WebTV / TDC Play

Nu gik det ellers ret godt for TDC og WebTV, hvorfor så lave det om?

Nu tager det jo en krig (lang tid) førend man kan komme ind og se WebTV.

Ud over at det hænger og ikke er ret brugervenligt, så kan man nu kun vælge 2 skærmstørrelser.

Lille skærm eller fuld skærm.

Jeg sidder med en skærmopløsning på 1920 x 1200 på min skærm, og når jeg går op i fuld skærm, så ser det virkeligt elendigt ud.

Tidligere kunne jeg vælge mellem skærmen, hvor det så ok pæn ud i forhold til min opløsning. Men nu kan jeg kun vælge at se det meget lille eller sort og virkeligt grimt.

I bør også få kigget på det 3. part plugin I nu bruger til at afvikle WebTV med, for selv på en stor maskine og med hurtig internet, så tager det meget lang tid at komme igang med en tv kanal.

Min mening er at det her forsøg på at gøre det bedre og flottere virkeligt har fejlet. I er gået fra en god og stabil løsning ned til en frygtlig, grim og uholdbar løsning.

Hvis ikke dette ændres eller rettes op så er jeg snart ikke kunde hos TDC mere.

Hilsen en meget skuffet kunde.

15 Kommentarer

Jeg vil sige nøjagtig det samme, før virkede webtv meget godt i browseren, men nu er det ubrugeligt, laaaaangsomt , jeg sidder på en fiberforbindelse 50/10, og kører med en core i7 processor .

Men det værste er næsten billedkvaliteten, det minder om en dårlig youtube video i meget lav opløsning, ufattelig pixeleret, det er en ommer tdc, for som det er nu, er det ikke noget som jeg gider glo på, det virker som om det kun er beregnet til at køre på en lille mobiltlf. skærm.

Mvh M Schumann

Helt enig i jeres kommntarer - det er en ilbagegang - overvejer nu Bornholms Fibernet.
mvh Kurt Sternberg

Tilbageslag, ja det må siges, jeg kan slet ikke se noget mere, kører Ubuntu (Linux) og Firefox - slut prut finale, ingen muligheder. Indtil nu har det fungeret Peter 0g Perle med standatd plug-in.

Det allerværste er at her i TDC Fibernet er der ingen alternativer, det er TDC eller lade fiberen ligge og rådne - ubrugt!

Som Store Stygge Ulv sagde i gamle dage en gange øv, to gange øv tre gange øv.

Meget meget sur TDC tvangskunde.

Ja, det er noget frygteligt skrammel. Kan kun se DR1.

En anden ting der irrirterer mig, ved tdc's web-tv, er at der stadig ikke er en løsning , for os som vil bruge web tv på vores wifi only tablets, om det så er ipad eller android, det virker stadig kun hvis man har en 3G tablet hvor man kan proppe et tdc simkort i.

Hvorfor må jeg ikke bruge tdc play eller web tv på en tablet i mit hjemmenetværk??? Det er sgu for dårligt.

Se nu at få rettet tingene til så de virker, istedet for at lave en "opgradering" som i mine øjne, i alle henseender er en nedgradering, og som virker ufatteligt dårligt.

M schumann

Lige en tilføjelse, troede ligesom, en af de forrige at jeg kun kunne se DR 1, da der intet skete når jeg trykkede på en af de andre kanaler, andet end at jeg fik programinfo over det program som kørte på den pågældende kanal i øjeblikket.

Men man skal "bare" trykke næste kanal for at komme videre, men det er jo også fint at man så skal trykke 16 gange på videre knappen hvis man vil se eurosport i stedet for DR 1, i stedet for som før hvor man kunne vælge det ønskede program direkte.

Og så chrasher web tv for mig hele tiden, i internet explorer, i firefox kører det nogenlunde stabilt, men som sagt med et elendigt billede, men det kan jo være de sender fra Billund, med alle de klodser der er i billedet.

Billedet ligner ihvertfald noget der kunne være lavet hos LEGO.

Mvh M Schumann

Jeg er en meget sur kunde som f;r kunne se TDC-TV p[ min Linux.

Er det fordi TDC er griske?

Ja, det tror jeg.

Vi betaler TDC Plus abb som giver adgang til TDC TV for vores PC'er.

Og sidst jeg checkede, s[ var Linux en PC.

Tablet? Nej, self;lgelig: det koster ekstra.

R;vhuller.

Andre tjenester som Spotify og Wimp er ikke s[ h'bl;st propriet;rt som TDC Play..

S[ den eneste grund til at bruge det var WebTV, som jeg ikke kan bruge. Elendigt.

Føler mig, som andre, også snydt af TDC!
Jeg kan ikke se web TV fordi jeg bruger Linux - fint nok, det er mit valg.
Men jeg kan heller ikke se TV med app'en, hverken på telefon eller tablet - hvorfor? Fordi der er opdateret software på..!

Det er jo forrykt at TDC sælger et produkt, hvor jeg kan både det ene og det andet - forudsat jeg bruger 'forældet' og/eller  lukket software - jeg har ikke lyst til nogen af delene.

Kan ske jeg skal overveje at betale mit abb. i rigsdaler, eller pesetas. Det må vel passe bedre til TDC' forældede systemer.

Jeg er fuldstændig enig i alle indlæg. Og undrer mig over TDC's tavshed.

TDC Web-tv er lige til at skylle ud i lokummet.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

1816 skrev:
Jeg er fuldstændig enig i alle indlæg. Og undrer mig over TDC's tavshed.

TDC Web-tv er lige til at skylle ud i lokummet.

Jeg er enig. F.eks. savner jeg at man kan trykke på et kanallogo ude til højre for at se kanalen. Nu man skal trykke på en fin lille play-knap som ofte er væk hvis der ikke er så længe tilbage af programmet.

Læste et svar fra TDC, på begrundelsen af hvorfor billedkvaliteten i forhold til før er så meget dårligere, med en meget ringe bitrate.

Forklaringen var at den nye version af web-tv automatisk regulerede opløsning/bitrate efter den båndbredde der er tilgængelig, hmmmmm jeg har fiber fra tdc, og jeg har over de 50/10 mbit som Tdc garanterer både i download og upload, men billedet er stadig elendigt.Humørikon frustreret

Tør ikke tænke på hvor højt op vi skal i båndbredde før billedet er værd at kigge på, som det er nu, er det tit ikke værd at se på hvis skærmen er meget over 5 tommer.

Hejsa Mads,

Jeg tror ikke at det var meningen at gøre den nyere klient "elendig", men bedre.

De ville bare lave det mere fantasifuldt, og flottere.

Deres nuværende klient udvikles, dog i skjul.

Jeg synes at det er blevet flot, og da nu min skærm er 3840 x 2560, mærker jeg måske heller ikke så meget.

Du kan evt. sende en meddelse, via TDC-kontakt(http://privat.tdc.dk/kontakt/).

Mvh. Sebastian

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hilsen Sebastian

Hvis du mener at mit svar var løsningen på dit problem så marker mit svar som "løsningen".

Var mit svar særligt brugbar sætter jeg pris på at du giver mig "ros"

Gør forum mere overskueligt - brug citat-funktionen

Problemer med TDV Web-TV? Så prøv følgende som løser de fleste problemer med TDC-Web-TV: http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_play_tv

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Spårgsmåler skrev:
Hejsa Mads,

Jeg tror ikke at det var meningen at gøre den nyere klient "elendig", men bedre.

Jeg synes at det er blevet flot, og da nu min skærm er 3840 x 2560, mærker jeg måske heller ikke så meget.

Mvh. Sebastian

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hilsen Sebastian

Hvis du mener at mit svar var løsningen på dit problem så marker mit svar som "løsningen".

Var mit svar særligt brugbar sætter jeg pris på at du giver mig "ros"

Gør forum mere overskueligt - brug citat-funktionen

Problemer med TDV Web-TV? Så prøv følgende som løser de fleste problemer med TDC-Web-TV: http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_play_tv

Flot signatur. Du skriver at man skal benytte citat-funktionen men du bruger den ikke selv?

Spårgsmåler skrev:
Hejsa Mads,

Mvh. Sebastian

Hej Sebastian,

Uagtet hvad de ville. Så er det blevet til en dårligere løsning.

Min undren kan så blot gå på, hvorfor de ikke gør noget ved det?

Jo, jeg kunne nok igen igen skrive til dem. Men det er lidt som om de er ret ligeglade.

Men jeg har truffet min beslutning. Jeg er på vej væk fra TDC.

Til trods for at jeg har været kunde hos dem de sidste 12-15 år, så er de ligeglade med, hvad jeg ønsker som kunde. De gider ikke svare og slet ikke at lytte.

Måske hvis de mister 50% af deres kunder de vil lytte. Men på det tidspunkt er det nok for sent?

Jeg troede det kun var os der havde problemer med det nye webtv design, men jeg kan så absolut genkende de problemer i andre har, og jeg er helt enig i at der er en tilbagegang og ikke fremgang for web tv.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)