Spørgsmål

YouSee svigter deres fibernetkunder

• Bruger
  • 9 kommentarer
I vores husstand har vi, lige siden vi pillede tv-antennen ned fra skorstenen, og det er rigtig mange år siden, set fjernsyn via TDC og siden YouSee. Det samme med vores internetforbindelse. Der har været kabel og kobber og nu fiber. Desværre synes YouSee at svigte fibernetkunderne. Der er kun én programpakke, og den er alt for stor. Og går man ind på YouSee’s hjemmeside, står der ikke et eneste ord om fibernet. Det interesserer åbenbart ikke virksomheden. Selvom vi betaler ekstra for HD-kvalitet, er der kun HD på ganske få kanaler. Og så er der film og serier. Tidligere kunne vi få dem leveret direkte på tv’erne med fjernbetjeningen. Nu skal der en Cromecast eller en tilsvarende dims fra Apple til. Tidligere var der også en stribe film og serier at se helt gratis. Nu betaler vi ekstra (i form af en ”fordel”) at se dem og kun på ét fjernsyn, det med Chromecast. ”Fordelene” begrænser sig til noget, YouSee har i forvejen. Tidligere havde vi Mofibo som fordel, men det må vi nu selv betale 120 kroner om måneden for. Endelig er der tv-boksen med optagefunktion. Den sletter af sig selv på livet løs. ”Gem til harddisken er fuld” må derfor betyde, at den er skrumpet til nærmest ingenting. Så er der noget at sige til, at jeg nu er ved at undersøge markedet for en ny leverandør? Hvis YouSee har noget i ærmet, skal de meget hurtigt ryste det ud. Så har de det?
Jeg kan allerede nu sige, at der faktisk er ganske gode alternativer, der ser ud til at kunne mindst det samme for mindre.

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Hvad der er af planer på der område vides ikke, det ved kun You See, så kontakt dem, her på brugerforummet er der ingen indsigt i det.
Tak, Radiomanden.

Men mon der er andre brugere, der oplever det samme som jeg?
“I vores husstand har vi, lige siden vi pillede tv-antennen ned fra skorstenen, og det er rigtig mange år siden, set fjernsyn via TDC og siden YouSee. Det samme med vores internetforbindelse. Der har været kabel og kobber og nu fiber. Desværre synes YouSee at svigte fibernetkunderne. Der er kun én programpakke, og den er alt for stor. Og går man ind på YouSee’s hjemmeside, står der ikke et eneste ord om fibernet.”
Helt enig. Kigger også på alternativer. Har lige oplevet at min boks lukkede ned o begyndte at opdatere(?) midt i fodboldkampen.
Jeg kan kun give dig ret, JogJ. Programpakken modsvarer langt fra det, jeg ønsker, og YouSees nyeste påhit med større valgfrihed hjælper kun i teorien. Jeg kan godt få færre programmer, men jeg kommer til at betale mere for dem. Det, jeg ønsker, er DR - som principielt er gratis, 2-3 TV2 kanaler, som koster lidt og de tyske nabokanaler, som også i udgangspunktet er gratis at modtage. Jeg forstår godt, at flere og flere vælger at droppe tv-pakkerne og streame i stedet. Det eneste, der får mig til at blive, er faktisk muligheden for at optage. Og så dovenskab i relation til at finde alternative løsninger. Men som jeg ser det, er det kun et spørgsmål om tid, hvornår YouSee-boblen revner. TDC forekommer mig at være en stor klodset virksomhed, der ikke kan se sig ud over kobberet,og som ingen længere vil
Omdømme 7
Badge +4
Den problem stilling som du forklarer, er også det problem at TDC/Yousee's nye ejere er fuldt ud klar over og det er derfor også at fiber er et af deres hovedpunkter som der skal rettes op på, det var hvad de stod direkte for åben skærm og fortalte i TV2 Nyhederne tidligere på året inden at de havde overtaget ejerskabet.

Men hvornår de så sætter det i værks er så et godt spørgsmål, for siden overtagelsen af TDC/Yousee har der været ret stille fra de nye ejere.
Men man må gå ud fra at det er fordi at der er en masse der skal ses igennem først og rettes op på, for de vidste også godt at koncernen var lidt af en rodet affære inden de overtog det hele.
Badge
de har da også slagtet hos tidligere tdc kunder

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)