Svar

Undertekster på Nabolandskanaler

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

• GTH
  • Instruktør
  • 63 kommentarer
Information til de af jer, der har efterspurgt undertekster på de svenske, norske og tyske kanaler:

Der er kommet undertekster på nogle af kanalerne idag. Resten er planlagt til at komme i morgen.

Mvh. Gitte

icon

Bedste svar af GTH 16 november 2011, 10:23

Hej MacGyver

Selv tak. Det har desværre været lidt længe undervejs, men bedre sent end aldrig.

Danske undertekster er nu lanceret på de af vore nabolands-kanaler der tilbyder det. Dvs: SV1, SV2, ZDF og ARD. (Derudover findes det også på NRK1 som ikke indgår i kanaludbudet på TDC TV) Der er ikke undertekster på Norge2 og TV4 - og jeg er ikke klar over, om det er noget det evt. kommer en gang.

Kig evt. disse 2 links til "Verdens TV" om kanaler og udsendelser med danske tekster
http://www.verdenstv.dk/viewing/DanskeUndertekster_copy1.aspx

http://www.verdenstv.dk/TV-Guide.aspx

Mvh Gitte

Se original

13 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Birgit11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Gitte

Det lyder dejligt for dem som er heldige! gælder det også for os der har Hometrio?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

GTH skrev:
Information til de af jer, der har efterspurgt undertekster på de svenske, norske og tyske kanaler:

Der er kommet undertekster på nogle af kanalerne idag. Resten er planlagt til at komme i morgen.

Mvh. Gitte

Fedt, det er en væsentlig forbedring af produktet.

Omdømme 2

Hej Birgit

Ja, det er en ændring der gælder TDC TV (Home Trio) Kunder hos YouSee Kabel TV har allerede haft undertekster på disse kanaler i et stykke tid.

Mvh. Gitte

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Birgit11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Gitte

Det er dog dejligt, det er jeg rigtig glad for, kan du fortælle mig hvor jeg finder de undertekster.

Venlig hilsen Birgit

Omdømme 2

Hej Birgit

Beklager hvis jeg ikke har forklaret mig tydeligt nok. (Jeg har nu redigeret overskriften i indlæget)

På nogen af vores nabolandskanaler (Så vidt jeg husker SV1, SV2, ZDF, ARD og NRK1) bliver der ind imellem sendt programmer med dansk undertekst. Disse tekster bliver nu også tilgængelige på TDC TV.

Det er således ikke alle programmer, der er tilgængelige med danske undertekster.

Det skulle gerne fremgå af TV Guiden, hvis et program er med dansk undertekst. Når det er tilfældet skal du ikke selv gøre noget for at "finde" teksten. Den vises helt automatisk.

Tekster på SV1 og SV2 skulle være gjort tilgængelige fra idag. ZDF og ARD er planlagt til i morgen.
(NRK1 indgår ikke i kanalpakkerne på TDC TV).

Mvh. Gitte

Omdømme 1

Hej Gitte

Tak for svaret. :-)

v/h Birgit

Det hjælper åbenbart at brokke sig :-)

Tak til den eller dem, der har har skaffet teksterne tilbage.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Gitte.

Kan ikke takke nok for disse undertekster (fra mine svigerforældre. Det er ikke lige let for alle at forstå disse sprog, når de har rundet de 70 år). De har ventet tålmodigt, og man kan se, at det kan betale sig. Glad humørikon

Jeg kan se, du har nævnt SVT1 og SVT2 .. hvorledes med den svenske TV4, som sender mange gode programmer - ligger den også i gruppen, som får undertekster ? Og hvorledes med Norge2 ?? Blinkende humørikon

Mvh

MacGyver

Omdømme 2

Hej MacGyver

Selv tak. Det har desværre været lidt længe undervejs, men bedre sent end aldrig.

Danske undertekster er nu lanceret på de af vore nabolands-kanaler der tilbyder det. Dvs: SV1, SV2, ZDF og ARD. (Derudover findes det også på NRK1 som ikke indgår i kanaludbudet på TDC TV) Der er ikke undertekster på Norge2 og TV4 - og jeg er ikke klar over, om det er noget det evt. kommer en gang.

Kig evt. disse 2 links til "Verdens TV" om kanaler og udsendelser med danske tekster
http://www.verdenstv.dk/viewing/DanskeUndertekster_copy1.aspx

http://www.verdenstv.dk/TV-Guide.aspx

Mvh Gitte

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Gitte.

Takker, og nyheden er bragt over til svigerforældrene, som ligeledes takker mange gange. Glad humørikon

Samtidig også tak for de gode links, som også forklarer det til dem. Krydser dog stadig fingre for, at tiden kommer, hvor der også kommer tekst på TV4 og Norge2, da de også er vist i toppen af tv-guiden. (Jeg kan sagtens forstå sprogene, så jeg kan leve med det). Blinkende humørikon

Mvh

MacGyver

Jeg er i dag kunde hos You See - men er på jagt efter ny udbyder. Dette fordi You See i nu gennem MERE end 2 år har lovet at komme med en løsning til at man igen selv kan vælge om man vil have undertekster på tysk ARD og ZDF.

Men intet er sket - så underteksterne er stadig tvungne.

Derfor vil jeg høre hvordan det er hos jer med undertekster på ARD og ZDF - er de brændt fast - eller kan man selv valgfrit slå dem fra ?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

HMM sådan som jeg kan se det... Kan jeg IKKE vælge undertekster TIL... Hverken på ADR eller ZDF.

Men der sendes så ikke TEKST lige nu, da ikke alle programmer er tekstet..

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen.
De sidder "fast" men det er ikke så mange programmer der er tekstet..

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)