Spørgsmål

Viasat og C More Kanaler i HD??

• Bruger
  • 5 kommentarer
Jeg har købt Viasat kanal pakke og C More. Den eneste kanal jeg får i HD er Viasat Premiere Film, mens alle de andre Viasat-kanaler, herunder Viasat Family, Hits, Action, Serie, C More First og C More Series kommer i SD. Dette er ret dårlig kvalitet til dagens filmkvalitet i HD. Same with Viasat Nature and Viasat History. Er det normalt at modtage disse kanaler i SD og ikke i HD?

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Alt hvad der leveres i HD udsendes i HD, hvis ikke udbyderen har det i HD, ja så er det SD.
Ok. Yousee kundeservice fortalte mig i dag, at de ikke kan ændre signalkvaliteten leveret af Viasat eller C More. Jeg kan se på Viasat hjemmeside, at alle Viasat Nature, History, Action, Hits og Serie udsendes i HD - men jeg modtager dem i SD i min Yousee box (https://www.viasat.dk/produkter). Samme med C Flere kanaler (https://www.cmore.dk/artikler/faq/350/hvor-mange-hd-kanaler-har-c-more/). Hvad er der galt med mit signal da?
Omdømme 7
Badge +6
Ikke alt fra Viasat og C More er i HD, Humax boksene kan ikke levere et SD signal, ved ikke med DSL, der er langt fra alle kanaler i HD. Så godt som alt på Kabel TV er HD.

Jeg har in Cisco tv-boks med skærm i 1080p....
Omdømme 7
Badge +6
Som skrevet sendes der mindre i HD på DSL end på Kabel TV, der er ikke kapacitet til det.
Det koster også extra for HD så vidt vides, på Kabel TV er det standard at det er HD.
OK. Det er mærkeligt. Jeg ved i andre lande, at tv-udbydere kan levere +100 kanaler i HD. Rart at yousee kun kan levere "nogle" kanaler i HD via DSL-tv. Ikke rigtig op til dagens tv-muligheder. Hvad er meningen med at have en kanal med 2018 film i SD?
Omdømme 7
Badge +6
Det er heller ikke alt fra Viasat og C More der leveres i HD.
Er det rigtig jeg kan betale a HD pakker for ekstra HD kanaler via DSL-tv?
Omdømme 7
Badge +6
Der kan på boksen ses hvilke kanaler der er i HD, hvad der kan leveres yderligere om noget, vides ikke.
Omdømme 7
Badge +6
AGOR skrev:

OK. Det er mærkeligt. Jeg ved i andre lande, at tv-udbydere kan levere +100 kanaler i HD. Rart at yousee kun kan levere "nogle" kanaler i HD via DSL-tv. Ikke rigtig op til dagens tv-muligheder. Hvad er meningen med at have en kanal med 2018 film i SD?

Fiber, det er det magiske ord der gør det mugligt for eks. at de i Tyskland kan tilbyde langt flere TV kanaler i HD via internettet end at der sker i Danmark.
Ulig Danmark hvor udbredelsen af fiber stort næsten ikke er præsent længere, der har de i de andre Europæiske lande satset meget stort på udbredelsen af det og har ganske enkelt derved overhalet Danmark uden om.

Og ja, du må så men meget gerne pege fingre mod TDC som værende en af de hovedansvarlige for at det er sket, for de har snork sovet i timen, da eks. det Tyske teleselskab Deutsche Telekom gik storstilet i gang med at smide en forbandet masse fiber i jorden overalt i Tyskland for flere år siden og dernede kommer flere og flere byer med på listen, hvor samtlige borgere i byerne kan få fiber, fordi andre selskaber også er hoppet med på fiber bølgen i de områder de dækker med TV, internet og telefoni løsninger.
Tak for dit svar. Jeg har faktisk fiber-TV, hvilket gør tingene endnu mere overraskende. For mig virker det mere som en omkostningsreduktionsstrategi fra Yousee / TDC snarere end teknisk kapacitet til at sende HD-kanaler. Eller måske Viasat / C foretrækker at "skade" kvaliteten på deres kanaler, så du flytter til Viasat og C Flere abonnementer??
Omdømme 7
Badge +6
YouSee satser overhovedet ikke på deres fiber, de gider heller ikke engang at tilbyde det til områder hvor der overhovedet ikke eksisterer fiber, den erfaring har vi gjort her i vores boligområde.

Fiber bliver heller ikke nogen realitet her, fordi at grundejerforeningen her valgte at satse på det forkerte firma efter at have snakket med YouSee, nemlig Energi Fyn, som kører med nogle alt for høje krav til antallet af hustande der skal tilmelde sig, før at de overhovedet gider at røre en finger.
Vi har lige fået brev fra dem i dag, at der var for få hustande der havde tilmeldt sig, så derfor etableres der ikke noget fiber i boligområdet.

Så der må jeg fortsat så tage mig tilfreds med min 35/5 DSL pair-bonding, fordi at det ikke er teknisk mugligt at etablere to individuelle internet forbindelser via den coax vi har, som stammer helt tilbage fra de gamle TDC Kabel TV dage i starten af 90'erne.
Coax internettet er nemlig allerede optaget af en anden beboer i hustanden.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)