Spørgsmål

UHD tv

Er det rigtigt at med en dsdl. forbindelse vil jeg ikke kunne få en 4K box eller en UHD forbindelse til 4K tv
Mvh peter

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Det kan en DSL forbindelse ikke bære, der er ikke den tilstrækkelige kapacitet.
Omdømme 7
Badge +7
YouSee tilbyder ikke pt en UHD TV boks til DSL.

For at modtage UHD kræves der omkring 25 megabit hastighed. Har du ikke 25 megabit eller mere kan du undersøge om du kan få "pair bonding", som vil kunne fordoble din hastighed.
Omdømme 7
Badge +1
Slangefar skrev:

YouSee tilbyder ikke pt en UHD TV boks til DSL.

For at modtage UHD kræves der omkring 25 megabit hastighed. Har du ikke 25 megabit eller mere kan du undersøge om du kan få "pair bonding", som vil kunne fordoble din hastighed.

Jeg vil sige at det går bedre fra 25 Mbit.
YouTube videos i 4K kan sagtens afspilles også ved blot 17 Mbit (min gns hastighed), selv om at de loader betydeligt langsommere end alm. HD videos.
Har dog selv bestilt en omgang pair-bonding også for at få boostet den op til 20/2 til en 35/5 i næste uge, fordi prisen ikke er særligt højere for det om måneden for den lidt højere hastighed.
Omdømme 7
Badge +7
Det afhænger af hvilken komprimering der er brugt. De 25 megabit er hvad Netflix stiller af krav for UHD. Derfor skrev jeg "omkring".
Omdømme 7
Badge +1
Slangefar skrev:

Det afhænger af hvilken komprimering der er brugt. De 25 megabit er hvad Netflix stiller af krav for UHD. Derfor skrev jeg "omkring".

Prøvede at hive en af Techmoan's kortere videos ned i 4K med min IDM.
YouTube benytter VP9 som video codec med en gns bitrate på 15.9 Mb/s.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)