TV2 hovedkanalen fjernes fra alle pakker undtagen guldpakken

• Bruger
  • 10 kommentarer
Nej, trods alt ikke - men jeg fik din opmærksomhed!

Jeg er TDC fibernet kunde og har ikke længere en kobberforbindelse.

TDC har truffet en forretningsmæssig beslutning om at fjerne Zulu fra alle pakker undtagen total eller Viasat pakkerne, og TV2 sport kan man også kun få på den måde (når man er fiber kunde).

Det gør mig rigtigt sur og ærgerlig. Jeg har været trofast TDC kunde siden jeg flyttede hjemmefra (det er 30 år siden) og Home Trio Kunde siden TDC overtog FastTV her i Nordsjælland hvor jeg bor.

Nu kan jeg så ikke længere se Zulu som jeg holder meget af med deres Sjit Happens, Dybvaad, Zulu comedy galla og meget meget mere.

Jeg betaler pt 825,00 kr for Home Trio Fiber Extra med multiroom, HD og Plus. Det er en krone billigere end andre Fiber TV kunder fordi jeg er tidligere FastTV kunde (tak, det vil jeg bruge på min ferie ;-) )

Hvis jeg skal have Zulu som jeg meget gerne vil er min mulighed hos TDC udelukkende at opgradere til Home Trio Fiber Total - det vil koste mig 1.126 kr om måneden, eller 301 kr mere end hvad jeg betaler nu.

Andre kunder kan tilkøbe zulu for 30 kr om måneden, eller hvis man tilmeldte sig i tide, 10 kr om måneden. Men den mulighed eksisterer ikke for fiber kunderne.

Så nu har jeg besluttet, efter alle disse år, at fyre TDC og skifte til Canal Digital satellit TV. Det er selvfølgelig ikke det samme og jeg mister også mit dejlige fibernet (som jeg dog kan beholde for 400 kr om måneden hvis jeg vil).

Jeg har gjort mig mange overvejelser og lavet beregninger for at se hvad det indebærer.

Jeg mister alle nabolandskanalerne, dvs Sverige, Norge og Tyskland. Comedy Central, Net Geo People, Kanal Sport, Hovedstaden, Tinget og radiokanalerne.

Til gengæld får jeg (hvis jeg vælger Canal Digital Family pakken): TV 2 Zulu, TV2 Sport, Motor TV, BBC Knowledge, BBC Lifestyle, Aljazeera, Bloomberg, France24, Showtime, Star!, 1 Classic, Blue Hustler, UK Adult channel, History Channel 1 og 2, Trance Urban og Travel Channel.

Desuden er TV3 (Viasat kanalene) ikke i HD (men mange andre er, inkl i abb).

Derudover kan man kun optage to programmer ad gangen, man kan kun se det optagne fra master enheden på to skærme (til gengæld kan man tilslutte en harddisk til hver station og på den måde optage).

Jeg skal trække kabler da jeg gerne vil have TV i mere end det ene rum der er inkluderet i abb, og jeg skal købe et par ekstra boxe (til 49 kr om måneden i 2 år).

Canal digitals abo koster 499,00 kr om måneden og inkluderer HD samt multi room og pause funktion mm.

Jeg skal også finde en netværksløsning da jeg ikke længere vil have fiber – der vælger jeg nok 3’s 4G LTE modem med 200 GB data. Det er langt fra lige så godt som fiberløsningen som jeg er rigtigt glad for. 3’s løsning koster 250,00 om måneden, så måske beholder jeg fiberen.

Jeg har ikke besluttet mig endeligt hvor hvilken model jeg vælger, men helt sikkert er det at med mindre TDC kommer med andre tilbud til os fiberkunder end at bare rette ind og tage hvad ledelsen har tænkt er godt for TDC, så hopper jeg fra borde.

Jeg vil tilsidst atter understrege at jeg gennem alle årene har været super tilfreds med TDCs produkt og dets kvalitet – men de seneste beslutninger som man har taget oppefra altså gør at jeg ikke længere vil betale den betydelige merpris som TDC vil have for sin løsning som oven i købet nu er væsentlig forringet uden mulighed for at man (inden for en økonomisk fornuftig ramme) kan rette det.

Summa summarum: Nuværende pris: 825,00 kr om måneden. Ny løsning: 499,00 + 250,00 = 749,00 kr om måneden. Og der skal betales ekstra for udstyr til flere rum hvis jeg vil have det. Der er en del forringelser af funktioner, men med de kanaler og lidt til som JEG ønsker og ikke hvad TDC ønsker.

Jeg er oprigtigt ked af at måtte skippe TDC, men tilgengæld er jeg ret sikker på at TDC ikke har samme følelser over for mig men nok er bedøvende ligeglad.

Mvh Claus Sternberg

PS: Jeg har naturligvis kontaktet TDC kundeservice for at høre om jeg kunne tilkøbe de ekstra kanaler, men svaret var at den eneste mulighed er at skifte til den store pakke med tilhørende ekstra pris på 300 kr om måneden.

PPS: Skulle der komme en løsning (yeah, right) inden jeg har fået trukket mine satellit kabler vil jeg absolut foretrække at blive hos TDC selvom det er lidt dyrere (men ikke +300kr).

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)