3G i københavns metro

Jeg kører hver dag i metro og det er her jeg hyppist bruger min iPhone til datatrafik.

Efter 6 mdr. på 3's net, er jeg vendt tilbage til TDC og måtte konstatere at der ikke var nogen dækning i metroen.

Har læst mig til at 3 som de eneste har valgt at indgå en aftale med Ørestadsselskabet om 3G-dækning. Har TDC nogen fremtidsplaner om komme med i sådan en aftale. Eller må man vælge 3 som udbyder hvis man vil have 3G i metroen?

9 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Bondola
Tak for dit indlæg.

Vi oplever meget få
kunder med et stort behov for 3G-dækning i metroen, og derfor er 3G-dækningen i
metroen ikke vores førsteprioritet. Der er andre steder i Danmark, hvor vi kan
glæde langt flere kunder med en god 3G-dækning, og dem vil vi først og fremmest
fokusere på.

Når det er sagt, så er det rigtigt rart, at
du gør opmærksom på, at du i hvert fald har et behov for 3G-dækning i metroen.
Vi vil straks se, om vi skal give metroen en højere prioritet, end vi tidligere
har gjort.

Bliv endelig ved med at komme med forslag
og ideer til vores dækning. Vi bruger aktivt dine og andre kunders input sammen
med vores egne data, når vi planlægger vores udrulning og udbygning af
netværket.
Venlig hilsen
Martin
TDC Forum Moderator
Det kan godt være at i oplever få kunder med stort behov, men det kan lige så være, at disse blot ikke henvender sig, og dem der gør ikke bliver opsamlet i jeres statestik.

Jeg er lige skiftet fra 3 til TDC, og er ejer af en iPhone. En iPhone har ikke radio, så der benytter jeg netradio. Det har alle dage virker fint hos 3, men da jeg i dag for første skulle på arbejde med min nu TDC-drevne iPhone røg signalet i det øjeblik jeg kørte under joreden med metroen. Signalet kom første tilbage da jeg kom ud af røret ved Østerport st. Dette er simpelthen for ringe, specielt da jeg ved at metroselskabet har teknik til rådighed, som 3 i øvrigt har benyttet længe nu.

Jeg håber i planer om at forbedre dette - Snarest.

/KPA

Jeg kan til fulde tilslutte mig dette.

Jeg er så så heldig at have en ordentlig telefon (læs Android) med indbygget FM radio, men af gode grunde er FM ikke meget værd i Metroen. -Fint tænkte jeg, jeg streamer bare så... men nej.

Det er forståeligt at TDC er tilbageholdende med 3G dækning i metroen da det nok er ret dyrt at etablere, men jeg har på den anden side svært ved at forstille mig at det ikke kunne tjenes hjem igen.

Skulle jeg selv betale for mit telefon ville jeg nok skifte til 3 hvis det passer at de kan levere 3G i metroen, det er trodsalt et af de steder hvor vi pendlere bruger vores smartphones mest.

En helt anden ting er at den almindelig GSM dækning i metro'en også virker dårlig. Hvis jeg forsøger at føre en samtale under jorden kan jeg være helt sikker på at den falder ud flere gange undervejs!

Der er tilsyneladende massere af signal, så det tyder mere på at det er en såkaldt "handover" fejl, hvor cellerne ikke er sat op til at videre at de skal overføre samtaler mellem sig.

Det er mig noget nær uforståeligt. Skulle der være et sted hvor der IKKE burde være problemer med at konfigurere handover, så skulle det da være metroen...?

Det kan selvfølgelig også være at cellerne bare er voldsomt overbelastet. Det kunne så også forklare hvorfor der heller ikke kommet noget trafik igennem med EDGE eller GPRS...

/kpa her igen - men det her mystiske forum vill ikke lade mig logge ind..... som KPA.

Men nu her et ½ år efter mit indlæg, kan jeg oplyse om at INTET har ændret sig.

3G forbindelsen i metro'en og SÅ mange andre steder er simpelthen SÅ ringe.

Jeg skrev til TDC for at klage over dækningen. De skrev tilbage at der ville komme 3G dækning på min hjemme adresse (hvor der nu er EDGE) OG sørme også 3G i Metro'en inden årsskiftet.

Men hvad er der sket ? INTET.

Nu begynder de også at reklamere for 4G - men mon ikke lige at de skulle få styr på 3G først.

Og så har du(MVS) SÅ ret, EDGE dækningen i Metro er også utrolig ringe. I teorien skulle man sagtens høre DR's nye netradio som kan køre 64Kbit - det skulle EDGE sagtens kunne klare. Men det går bare ikke. En dag metro'en holdt helt stille længe -vist nok mellem islands brygge og christainshavn nåede jeg at køre en hastighedstest fra min iPhone. Det resulterede i 23Kbit donwload og 0 !! Kbit i upload og en ping tid til testserveren på 1184ms !! Dette er decideret UBRUGELIGT !! og simpelthen for ringe.

Når jeg så endelig sidder i S-toget og kommer ud i det fri ved østerport bliver telefonen VED med at tage EDGE nettet da det er SÅ meget kraftigere end 3G. Jeg slår så mobildata fra og til og fra og til og fra og til, og halvejs mod nordahavn st. er der endelig 3G dækning igen.

/KPA

Ja, tiden går, og hver eneste dag oplever vi, at 3G forbindelsen til DR P1 eler andet godt og relevant internet radio bliver afbrudt, så snart man går ned i metroen.

Det er for dårligt, og selvfølgelig på dagens mobiltelefoni også fungere i metroen

TDC kom nu igang

BH

/Richard

Efter 4 år med "3" har jeg valgt TDC. Jeg bruger (brugte) 3G data fra Vestamager til Kgs. Nytorv. Men efter skiftet til TDC er der kun "E" dækning. Håber i snart giver mulighed for 3G dækning i Metroen. Eller må jeg tilbage til "3".

Kære TDC
Der er stadig ikke 3G-dækning i Metroen. Er det noget som er prioriteret eller er jeg nødt til at skifte teleselskab.
Venlig hilsen
Dennis
Jeg og alle dem jeg arbejder sammen med skifter til mobil "3", da der endnu ikke er sket noget.

Nåh, der er stadig ikke dækning i Metroen her i 2014. Nu er papirene sendt og jeg skifter til 3. Vor herre bevares!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)