Volumen på TV

• Deltager
  • 5 kommentarer
Jeg er relativ ny kunde hos TDCTV og har fra starten oplevet store differencer på volumen på tvkanaler.

Jeg tænker ikke på differencer fra den ene kanal til den anden - det oplevede jeg også da jeg benyttede parabol,

men store divergenser på volumen midt i udsendelser på f.eks. TV2.. volumen farer op og ned, somme tider

ofte, til andre tider med lidt større mellemrum.

Jeg har tidligere kørt igennem en surround AV forstærker til TV'et  - men har nu, forsøgsvis, kørt direkte fra boksen til TV'et - UDEN nogen forskel.

Tv'et er sat til"AUTO VOLUMEN" dog uden at har nogen mærkbar virkning.

Oplever andre disse situationer ? .. og hvis nogen har løst det hvordan ?

Jeg ville heller ikke ha' noget imod et indspark/råd fra TDC ( som vel også læser dette forum ) ? 

Mvh

Jimmy

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jimmy.

Mange har samme problem.

kig evt.

/t5/Tv/Lydstyrke-variere-ekstremt-fra-kanal-til-kanal/td-p/89767

Hilsen Trumle.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen.

Undskylder,----jeg var lidt for hurtig.

Overså at det var på SAMME kanal.

Her må du nok afvente et svar fra en TDC-ansat.

Hilsen Trumle.

Ja, der er ca. 6-10 db lavere i lydstyrke end SD kanaler. Det har endnu ikke været muligt at ændre på dette, da det er designet sådan fra MS (lang historie) Vi arbejder dog på, om vi på et tidspunkt kan justere det via encodere

Mail fra en TDC teknikker.

Jeg spurgte ind til det i mandags nemlig. MPEG1 lyd er "normal" og AC3 lyd er som skrevet 6-10db lavere.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)