Trådløs trio box

Hej. Jeg har lige fået TDC Home Trio med ekstra tv.. Jeg ville spørge om det på en eller anden måde kunne lade sig gøre at den ekstra tv box gjort trådløs, i stedet for at skulle trække LAN kabel ind til den??

26 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Steffenhoej

Tak for dit indlæg på TDC Forum. Det kan godt lade sig gøre at lave trådløs opkobling af boxen. Der findes enheder der kan kobles til router og Digitalmodtager som kommunikerer via trådløst netværk.

Ligeledes findes der såkaldte "powerplugs" der kører via el nettet i huset.

Jeg har selv testet flere produkter, med større og mindre succes. TDC leverer på nuværende tidspunkt ikke TV med trådløs tilslutning. Hvornår det evt. kommer kan jeg ikke give et bud på, da det bla. vil afhænge af hvordan kvaliteten på disse produkter vurderes. Du skal derfor være opmærksom på at hvis du vælger at tilslutte dine TV box(e) trådløst, er det ikke noget der ydes support på.

Mvh. Gitte

Jeg har forsøgt mig med powerplugs fra Slingmedia - det virkede til dels nogenlunde. Det kræver, at din el-installation er i orden (grupper o.s.v. med samme 0-ledning)

Jeg har nu i længere tid med gode erfaringer brugt en Wireless Ethernet Bridge fra Linksys  - WET610N, 1 ports.

Jeg overvejer HomeTrio men er ikke indstillet på synlige kabler mellem HomeBox og Digital modtageren ved TV'et. Når jeg spørger TDC får jeg nogle gange det svar at en wireless løsning som beskrevet her, ikke vil virke og af andre at det vil det måske. Virker det stabilt og uden synlig forskel til en kablet løsning hos dig og hvor god wireless dækning / afstand er der mellem din Wireless Ethernet Bridge og din router ?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg håber dette kommer.

Yousee fik tilsendt trådløse usb-dongles til formålet. - ganske gratis. - og de kan stadigvæk bestilles, - ganske gratis. Virker dog kun hos Yousee, da USB i TDVTV-boksen er deaktiverede.

Er der fremskridt på dette område? Jeg vil gerne have en tv-boks på mit værelse, men har vel 20-25 meter fra vores router (som vi har gennem HomeTrio)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis man skal være realistisk, så er 25 m rigtig meget at flytte signalet trådløst over. Jeg tror ikke på det bliver godt.

Jeg har selv stor glæde at mine "power plugs" her på min ejendom - så hvis du vil slippe for at trække et kabel, må det være løsningen.

Vh

Peter

Selve distancen er måske 10 meter. Jeg skal nok bruge 20 -25 meter kabler hvis jeg valgte det.

Kan man bruge almindelige netværkskabler som dette, eller SKAL man købe det hos TDC: http://www.av-cables.dk/computer_kabler/netvaerkskabel/cat6_netvaerkskabel/cat_6_graa/cat_6_ftp_netvaerkskabel_25_m_2677_da.htm

l 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det kabel kan du sagtens bruge. Når det er med fastmonterede stik skal du i det øvrigt bore 10 mm huller.

Helt strengt taget burde et Cat5 kabel faktisk være tilstrækkeligt - men nye indtallationer bør laves i mindst Cat6 - så dette kabel er helt perfekt. Og så fremtidssikret som man nu kan gøre det.

Vh

peter

PeterA skrev:
Det kabel kan du sagtens bruge.

Det kabel kan jeg absolut ikke anbefale. Det er et parvist skærmet kabel. Du skal bruge et uskærmet kabel. Det kaldes også UTP. Cat 5e er nok.

Skærmede kabler bruges kun i specielle tilfælde. Skærmede kabler kræver at hele netværksinstallationen er skærmet, og skærmen skal jordforbindes i begge ender, ellers skaber det problemer.

Skærmede kabler bruges meget sjældent, og hvis du spørger efter alm. cat 5e netværkskabel i en butik, så bør du få udleveret UTP-kabel.

Mvh. Jens Rex

Omdømme 3

I princippet har du selvfølgelig ret.

Men jeg har ansvaret for et større netværk hvor der er en blanding af alle kabler og kategorier. Og vi kører uden nogen form for problemer.

vh

Peter

Kan klart anbefale Homeplug systemet via elkablerne (f.eks. D-Link 200 eller 500).

Har selv installeret det på 2 fjernsyn (med 2 homeboxe)uden fejl og virker 100% uden problemer med udfald eller frysninger.

Hej Elton

Kan du svare mig på hvor meget signal du har på den homeplug som multiroomboksen "sidder på"

På forhånd tak

Der er i hvert tilfælde nok til at trække mine fjernsyn (ved ikke, hvordan jeg måler effekten).

MEN jeg har faktisk (der har jo lige været tilbud på Homebokse) fået yderligere to tv`er tilsluttet, så jeg nu har 5 fjernsyn tilsluttet. 1 stk med "hovedboksen" og fire stk. homebokse, alt sammen via elnettet og med D-Link Homeplugs.

Tak for svaret.

Jeg har haft TDC TV i små 3 måneder og må sige det virker. Har i går modtaget multiroom boksen og prøvede at installere. Det gik ikke ret godt, så nu venter jeg på opkald fra TDC tekniker, det er i den forbindelse at jeg spørger. Jeg har nemlig tænkt mig at bruge homeplugs, dog fra Trendnet, men det burde jo ikke have nogen indflydelse. der fulgte et lille stykke software med hvor jeg kan se kvaliteten af signalet på de enkelte homeplugs. Mon ikke D-link også har noget der kan bruges? :-)

Det er muligt, at den medfølgende dvd til mine d-links har sådan en feature, men jeg har bare med alle mine plugs sluttet dem til elnettet, og så har det bare kørt derudaf fra første øjeblik. Ingen yderligere instillinger.

Nej det er jo netop det smarte. Og mit spørgsmål går nok også mest på om du har oplevet problemer med at billedet fryser eller lign. Man det virker ikke som du har det?

Mit virker 100% perfekt uden nogen former for fejl - har dog hørt om nogen, der havde for mange forskellige sikringsgrupper på elnettet og der skal også være bredbånd-bredde nok til at trække. Hvert tv bruger omkring 3-4 mb.

Tak for svaret. 

Prøver det når TDC en gang har fået multiroom til at virke med lan kabel. :-)

Og jeg har 20/2 så det kan jo nok trække. 

Hej, hvad koster de D-Link homeplugs og hvor kan man købe dem ??

Prøv www.computersalg.dk

fornuftige priser og god service.

Her også et godt tilbud:

http://www.edbpriser.dk/homeplug-powerline/zyxel-pla4201-starter-kit-id-6779962.aspx

Mvh. Elton

Tusinde tak ;o)

Hej TDC. Har hørt fra jeres tekniker at der skulle komme et trådløst alternativ mellem modem  og boksen ved tv'et...skulle komme her sidst i 2013, er der nogle som kender nærmere til dette?

/Michael

Spørgsmålet i denne tråd er flyttet til en ny og selstændig tråd PGA. at man ikke bryder ind i andres tråde

VH

Ups fejl i ovennævnte det er naturligvis en 802.11n ikke g 

UWhome du må ikke bombe andres tråde så jeg syntes du skal flytte dit spørgsmål til en ny tråd eller skal jeg gøre det for dig

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)