TDC abonnement med en Nokia Lumia 800, for så kan man ikke modtage MMS'er 

Hej ehjr

Da denne tråd handler om fup sms og mms, vil jeg anbefale dig at oprette en ny tråd, hvis du mener at din telefon burde kunne modtage mms.

Det lyder da ikke rigtigt at en ny telefon ikke kan modtage mms. Hvis du opretter en ny tråd, er du med til at få sat fokus på dit problem.  og hvis der i den tråd kommer en løsning, er det vigtigt at du markerer DIN tråd med en løsning.

Jeg har lige (i dag kl. 17:36) fået følgende besked fra nummer +447896057844, som "lugter" lidt af det som Ulf beskriver:

(netadresse; freelotto med www foran og com bagefter)        
Congratulations!
You won: £1,000,000.00
on the drawing no: #2112
Please email us to claim 1621frlo@gmail.com

hej

Kender til en sms som tilsyneladende kommer fra apple, som lover den heldige modtager af sms'en, en gevinst, hvis modtageren  klikker på linket til en webside og skriver en kode ind.

Det lugter også af fup.

Desværre er denne gamle tråd aktuel igen.

Jeg har fået en SMS med lovning på 5.ooo.ooo pund. +447770763382

Jeg vælger at droppe milionerne, slette sms'en og melde nummeret til TDC. Meget glad humørikon

http://tdc.dk/stopsvindel/anmeld.php

"You number has been Chosen to receive 5,000,000 Pound by European Union Award.

Email you name and number to WIN@EUGRANT9.COM to collect. Keep Confidential."

Så kører den roulette igen!

Den 1. juli modtog jeg lignende besked fra Apple Free Lotto via mobilnummer 97470745893.

Sletter den selvsagt - men et filter via udbyder ville være på sin plads.

'GAMMEL' og ellers iøvrig tilfreds TDC-kunde

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P