TV direkte uden boks

• Deltager
  • 4 kommentarer
Hej, jeg i dag modtaget et Smart TV fra Phillips (5000 serie) med alt hvad dertil høre, men for at være sikker på at jeg kunne køre uden om boksen, ringede jeg til TDC for ikke at spilde tiden, desværre kan jeg åbenbart ikke lige finde ud af det. 

Og kan se at der er flere der ønsker det samme, og TDC teknisk support sagde at det kunne man godt.

og TDC Boks er grim, uhandy og fjernbetjeninger er der rigeligt af i forvejen. 

YouSee kan, og det er jo i bund og grund også TDC, men jeg kan ikke finde nogle kanaler når jeg vælger genindlæs kanaler, smart TV, og internet osv.. er sat op og virker.

Jeg fik at vide af den Tekniske support at der sikkert var flere her inde som allerede havde løst problemet, ellers hvis det ikke kan lade sig gøre, vil jeg venligst gerne bede TDC om at komme lidt videre i teksten det er 2013 og snart 2014 vi lever i, og boksen er jo gigantisk i forhold til selv et 50" fjernsyn. 

René

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nu skriver du ikke hvad for en TV-løsning du har - men hvis det er trio - så har jeg meget svært ved at forestille mig hvordan det skulle være muligt at undgå boksen.

Yousee er ikke TDC.... TDC og Yousee har samme ejere. Det har Bilka og Mærsk Line også - men de laver noget vidt forskelligt. Yousee sender deres signaler gennem et almindeligt kabelnet med coaxialkabler. TDC sender IP-TV, og det er en helt anden teknik, der bl.a. kræver en dekodning før signalet kommer ind i TV'et. Det er den dekoder som jeg ikke kan forestille mig er indbygget i dit TV, og derfor jeg ikke kan forestille mig at boksen kan undværes.

Vh

peter

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

@ P4iz

Gigantisk boks, øhh! Jeg har ikke de nøjagtige mål men ca. 20cm i breden og 5-6cm i højden - er det gigantisk, du kan endda gemme boksen og kun lade IR-forlængeren stikke frem.

Min egen hænger bag TVet og kan ikke ses, men virker fint.

Mvh

Kim

Det er en HomeTrio løsning jeg har, og tvivler også på der er en dekoder i fjernsynet til det, men efter hvad jeg fik at vide hos TDC's egen Tekniske support sagde det at det kunne sagtens lade sig gøre, og det havde de haft flere der har gjort, desvære yder de ikke support på det da det ikke var deres produkt. 
Men at jeg var velkommen til at spørger på deres fantastiske forum, hvor der sikkert var flere der havde gjort det samme som jeg ønskede. 

Så ja, med hensyn til det med Ejerne ja.. det rigtig nok og IP-TV og Kabel er ikke det samme ved jeg også, men alligevel efter som det jeg skriver her oven over, ville jeg benytte mig af muligheden hvis det var / er muligt, ellers burde man kunne fremskaffe en decoder som fylder mindre, ellers må man i tænke boks og evt. designe en. 

og TV'et er et Phillips 5000 serie (PFL5008T)

Mvh. 

René 

Tja, det er ikke den nyeste boks, og eller ikke den helt gamle, den som de sendte ud midt i mellem. men den er stadig stor, ikke specielt køn, og har et ubrugeligt USB stik, hvis det var muligt og bruge TV'et selv, skulle jeg også kun have 1 fjernbetjening, selvom man kunne købe en tredje part f.eks. logitech's synes jeg ikke det er den optimale løsning. 

og min opsætning gør det ikke muligt at gemme boksen bag fjernsynet, eller sætte den ind et sted hvor man ikke kan se den. 

Men som jeg har sagt i mit indlæg oven over, er det generelt også mest pga. det jeg har fået at vide af TDC's egen support, at det var muligt, også med TDC's produkt. 

mit TV kan alt det som boksen kan, bare bedre bortset fra at dekode det signal åbenbart.

Den har optage funktion til USB, Guide / oversigt, tekst-tv og Netværks deling og support for diverse formater. 

så det eneste jeg skal bruge den boks til er at dekode signalet, og så optage pga. fjernsynet ikke kan få lov til at styre det.

synes bare det ærgeligt at TDC som er en af de største udbydere til private i Danmark, virker i mine øjne gammeldags, og langsom til at følge med i teknologiens udvikling, Phillips 5000 serien er langt fra en af de nye modeller.

Mvh.

René

Jeg er enig TDC må frem i skoene...... Woolf kan få et kabel ud af deres ip-tv boks, så man kan få signalet direkte ind i tv'et og nøjes med tv'ets tuner og fjernbetjening. Der vindes også udbydere i udlandet det har lavet apps til smart tv.

Waoo's løsning er omtalt her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=8586&zoneid=1
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

garfort skrev:
Woolf kan få et kabel ud af deres ip-tv boks, så man kan få signalet direkte ind i tv'et og nøjes med tv'ets tuner og fjernbetjening.

Den løsning kommer aldrig til at fungere med TDC Hometrio via telefonnettet, der er langt fra nok båndbredde til den løsning.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)