0047 94183833 hvordan spærer jeg for det nummer

Håber på hjælp her.

Det ovennævnte telefon nummer har ringet til mig et par gange nu, jeg har fundet frem til manden bag nummer og han findes på fb. Jeg kontaktede TDC igår vedr. min bekymring om at min mobil kan være hacket evt. i form af brug af min regning.

Jeg har blokeret nummer på min iphone 4 men vedkommen ringer stadig. Mit telefonnummer kan ikke findes på krak og andre steder. Hvordan har vedkommen fundet mit nummer og hvordan får jeg ham meldt hvis der er tale om fup.

1 Kommentar

Hej

Tjek denne side: 

http://beep.tv2.dk/nyheder/det-g%C3%B8r-du-hvis-du-er-blevet-hacket

Det er aldrig en god ide at sive et telefonnummer eller andre personllige data på nettet. Der er webrobotter der gennemtrævler fora for at høste sådanne oplysninger og jo flere tråde der indeholder sådanne oplysninger jo tiere kan de robotter blive sat tilat gennemtrævle tdc Forum.  Derfor er det faktisk vores alle sammensikkerhed du bringer lidt i fare ved at skrive et nummer som du ikek ved er fup eller blot en der forsøger at få fat i dig.

Efter kun to opkald nytter det ike noget at kontakte politiet.  Og Selvfølgelig kan du finde  siden STOPsvindel på tdc's sider og melde nummeret, men er det klogt efter kun to opkald?

Du spørger hvor vedkommende kan have fået dit nummer fra?  Det ved jeg ikke, men har du kontroleret dine fb-indstillinger. Er dit telefonnummer synlig for offentligheden.  Har du mange fb-venner og stoler du på dem alle?  

Du bør kontrolere  indstillingen der hedder  "Vis som..." for at se hvad alle fb brugere kan se på din profilside. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)