TV2Film udskiftet med Canal9 - [Denne tråd er flettet sammen med en anden om samme emne]

Vis første besked

84 Kommentarer

Omdømme 2
TV2 film har været en fast del at Hometrio pakken siden jeg startede med den, 2.marts 2009.

Venlig hilsen Birigt

I Sverige og også her i landet har man stor succes med at danne EL-foreninger, som man kan blive medlem af. Når man så er tilstrækkelig mange medlemmer afholdes der auktion blandt EL-selskaberne, hvor lavestbydende EL-selskab får de mange kunder der er i foreningen. Kunne man forestille sig noget lignende kunne lade sig gøre med Internet/TV-udbydere? 

I Sverige og også her i landet har man stor succes med at danne EL-foreninger, som man kan blive medlem af. Når man så er tilstrækkelig mange medlemmer afholdes der auktion blandt EL-selskaberne, hvor lavestbydende EL-selskab får de mange kunder der er i foreningen. Kunne man forestille sig noget lignende kunne lade sig gøre med Internet/TV-udbydere? 

Omdømme 3
Information om kanalomlægning vedrørende TV2 Film og Canal9 - samt TV2 som betalingskanal er sendt ud til Trio kunder, som vedlæg til regningen i oktober. Da jeg ikke kan uploade en PDF fil her på Forum indkopierer jeg blot den passage der omhandler TV2 Film:

TV 2 Film flytter fra HomeTrio til HomeTrio Extra

Den 1. januar 2012 vil TV 2 Film flytte fra HomeTrio til HomeTrio Extra pakken. Det gør vi for at give plads til to nye kanaler i HomeTrio pakken. Har du i dag HD-pakken som tilvalg, vil det ligeledes betyde, at du skal have HomeTrio Extra for at se TV 2 Film HD.

Mvh. Gitte

Omdømme 2
Hej Gitte

Hvorfor spørger man ikke kunderne om de er intereserede i at bytte TV2film med to andre kanaler?

Venlig hilsen

Omdømme 4
Hej alle,

Det er korrekt, at TV2 Film ikke længere er en del af HomeTrio-pakken, som den ellers hidtil har været.

Vi har besluttet at rykke rundt på et par kanaler, fordi der er stor efterspørgsel på Canal9. Derfor har vi forhandlet os frem til at Canal9 bliver en del af HomeTrio-pakken, i stedet for at være et stand-alone tilkøb til 39kr/md. Det er løbet sammen med, at TV2 bliver til betalingskanal – og i den forbindelse kommer der også nye TV2-kanaler til.

Det har bl.a. medført, at TV2 Film er blevet lagt over i HomeTrio Extra-pakken (http://go.tdc.dk/ovito).

Informationen omkring flytningen af TV2 Film kom ud i det regningsvedlæg, hvor vi varslede omkring prisstigningen på TV2 fra 1. januar. Dette regningsvedlæg blev sendt ud i oktober 2011 til alle HomeTrio-, HomeTrio Basic- og HomeTrio Extra-kunder

Informationen om flytningen af Canal9 har været på infokanalen på TDC TV siden midten af december - vi informerer ligeledes om det på regningsvedlæg i forbindelse med regningerne der sendes ud her i januar.

Jeg har vedhæftet en PDF-fil med vedlægget angående TV2 og TV2 Film.

Hilsen Ulf

Hmm, har TDC undersøgt efterspørgslen på TV2Film????

Ekstrapakken koster 50 kr mere - altså en nettofortjenset på 11 kr for TDC, hvis de altså regner med at dem der nu har mistet TV2Film vil ha kanalen tilbage. Ja det er rent buisness!

Kom så med muligheden for selv at vælge de kanaler man vil ha.

Mvh

Osten

Omdømme 4
Hej Birgit,

Jeg griber lige spørgsmålet for Gitte - håber det er OK. 

Ændringerne (altså f.eks. Canal9 ind og TV2 Film ud) falder sammen, men de er faktisk (sådan da) urelaterede. Vi varslede at TV2 Film flyttede tilbage i Oktober, mens beslutningen om Canal 9 først blev truffet i november/december. Det er altså ikke et spørgsmål om at lave en giv-tag-beslutning på én gang, men begge kanaler har været brikker i et større puslespil med kanalerne, under hensyn til bl.a. licenser og rettigheder til de nye TV2-kanaler. 

I dette puslespil er der selvfølgelig også blevet taget hensyn til efterspørgslen på de forskellige kanaler, og Canal 9 ER meget populær. Jeg ved ikke om den har flere seere end TV2 Film, men vores produktansvarlige har rigtigt meget data at tage beslutningerne ud fra.

Hilsen Ulf

om det er godt eller skidt ja det kan vi snakker om i flere dage.

så jeg vil bare sige at det er lidt skod man skal betale så meget extra ser når jeg har viasat pakken hvor de kanaler jeg gerne vil have i extra pakken er i ud over TV2 film. 

men jeg har så hørt at TV2 vil lukke TV2 Film pga. at TDC og Yousee er deres største kunde og de nok ikke får dem tilbage

jeg mener at TDC må komme med noget nyt smart. hvorfor ikke kunne betale for de kanaler man vil have.

vis man udbyder nogen gratis og så siger at man betale et eller andet beløb per kanal man vil have ind.

der er så mange jeg ikke ser men har fordi jeg har viasat pakken. 

jeg ved godt det nok ikke er muligt men det er bare et forslag.

men alt i alt så skal man nok se det sådan her. 2012 var året TV2 film sendte for sidste gang..

tak for de film i har givet os..

Omdømme 2
Badge
Hmm.

"Informationen omkring flytningen af TV2 Film kom ud i det regningsvedlæg, hvor vi varslede omkring prisstigningen på TV2 fra 1. januar. Dette regningsvedlæg blev sendt ud i oktober 2011 til alle HomeTrio-, HomeTrio Basic- og HomeTrio Extra-kunder

Informationen om flytningen af Canal9 har været på infokanalen på TDC TV siden midten af december - vi informerer ligeledes om det på regningsvedlæg i forbindelse med regningerne der sendes ud her i januar."

Nu har jeg så kun haft HomeTrio siden midt december 2011.

Kan jeg så godt opsige/nedgradere mit abonnement, da jeg ikke er blevet varslet om disse ændringer, inden min bindingsperiode udløber?

Jeg mener TDC har kørt en kampagne hvor de oplyste, at TDC kunder ikke ville blive berørt af at TV2 blev betalingskanal. Jamen er det ikke lige nøjagtigt det der er sket her, hvor man fjerner en TV2 kanal og skifter den ud med kanal som tidligere var tilvalgskanal?

Omdømme 4
Badge +1

Hej UlfJeg betaler mit Trio med betalingservice, dvs at jeg ikke modtager papirregninger fra TDC.

Jeg har kigget i regningerne i selvbetjeningen og det tillæg du linker til er ikke at finde nogen steder.

Har heller ikke modtaget særskilt information med alm. post.

Omdømme 3
Hej.

Jeg kan se, at der er mange, som nævner, at de ikke er blevet oplyst ang. TV2 Film.

Her har jeg læst det både i selvbetjeningen, samt på betalingsservice, hvor omtalte information var sammen med tlf-regningen, som bilag dertil - så jo, TDC har informeret deres kunder.

At det så er noget (undskyld ordet) møg, at TV2 Film pludselig skal fjernes sådan uden videre, er en helt anden sag. For ikke nok med, at TV2 Film skal op - nej, TV2 Film HD skal skam også med. 

Hvor mange kunder, som betaler for HD, og derfor også for at se TV2 Film HD mon vil finde sig i, at de ikke længere kan se, hvad de betaler for ???

Og hvem siger, at Canal9 kan opveje tabet af TV2 Film ???

Nogle gemmer sig i skamsel over, hvad der foregår. Men at kunder, som betaler for HD-pakken, Viasat, Plus osv. ved siden af abonnementet - jo de skal skam også rammes, selvom de betaler ekstra, og det er ikke kun små beløb, det render op i.

Når de så selv kommer med forslag til kanaler, bliver der blot grint af det - er det denne følelse, TDC vil have, at deres kunder skal have ? 

Nej - skuffelse på skuffelse er desværre det, som de modtager i stedet for. Sorry, no offence, men der må altså være grænser.... 

Mvh

MacGyver

Omdømme 4
Badge +1

MacGyver skrev:
Hej.

Jeg kan se, at der er mange, som nævner, at de ikke er blevet oplyst ang. TV2 Film.

Her har jeg læst det både i selvbetjeningen, samt på betalingsservice, hvor omtalte information var sammen med tlf-regningen, som bilag dertil - så jo, TDC har informeret deres kunder.

At det så er noget (undskyld ordet) møg, at TV2 Film pludselig skal fjernes sådan uden videre, er en helt anden sag. For ikke nok med, at TV2 Film skal op - nej, TV2 Film HD skal skam også med. 

Hvor mange kunder, som betaler for HD, og derfor også for at se TV2 Film HD mon vil finde sig i, at de ikke længere kan se, hvad de betaler for ???

Og hvem siger, at Canal 9 kan opveje tabet af TV2 Film ???

Nogle gemmer sig i skamsel over, hvad der foregår. Men at kunder, som betaler for HD-pakken, Viasat, Plus osv. ved siden af abonnementet - jo de skal skam også rammes, selvom de betaler ekstra, og det er ikke kun små beløb, det render op i.

Når de så selv kommer med forslag til kanaler, bliver der blot grint af det - er det denne følelse, TDC vil have, at deres kunder skal have ? 

Nej - skuffelse på skuffelse er desværre det, som de modtager i stedet for. Sorry, no offence, men der må altså være grænser.... 

Mvh

MacGyver

Hvor har du set det på selvbetjeningen? Hvis man skal i netbanken og se det i betalingserviceoversigten så synes jeg godt nok at det er en rådden form for kontakt til kunderne.

Omdømme 3
Hej droid.

Hvis du ikke kan overkomme, at gå ind i netbank for at se bilaget, ja, så er det ikke vores fejl. Alligevel blev der tydeligt givet besked til kunderne, også til de, som ikke bruger betalingsservice.

At jeg (måske ved et tilfælde) er rendt over det i selvbetjeningen (sidste år), se det er jo bare et held for mig -- selvom det stadig ikke kan opveje springet fra en film-kanal til en soap-kanal.

Mvh

MacGyver

Omdømme 4
Badge +1

MacGyver skrev:
Hej droid.

Hvis du ikke kan overkomme, at gå ind i netbank for at se bilaget, ja, så er det ikke vores fejl. Alligevel blev der tydeligt givet besked til kunderne, også til de, som ikke bruger betalingsservice.

At jeg (måske ved et tilfælde) er rendt over det i selvbetjeningen (sidste år), se det er jo bare et held for mig -- selvom det stadig ikke kan opveje springet fra en film-kanal til en soap-kanal.

Mvh

MacGyver

Du behøver ikke at være flabet, du plejer at vise fin facon herinde, forsæt du hellere med det.

Det handler ikke om hvad jeg gider men hvad der kan regnes for ordentlig kontakt til kunderne, og det er en besked i en betalingsoversigt ikke. Såfremt der er en information i betalingsoversigten er det den eneste information jeg har fået, så din (løse) påstand med at der blev givet tydelig information til brugerne finder jeg ikke hold i.

Måske har du oplevet at have fået fin information fra TDC og det er helt fint, men at sige at alle har fået information - tja det kan du vel egentlig ikke vide, men der er noget der  tyder på at du ikke tror på at jeg ikke har modtaget information - hvorfor tror du egentlig ikke på det?

Omdømme 3
Hej droid.

Jeg er ikke flabet - tværtimod ... Hvis det er hvad der skal til, for at man er flabet, så tør jeg ikke tænke på det, der er værre (hvilket nok skal gemme sig i forummet).

Jeg er heller ikke ordblind, jeg ved skam godt, hvad jeg selv skrev. Blinkende humørikon

Men, TDC har sendt deres oplysninger om dette ud, så det kan de jo ikke hænges for ... 

Mvh

MacGyver

uanset om det er varslet eller ej, er det for dårligt.....

I (TDC) skriver at det er et større puslespil at få det til at gå op med div kanaler... Jamen så få da lavet et selvvalgssystem, hvor vi har mulighed for selv at vælge kanaler som vi gerne vil have.. Ja så mister i godt nok penge, da i så ikke kan opkræve ekstra abb fra folk som vil have den ene eller anden kanal, Men til gengæld får i tilfredse kunder..

Jeg har selv valgt at få tv via jer, Dog blev jeg allerede skuffet fra dag 1, da dr HD som er en gratis kanal ikke var at finde på listen. At i så nu vælger at skifte ud i kanaler som det passer jer, passer mig heller ikke..

Tror jeg skal til at holde øje med hvad andre udbydere kan tilbyde

Omdømme 4
Badge +1
Jeg bebrejder sådan set ikke TDC noget, og er heller ikke vred på dem (over hverken kanalændringer, eller manglende information). Jeg er derimod skeptisk over at al information ikke altid når ud til alle kunderne.

I et tidligere tilfælde blev min hustand heller ikke informeret. Vi har været med lige fra starten af TDC TV og har således være igennem en masse konverteringer fra det ene til det andet, og måske er der sker et eller andet i den proces der gør at vi ikke altid modtager information....

Fat mod venner. Hvis vi kan tro på bladet "Computer for alle" lever YouSee, Stofa og hvad de allesammen hedder på lånt tid. I andre lande har firmaer som Hulu, Netflix og Amazon vind i sejlene. Ab. på den utrolige populære Netflix giver amerikanske kunder adgang til et væld af tv-serier og film for en fast pris på ca. 45.-kr mdr. Google skulle også have betalt 100 mil. dollars for tvkanaler som skulle blive gratis på YuoTube pluds de har Google-tv som kan streame alt fra nettet.

for 11 timer siden - senest redigeret for 11 timer siden Information om kanalomlægning vedrørende TV2 Film og Canal9 - samt TV2 som betalingskanal er sendt ud til Trio kunder, som vedlæg til regningen i oktober. Da jeg ikke kan uploade en PDF fil her på Forum indkopierer jeg blot den passage der omhandler TV2 Film:

TV 2 Film flytter fra HomeTrio til HomeTrio Extra

Den 1. januar 2012 vil TV 2 Film flytte fra HomeTrio til HomeTrio Extra pakken. Det gør vi for at give plads til to nye kanaler i HomeTrio pakken. Har du i dag HD-pakken som tilvalg, vil det ligeledes betyde, at du skal have HomeTrio Extra for at se TV 2 Film HD.

Mvh. Gitte

og så dem der started med tdc home trio den. 12/12-2011 hvordan skulle de vide det!!!!!!

jeg tog Home trio for tv2 film.

og jeg har ikke vist noget om at den ville flytte.

Jeg viste at jeg ikke skulle tage TDC der er ikke noget forskel på TDC nu og 10 år siden.

TDC lære bare ikke noget af deres fejl.

glæder mig til fiber og waoo. det kan bare ikke hurtig nok.

Hej er ny her på siden. Jeg er også temmelig skuffet over at de bare over night har fjernet kanalen. Jeg troede til at starte bare at kanalen var nede. Jeg er overhovedet ikke blevet informeret om dette. Ser ofte infokanalen som baggrundsmusik, men kan ikke mindes at der tidligere har stået noget om dette. De har i lang tid skrevet på infokanalen at Canal 9 bliver en del af Hometrio pakken, og TV2 bliver betaling og ligedeledes at den kommer i HD. Jeg er 100% sikker på at de ikke har skrevet noget om dette tidligere. Men dette er jo ikke en positiv nyhed. Men infokanalen er god til at pointere alle deres nye tiltag. 

Men TDC dette er klart en ommer. Havde jeg vidst dette tiltag kunne jeg også have haft muighed for at opgradere min pakke, istedet for sort skærm på TDC Film.  

Jeg talte med TDC save team, og fik at vide TV2 film forsvandt, jeg havde heller ikke fået noget at vide om, at denne kanal ville forsvinde. Det skuffer mig dybt, da jeg ikke er tilhænger af hverken kanal 9, eller de tilsvarende søsterkanaler, ligesom TLC hører ind under den kategori af kanaler, jeg kalder ulødig underholdning, altså ikke se værdige. Jeg arbejder derfor med en løsning om at skifte til Boxer TV og Telenor, hvor jeg vil bruge sidst nævnte som bredbåndsudbyder. Jeg vil samtidig tale med min juridiske rådgiver, om jeg ikke bare kan undlade at betale TDC, da de jo har brudt den kontrakt jeg har med dem.

Badge
Jeg er ked af at TV2 Film er udskiftet med Canal9. Kommer aldrig til at se Canal9, så nu har jeg adgang til endnu flere for mig, ubrugelige kanaler.

Jeg har fiber-adgang fra min husstand og kan dermed på få dage skifte til Waoo, hvis TDC bliver for besværlig.

Håber meget vi fremover selv kan vælge de kanaler vil vil se.

Badge
P.S.

Overvejer helt seriøst at skifte til den helt lille Home Trio Pakke. Jeg vil ikke betale kr. 50, for at få ekstrapakken med TV2 Film. Så hellere spare noget ved at vælge en mindre pakke.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)