"TV apparatet kan ikke vise denne video tjeneste via HDMI"

I går aftes begynder billedet på alle kanaler at hakke helt vildt, jeg genstarter boxen dog uden at det hjælper. Tænker at de måske er en genneral fejl hos jer og tænker at det nok er løst til i dag.. men nej.. det hakker stadig, så slukker for adsl modemet, boxen samt tv.. 

Resultatet er at boxen starter op og billedet er sort/grå med beskeden "TV apparatet kan ikke vise denne video tjeneste via HDMI. TV understøtter ikke HDCP" selv om det har virket.. når jeg skifter rundt i menuen så kommer der helt kort et skærm billede fra en udsendelse for så at forsvinde igen.. 

hvad banan sker der?

3 Kommentarer

Jeg gætter på du har et Samsung TV. Det er TV apparatet den er gal med - hvis du har muligheden for det så prøv at slutte et andet TV til via HDMI.

Har været ude for det to gange med mit halvgamle Samsung - første gang klarede jeg det ved selv at fresmskaffe og udskifte motherboardet i TV'et (det er ikke særligt svært hvis man kan få fat i delene). Anden gang gik det på mystisk vis i sig selv igen.

HDCP er en kopiskikring som alle HDMI apperater har indbygget og som tjener til at forhindre at man kan optage TV programmer på en PC eller ekstern harddisk via HDMI porten.

Jeg har prøvet på alle de fjernsyn vi har i huststanden og på alle fik jeg samme besked. men i går aftes virkede det igen.. meget mærkeligt

Det er ihvertfald også en fejl jeg har på et Phillips!!!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)