Trådløst TDC-TV med egen trådløse router/accesspoint(AP)

• Bruger
  • 6 kommentarer
Hej TDC Forum

Er det muligt at bruge egen router/accesspoint (asus RT-AC66U) med med TDC HomeBox 4(den hvide). HomeBoxen står i kælderen og kan ikke sende op til stueetagen eller 1. sal. Men det kan min egen ASUS router. Wifi'en fungerer fint gennem min ASUS router/accesspiont(AP). Men jeg kan ikke få den til at sende til de trådløse TV-Boxe. TV-Boxen modtager ikke noget signal selvom jeg kan komme på internettet? Er der en løsning på problemet.

På forhånd tak!

4 Kommentarer

Omdømme 2
Badge +1
Hej Haren,

Først og fremmest velkommen til forum!

Du kan - som udgangspunkt - sagtens benytte din egen router sammen med vores TDC Homebox. Det kan dog blive en lidt indviklet affære, da det kræver noget opsætning i selve routeren.

Vi har lavet en vejledning på hvordan du tilslutter din egen router på Homeboxen - den kan du finde lige her

Det vil være nemmest at benytte Homeboxen sammen med dine trådløse TV-bokse, da det kræver helt specifikke indstillinger på din egen router hvis det skal kunne lade sig gøre - men derfor burde du sagtens kunne benytte Homeboxen til dine TV-bokse og din egen router til dit WiFi.

Hvis du ikke kan tilslutte dine trådløse TV-bokse til din Homebox, så bør du kontakte vores support for at få hjælp (hvis du har modtaget dine trådløse TV-bokse fra os) - det kan du gøre på 70 70 30 30.

Vi kan desværre ikke med sikkerhed sige, om din Asus-router vil fungere sammen med vores TV-bokse. Der er nogle helt specifikke krav som din router skal understøtte f.eks. multicast-traffik og 5G netværk - denne information vil du kunne finde i vejledningen eller på nettet. Det er dog ikke noget vi yder support på, da det ligger udenfor vores kompetence-område - det kan dog være at en anden bruger har et bud på dette Glad humørikon

Har du ikke allerede forsøgt det, så kan du også forbedre dit Wifi-signal ved at skifte kanal - dette kan du finde en vejledning til lige her

/Andreas 

Mange tak for svaret!

Jeg er helt enig i at det bedste vil være at bruge HomeBoxen. Men den kan desværre ikke fange de trådkløse TV-bokse fra kælderne(den kan heller ikke ramme andre trådløse "maskiner").

ASUS'en derimod rammer helt op på vores 1. sal. Derfor vil jeg gerne give det et forsøg.

Men igen mange tak for hjælpen!

Hilsen

P. Haren 

Fik du det til at virke? Sidder i samme situation som dig :-)

Henrik

Hej Henrik

Desværre er jeg blevet vejledt af kundeservice hos TDC som ikke aner noget om dette problem. Jeg fik at vide at jeg bare kunne købe et accesspoint til at forstærke mit signal. Det gjorde jeg så. Det virker IKKE fandt jeg ud af, da accesspointet danner et nyt netværk og det kan de trådløse modtage ikke genkende. 500 kr. i skralderen fordi TDC kundeservice desværre ikke kender nok til deres egne produkter. Jeg har endda talt med flere derinde som har sagt det kunne lade sig gøre.

Jeg tror at jeg skal have trukket kabler, så jeg kan få HomeBoxen op fra kælderen og op til stueetagen. Men jeg ved ikke om den så kan ramme 1. salen.

Jeg kan ikke give dig et bedre svar da jeg er lidt opgivende omkring TDC lige nu. De er super flinke at tale med og får tit solgt mig lidt ekstra ;-) Men dette problem kan de ikke løse :-(

Hilsen

Haren 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)